• 1
  • 2
2017-03-16, 17:18
Medlem
Fick min dom idag efter grov rattfylla och fick samhällstjänst, känner mig rätt sugen på att fira med en fet! Kommer dom ta någom urinprov vid mötet med handläggaren eller innan jag börjar jobba? Dom sa absolut ingenting om det vid rättegången!
Kanske till och med så att mitt möte kommer ta plats om några veckor så drogerna hinner lämna systemet?

Tack på för hand!
Citera
2017-03-16, 17:32
Medlem
En annan idé kunde ju vara att lugna dig lite.
Citera
2017-03-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
En annan idé kunde ju vara att lugna dig lite.
Så du vet inte vad som gäller?
Citera
2017-03-16, 19:20
Medlem
Ursäkta att jag är så på, har inte rökt något på över tre månader och denna kväll är em av väldigt få dagar jag hat möjlighet att lighta en! Vad jag förstått kommer jag få en tid åå frivården och där ska vi diskutera vart jag ska jobba, den kan väl dröja länge?
Citera
2017-03-16, 19:23
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte931
Ursäkta att jag är så på, har inte rökt något på över tre månader och denna kväll är em av väldigt få dagar jag hat möjlighet att lighta en! Vad jag förstått kommer jag få en tid åå frivården och där ska vi diskutera vart jag ska jobba, den kan väl dröja länge?
Ta dig du en riktigt feting! Inte kommer du behöva kissa på Frivården inte. Och en samhällstjänst har du givetvis förtjänat men frågan är om inte samhället förtjänat en sådan mönstermedborgare mer. Lycka till i livet för övrigt.
Citera
2017-03-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ta dig du en riktigt feting! Inte kommer du behöva kissa på Frivården inte. Och en samhällstjänst har du givetvis förtjänat men frågan är om inte samhället förtjänat en sådan mönstermedborgare mer. Lycka till i livet för övrigt.
Haha, tar mig en rejäl jävel då!! *Får brev på måndag om möte* pissprov...

Jag förstår ditt skämt, även om du inte håller med om min syn på världen så hoppas jag du får en jädra bra fortsättning, simma lugnt!
Senast redigerad av Matte931 2017-03-16 kl. 19:32.
Citera
2017-03-16, 19:35
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte931
Haha, tar mig en rejäl jävel då!! *Får brev på måndag om möte* pissprov...

Jag förstår ditt skämt, även om du inte håller med om min syn på världen så hoppas jag du får en jädra bra fortsättning, simma lugnt!
Allvarligt talat tycker jag du ska sluta strula och se det här som ett tillfälle att ändra livsstil. Men det vill du nog inte höra.
Citera
2017-03-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Allvarligt talat tycker jag du ska sluta strula och se det här som ett tillfälle att ändra livsstil. Men det vill du nog inte höra.
Jag har inget emot förslag! Men mitt droganvändande ser _jag_ inget problem med, sköter jobb väldigt bra, tränar regelbundet, utforskar nya intressen (droger inkluderat höhö) och gick ut skolan med nästintill bästa betygen.

Men just drogerna ser jag inget problem med, jag kan ju skippa jollen ikväll MEN om jag nu har en hel kväll för mig själv på den svenska landsbygden och inte rökt på tre månader som dessutom är "riskfritt", why not?
Citera
2017-03-16, 21:29
Medlem
tigerrakets avatar
Du har inte rökt på tre månader, men
Citat:
Ursäkta att jag är så på, har inte rökt något på över tre månader och denna kväll är em av väldigt få dagar jag hat möjlighet att lighta en!
När man börjar sukta efter något, då har det blivit ett problem.
Kan vara så att Frivården vill ha ett urinprov för att kolla så att du inte missbrukar under samhällstjänsten. Man kan ju inte ha en person som utför ett straff och är hög som ett hus, eller full som en kastrull. Finns ju något som heter stickprov
Citera
2017-03-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Du har inte rökt på tre månader, men När man börjar sukta efter något, då har det blivit ett problem.
Kan vara så att Frivården vill ha ett urinprov för att kolla så att du inte missbrukar under samhällstjänsten. Man kan ju inte ha en person som utför ett straff och är hög som ett hus, eller full som en kastrull. Finns ju något som heter stickprov
Lägg av nu, du suktar då aldrig efter en kall öl? Är du en zen munk som avstår från alla frestelser? Jag sköter mitt jobb väldigt väl, jag har aldrig haft tanken att gå hög till jobbet. Ligger ju lite ironi i det, i know.
Citera
2021-04-26, 17:32
Medlem
Bumpar denna.

Någon som vet om man kan råka ut för UP vid samhällstjänst ej förenat med skyddstillsyn utan villkorlig?
Citera
2023-02-05, 12:02
Medlem
svenskstarköls avatar
Samhällstjänst planeringsmöte,drogtest?

Tja! Ska snart påbörja samhällstjänst,blev dömd för narkotikabrott i fjol.

Ska ha ett möte med handläggaren på frivården, där vi ska ringa upp stället jag ska ha samhällstjänsten på och prata/planera lite, han sa mötet går snabbt typ en kvart eller så.
Min fråga är om man måste lämna urinprov eller så på detta möte? Vi skulle igentligen haft mötet ute på arbetsplatsen där Samhällstjänsten ska göras men pga att de blev smidigare att ha mötet på frivården för oss så beslutade vi att ta det där istället och ringa upp arbetsplatsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in