2018-03-17, 14:39
Medlem
PeterNosters avatar
Du kan inte söka på namn hos transportstyrelsen.
Det enda som finns är att söka på bilnumret och med Bank-ID inloggning få fram tidigare ägare.
Citera
2018-03-17, 15:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Kapar den här tråden och ställer en fråga om bilregistret.

Jag har sett på Ratsit och på Merinfo att en person, en man, som jag tänkte kolla upp, äger en bil.

När jag ringde Transportstyrelsen och frågade vad det var för bil fick jag svaret: han äger ingen bil alls.

Kollar jag hans registrerade fordon på sajen Biluppgifter.se kan jag se precis allt om bilen UTOM registreringsnumret!

Jag vet inte hur det här går till men bilen är ca 15 år gammal, dom här sajterna kanske inte har uppdaterad information?

Finns det nått sätt för mig att kolla upp det här fordonet? När jag frågade handläggaren på Transportstyrelsen om det verkligen inte gick att kolla upp ett gammalt fordon var det som att hon tvekade först men sa ändå nej, det går inte. Finns det några ägarpapper i Transportstyrelsens arkiv kanske?

Som sagts i tråden så uppdaterar inte biluppgifter.se så ofta. Jag har faktiskt ganska ofta hittat knasiga uppgifter där. Kan ju hända att det är någon gammal skrotad häck som hänger kvar där. Jag vet att jag för några år sedan gjorde en sökning på en skrotbil som ofta stod lite knasigt parkerad på någon site, där fick jag fram att den var registrerad på en man som hade 1500 bilar och där kom alla reg.nr upp. Men när jag försöker finna den siten nu då hittar jag den tyvärr inte. Jag mins att bilmålvaktens fulla namn var utskrivet med.
Citera
2018-07-06, 19:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bilregister.se är rena skiten, uppdate typ 3 ggr om året.

Logga in med ditt personnr o bankid på transportstyrelsen får du korrekta dagsaktuella fakta. Vill du veta om andras reg nr kostar det 2-3 kr per sökning.

Lycka till.
Citera
2018-07-08, 09:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Bilregister.se är rena skiten, uppdate typ 3 ggr om året.

Logga in med ditt personnr o bankid på transportstyrelsen får du korrekta dagsaktuella fakta. Vill du veta om andras reg nr kostar det 2-3 kr per sökning.

Lycka till.

Kostar inget via e-mail.
Citera
2018-07-08, 09:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kostar inget via e-mail.
Ännu bättre, tycker väl personligen alla dess uppgifter borde vara gratis då man slipper konstiga ägandeförhållanden, kvarskatt o böter.
Citera
2018-07-08, 13:02
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
https://biluppgifter.se/
Oklart om du kan se vem som är ägare, men en jävla massa uppgifter kan du få iaf.
Nu är ju detta inlägget gammalt, men i dagens läge kan man gå vidare från biluppgifter till Merinfo och se vem som äger bilen.
Citera
2018-07-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du kan inte söka på namn hos transportstyrelsen.
Det enda som finns är att söka på bilnumret och med Bank-ID inloggning få fram tidigare ägare.

Helt rätt har du inte. På deras sajt kan man bara söka via registreringsnummer men ringer man dem så går det att söka på ägarens namn/personnummer.
Citera
2018-07-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nu är ju detta inlägget gammalt, men i dagens läge kan man gå vidare från biluppgifter till Merinfo och se vem som äger bilen.

Ja men ibland kan man inte det av någon konstig anledning. Men det är ändå inte att lita på den sidan jag upptäckte igår att transportstyrelsen och biluppgifter hade olika uppfattning om vem som ägde en bil och sett till datum för ägarbyten så berodde det inte på att bilen bytt ägare senaste halvåret.
Så biluppgifter ska tas med en nypa salt, bra att titta på snabbt men vill man ha korrekta uppgifter är det transportstyrelsen som gäller.
Citera
2019-03-21, 13:51
Medlem
mensverkets avatar
provade skicka sms men har inte fått svar 2 ggr.
funkade jättebra när jag provade för 4 månader sedan.

kollade biluppgifter.se där kan jag få reda på ägaren av TTR663 med en länk till merinfo.se osv men inte när jag provar YWT542 .

Varför?
Citera
2019-03-21, 17:44
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
provade skicka sms men har inte fått svar 2 ggr.
funkade jättebra när jag provade för 4 månader sedan.

kollade biluppgifter.se där kan jag få reda på ägaren av TTR663 med en länk till merinfo.se osv men inte när jag provar YWT542 .

Varför?

Gå till transportstyrelsens hemsida för fordonsuppgifter, fungerade utmärkt alldeles nyss.
Citera
2019-03-22, 00:00
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Gå till transportstyrelsens hemsida för fordonsuppgifter, fungerade utmärkt alldeles nyss.

Händer inget när jag smsar om ywt542 :S
Citera
2019-03-22, 06:32
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Händer inget när jag smsar om ywt542 :S
Provat med mail?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto