Citat:

Ursprungligen postat av 
Tillfkonto12

Faktiskt inte. Jag växte upp på 80-talet när det bara fanns två kanaler att välja på och staden i princip somnade in efter kl 18. Det fanns inte mycket annat att göra än att dra runt med kompisarna och hitta på ofog. Trots det upplevde jag att det fanns en väldigt starkt medvetenhet om var gränsen gick någonstans och att man aldrig direkt gav sig på andra människor eller (allvarligt) skadade annans egendom. Visst fanns det riktiga rötägg, sådana man kunde misstänka hade någon form av bokstavsdiagnos eller personlighetsstörning i vardande men det rörde sig kanske om 2-3 stycken per årskull.

Ja ganska exakt som här, men frekvensen bokstavsbarn var nog lite högre då det gick 1 person på varje 10 som INTE ville spränga brevlådan, sätta eld på åkern eller dra en sten genom någons ruta.
Men jag älskar alla smått till höger om moderaterna som försöker sig på vänster-retorik genom att se "rasister" i allt de kan. Att ni sitter och spelar fullkomligt chockade över hur en ungdom kan göra något så enormt Sverige-frånvänt som att kasta en apelsin på någon? "Utvisning borde det bli!"... Hehe... Idioter.