• 1
  • 2
2010-03-02, 21:03
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zooky
som jag känner är det inte själva nikotinet jag är beroende av. just att ha den där jävla cancer pinnen mellan fingarna och suga på är ju en underbar känsla

Jag har gjort två långa uppehåll under min "rökarkarriär" (fyra och nästan två år!) och hade faktiskt inga större problem att sluta.
Men några grejor i livet har fått mej att tänka efter och känna vad jag verkligen vill och vad jag tycker om.
Och jag kom fram till hur mycket jag verkligen gillar att röka, tillåter mej att njuta av mina goa cigg och trivs faktiskt förbannat bra med att vara rökare!

PLEASURE WARNING: Quitting smoking now significantly reduces your feelings of pleasure.
Citera
2010-03-02, 23:07
Medlem
23838s avatar
Känner ingen större abstinens, mest att jag blir sugen på godis som fan eller rent generellt något smakrikt.
Citera
2010-03-04, 19:30
Medlem
Seanns avatar
Snusat 2 år små rökt när det bjuds i 3 år haft lite abstinens efter snus för någon månad sedan
Blir sugen på snus men inte så att ja flippar ur.
Citera
2010-03-11, 13:57
Medlem
Det är så otroligt märkligt det här med nikotin. Tror man måste röka rätt mycket för att du ska dra på dig ett fysiskt beroende. Har själv rökt till och från i ett par år och inte blir jag beroende för det. Sedan har man ju bekanta som helt bryter ihop utan nikotin i kroppen.
Citera
2010-03-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankthebunny
Efter att ha rökt regelbundet under ett års tid (desförinnan mindre regelbundet) bestämde jag mig i helgen för att sluta. Mitt intag har legat på, ungefär, 7-8 Luckies om dagen, eller något i den stilen, vilket kändes lite överflödigt.

Sagt och gjort, jag slutade. Sedan väntade jag på abstinensbesvären. Och väntade. Snart blir jag sur? Snart skriker kroppen (hjärnan) efter nikotin?
Nej. Inget hände.

Det är inte så att jag klagar, men hur kommer det sig egentligen? Rökte jag inte tillräckligt mycket för att få besvär? Beror det helt enkelt på att alla har olika fysiska och psykiska förutsättningar?
du kanske rökte munblåss. frågan är ju varför du rökte när du inte var beroende.
Citera
2010-03-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freet4
du kanske rökte munblåss. frågan är ju varför du rökte när du inte var beroende.

Ja för det är ju helt otänkbart att folk röker pga någon annan anledning än att stilla sitt nikotinbegär.
Citera
2010-03-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankthebunny
Efter att ha rökt regelbundet under ett års tid (desförinnan mindre regelbundet) bestämde jag mig i helgen för att sluta. Mitt intag har legat på, ungefär, 7-8 Luckies om dagen, eller något i den stilen, vilket kändes lite överflödigt.

Sagt och gjort, jag slutade. Sedan väntade jag på abstinensbesvären. Och väntade. Snart blir jag sur? Snart skriker kroppen (hjärnan) efter nikotin?
Nej. Inget hände.

Det är inte så att jag klagar, men hur kommer det sig egentligen? Rökte jag inte tillräckligt mycket för att få besvär? Beror det helt enkelt på att alla har olika fysiska och psykiska förutsättningar?

Säger bara en saken din fluglort: munbloss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in