2017-03-20, 17:31
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Okej, fick förslag om att jag skulle lägga upp min plan här bland kurrapporterna för att få feedback. Detta kommer alltså bli min första kur, och hittills har jag bara rådfrågat en god vän och han rekommenderar Testo E som första kur.

Ålder:
25

Vikt:
ca 85kg

Längd:
179cm

Uppskattad BF%:
ca 20%

Medicinska problem:
Hepatit C, kemisk lunginflammation för 10 månader sedan (respirator etc)

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Svårt att uppskatta, men ungefär:
Bänk: 100kg
Mark: 120-140kg
Böj: 100-110kg

Nuvarande kostupplägg:
Måndag - Fredag:
Frukost: 3 äggs omelett
Lunch: Kyckling, pasta/ris, broccoli, blomkål, eller nötfärs + kolhydrater + grönsaker
Mellanmål innan gym: Knäckebröd, keso, banan
Efter gym: Proteinshake direkt efter, omelett på 3 ägg + frukt ca 40min efter avslutat pass
Kvällsmat: Samma som lunch

(Extra mellanmål på förmiddagen? Äter frukost ca 8 och lunch vid 12)

Helgen tillåter jag mig lite extra utsvävningar, som tex en hemgjord hamburgare, fläskfile med sås eller liknande. Äter aldrig ute.

Träningserfarenhet:
Gymmat 5 dagar i veckan ca 1 år. Låg inlagd på sjukhus i flera veckor i och med lunginflammationen och tappade då grymt mycket muskler tyvärr. Har nu gymmat 5 gånger i veckan sedan September -16

Tidigare kurer:
Inga

Eget förslag till kur:
14v Testo E. 250mg var 5e dag.

Eget förslag till PCT:
Börja med 40mg/dag Nolvadex 14 dagar efter sista sticket, i 7 dagar, sedan 20mg/dag i ytterligare 3 veckor.

Mål med kuren:
Snabbare styrkeökning, mer definierade muskler och alla de androgena effekterna.

Planen är att sätta igång i början av april!
Citera
2017-03-20, 20:59
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Okej, fick förslag om att jag skulle lägga upp min plan här bland kurrapporterna för att få feedback. Detta kommer alltså bli min första kur, och hittills har jag bara rådfrågat en god vän och han rekommenderar Testo E som första kur.

Ålder:
25

Vikt:
ca 85kg

Längd:
179cm

Uppskattad BF%:
ca 20%

Medicinska problem:
Hepatit C, kemisk lunginflammation för 10 månader sedan (respirator etc)

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Svårt att uppskatta, men ungefär:
Bänk: 100kg
Mark: 120-140kg
Böj: 100-110kg

Nuvarande kostupplägg:
Måndag - Fredag:
Frukost: 3 äggs omelett
Lunch: Kyckling, pasta/ris, broccoli, blomkål, eller nötfärs + kolhydrater + grönsaker
Mellanmål innan gym: Knäckebröd, keso, banan
Efter gym: Proteinshake direkt efter, omelett på 3 ägg + frukt ca 40min efter avslutat pass
Kvällsmat: Samma som lunch

(Extra mellanmål på förmiddagen? Äter frukost ca 8 och lunch vid 12)

Helgen tillåter jag mig lite extra utsvävningar, som tex en hemgjord hamburgare, fläskfile med sås eller liknande. Äter aldrig ute.

Träningserfarenhet:
Gymmat 5 dagar i veckan ca 1 år. Låg inlagd på sjukhus i flera veckor i och med lunginflammationen och tappade då grymt mycket muskler tyvärr. Har nu gymmat 5 gånger i veckan sedan September -16

Tidigare kurer:
Inga

Eget förslag till kur:
14v Testo E. 250mg var 5e dag.

Eget förslag till PCT:
Börja med 40mg/dag Nolvadex 14 dagar efter sista sticket, i 7 dagar, sedan 20mg/dag i ytterligare 3 veckor.

Mål med kuren:
Snabbare styrkeökning, mer definierade muskler och alla de androgena effekterna.

Planen är att sätta igång i början av april!

Ser ganska bra ut se till att ha AI hemma också ifall att det skulle behövas.
Pct menar många att 40/40/20/20 är ett bätttre upplägg.
Citera
2017-03-20, 22:06
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Ser ganska bra ut se till att ha AI hemma också ifall att det skulle behövas.
Pct menar många att 40/40/20/20 är ett bätttre upplägg.

Skulle Adex fungera? Shoppen jag tänkte beställa ifrån har adex, clomid och nolva till PCT. Vill gärna göra enbart en beställning från en shop. Det med Nolvan ska jag ta med mig, tack!
Citera
2017-03-20, 22:22
Medlem
Citat:
Skulle Adex fungera? Shoppen jag tänkte beställa ifrån har adex, clomid och nolva till PCT. Vill gärna göra enbart en beställning från en shop. Det med Nolvan ska jag ta med mig, tack!

det ser bra ut men se till att du har alla försäkringar du kan behöva hemma som ovan nämnt och all kunskap runt omkring dina försäkringar
Citera
2017-03-20, 22:26
Medlem
Hur mycket protein äter du? Hur mycket fett? Ligg högt på protein och max 1 g fett per kilo kroppsvikt och dag. Stort fettintag ökar fettinlagringen. Minimera intag av snabba kolhydrater, mättat fett och kolesterol under kur för att inte blodfetterna ska balla ur.
Citera
2017-03-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABCD321
Hur mycket protein äter du? Hur mycket fett? Ligg högt på protein och max 1 g fett per kilo kroppsvikt och dag. Stort fettintag ökar fettinlagringen. Minimera intag av snabba kolhydrater, mättat fett och kolesterol under kur för att inte blodfetterna ska balla ur.

äter man inte kyckling broccoli och ris minst två gånger om dagen ska man inte kura end of story
Citera
2017-04-05, 22:30
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Nu har jag fått hem mitt Testo. 2st 10ml vialer Testo E 250 mg/ml av märket PRO-OIL. Kör igång efter påsk.

Bör jag köra e5d, eller e4d? Vissa påstår ju att det ger jämnare nivåer e4d. Kommer fronta de två första sticken och således köra 500mg de två första gångerna.
Citera
2017-04-06, 07:32
Bannlyst
Citat:
Nu har jag fått hem mitt Testo. 2st 10ml vialer Testo E 250 mg/ml av märket PRO-OIL. Kör igång efter påsk.

Bör jag köra e5d, eller e4d? Vissa påstår ju att det ger jämnare nivåer e4d. Kommer fronta de två första sticken och således köra 500mg de två första gångerna.

Halveringstiden på testo e är 10.5 dagar. Det är därför e5d är att rekommendera, då har halva halveringstiden gått.
Citera
2017-04-06, 09:02
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:

Jag hade kört e4d. Mer resultat och inte märkbart mer biverkningar. Gillar e4d på testo e. Hade hellre satt mån-fre än 500 på en gång ew också.
Citera
2017-04-06, 09:04
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Halveringstiden på testo e är 10.5 dagar. Det är därför e5d är att rekommendera, då har halva halveringstiden gått.

Rekommendationen är minst e5d om man vill ha jämna nivåer. Oftare ger bara jämnare nivåer. Men sen får man räkna med biverkningar också, tex om man sätter 250 ed. Det kan ju bli lite väl hög dos då.
Citera
2017-04-07, 07:10
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Rekommendationen är minst e5d om man vill ha jämna nivåer. Oftare ger bara jämnare nivåer. Men sen får man räkna med biverkningar också, tex om man sätter 250 ed. Det kan ju bli lite väl hög dos då.

Jag kör e5d men håller med föregående talare. Känner oftast en liten dip sista dygnet.
Citera
2017-04-09, 14:03
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Dag 1

Okej, jag kunde inte hålla mig så satte första sticket idag. 500mg Testo E, i låret. (Frontar de två första)
Kommer köra e4d.

Dagens pass, axlar:
Axelpress
Stående Militärpress
Hantellyft åt sidan
Hantellyft fram
Omvända Flyes

Och sen körde jag lite shrugs för att jag glömde nacken som jag brukar köra på ryggpasset.

Schemat ser ut såhär:
Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg, Nacke
Onsdag: Vila
Torsdag: Armar inkl. underarmar
Fredag: Ben, Mage
Lördag: Axlar
Söndag: Vila

Anmärkningar på schemat?

Kör 4 set 10 rep, utöver uppvärmning på varje övning då. Större övningar typ militärpress, mark och bänk stegrar jag sakta upp viktmässigt så dår blir det väl närmare 6 set.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in