• 1
  • 2
2017-03-19, 20:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
JUST NU: Polis och räddningstjänst beskjuts med raketer: "Bränner däck"

Polis och räddningstjänst är på söndagskvällen på plats i Kronogården i Trollhättan på grund av oroligheter där.

– Det är en massa ungdomar som eldar en del däck på vägen, säger Peter Grönroos, inre befäl vid räddningstjänsten.

Enligt polisen skjuts det också raketer vid platsen.
http://www.expressen.se/gt/orolighet...-branner-dack/

Vad är det frågan om den här gången tro?
Någon som befinner sig på platsen?
Citera
2017-03-19, 20:57
Medlem
Mike.Andersens avatar
Ska man tippa på att det rör sig om Nouruz?
Citera
2017-03-19, 20:59
Medlem
docentdisciplins avatar
GT skriver lite mer nu (uppdaterat):

"Polisen har vid 20.50-tiden ännu inte försökt att avstyra gänget. Det på grund av att de behöver mer personal. – Vi försöker kraftsamla resurser för att se om vi kan gå in och stävja det hela, säger Göran Carlbom, RFC-befäl vid polisen. Enligt polisen rör det sig om uppskattningsvis 15 till 20 ungdomar som deltar i oroligheterna."
Citera
2017-03-19, 21:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Det verkar vara lite kalabalik där minst sagt..

Citat:
Enligt polisen rör det sig om uppskattningsvis 15 till 20 ungdomar som deltar i oroligheterna.

– Någon buss, tror jag, har blivit beskjuten. Det har brunnit på torget och blivit skadegörelse i allmänhet. Jag tror också att väktare ska ha blivit beskjutna med raketer. Men vi har inte en samnad bilad över exakt vad som hänt, säger Göran Carlbom.

Texten uppdateras
http://www.expressen.se/gt/just-nu-v...a-med-raketer/

Undra vad polisens taktik är den här gången, skulle tippa på passivitet åter igen.
Citera
2017-03-19, 21:03
Medlem
15-20 ungdomar vs 2 poliser. Kört.
Citera
2017-03-19, 21:21
Medlem
Studsbolls avatar
Kronogården är Trollhättans rövhål och bara skit trivs där. Polisen vågar inte ens köra dit på kvällen. Det bästa vore om babbarna lyckas bränna ner hela rasket med sina raketer och däckeldande.
Citera
2017-03-19, 21:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det är samma afghanska ungdomar och syrier som ställer till det som förra gången.
Citera
2017-03-19, 21:22
Medlem
Valsus avatar
Men är ju bara en liten raket.. vad är ni svennar rädda för ?
Citera
2017-03-19, 21:28
Medlem
docentdisciplins avatar
Vittne uppger till GT att de sätter upp spärrar för biltrafik.

"– De spärrar av hela stan verkar det som. Jag skulle åka och tanka men blev stoppad i första rondellen, säger ett vittnet och fortsätter: De släpper inte ens in hemtjänsten som ska åka på jobb där."
Citera
2017-03-19, 21:30
Medlem
snurre-spratts avatar
Det är uttalandet från polisen säger allt om tillståndet i Sverige: "Vi försöker kraftsamla resurser för att se om vi kan gå in och stävja det hela, säger Göran Carlbom, RFC-befäl vid polisen."
min fetning
Citera
2017-03-19, 21:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Vittne uppger till GT att de sätter upp spärrar för biltrafik.

"– De spärrar av hela stan verkar det som. Jag skulle åka och tanka men blev stoppad i första rondellen, säger ett vittnet och fortsätter: De släpper inte ens in hemtjänsten som ska åka på jobb där."
Vilka är "de", ligisterna eller polisen?
Citera
2017-03-19, 21:40
Medlem
Varför är det sunda förnuftet helt och hållet bortblåst???? För varje gång som polisen backar, ju starkare blir buset. Varför fattar dom inte??? Man får inte backa, då är det kört!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in