"Polisen har vid 20.50-tiden ännu inte försökt att avstyra gänget. Det på grund av att de behöver mer personal. – Vi försöker kraftsamla resurser för att se om vi kan gå in och stävja det hela, säger Göran Carlbom, RFC-befäl vid polisen. Enligt polisen rör det sig om uppskattningsvis 15 till 20 ungdomar som deltar i oroligheterna."
Enligt polisen rör det sig om uppskattningsvis 15 till 20 ungdomar som deltar i oroligheterna.
– Någon buss, tror jag, har blivit beskjuten. Det har brunnit på torget och blivit skadegörelse i allmänhet. Jag tror också att väktare ska ha blivit beskjutna med raketer. Men vi har inte en samnad bilad över exakt vad som hänt, säger Göran Carlbom.
Kronogården är Trollhättans rövhål och bara skit trivs där. Polisen vågar inte ens köra dit på kvällen. Det bästa vore om babbarna lyckas bränna ner hela rasket med sina raketer och däckeldande.
Vittne uppger till GT att de sätter upp spärrar för biltrafik.
"– De spärrar av hela stan verkar det som. Jag skulle åka och tanka men blev stoppad i första rondellen, säger ett vittnet och fortsätter: De släpper inte ens in hemtjänsten som ska åka på jobb där."
Det är uttalandet från polisen säger allt om tillståndet i Sverige: "Vi försöker kraftsamla resurser för att se om vi kan gå in och stävja det hela, säger Göran Carlbom, RFC-befäl vid polisen."
min fetning
Vittne uppger till GT att de sätter upp spärrar för biltrafik.
"– De spärrar av hela stan verkar det som. Jag skulle åka och tanka men blev stoppad i första rondellen, säger ett vittnet och fortsätter: De släpper inte ens in hemtjänsten som ska åka på jobb där."
Varför är det sunda förnuftet helt och hållet bortblåst???? För varje gång som polisen backar, ju starkare blir buset. Varför fattar dom inte??? Man får inte backa, då är det kört!!!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!