2017-03-18, 07:48
Medlem
irishrages avatar
Jag jobbar och mina pengar går till att betala för invandrare som inte jobbar.
Citera
2017-10-02, 18:49
Bannlyst
Påverkats negativt bostadsmässigt. Hotellen är smockfyllda och så går jag förbi stadens största hotell och ser 65 parkerade cyklar utanför och en text på arabiska på entredörren.

När det regnar syns det tydligare vilka som är migranter och vilka som inte är det. Migranterna använder inte paraply. De fromt muslimskt klädda kvinnorna drar fram i regnet som ett par genomdränkta tygstycken.
Senast redigerad av Mertillen 2017-10-02 kl. 19:17.
Citera
2017-10-02, 19:59
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Hela samhället påverkas. Massinvandringen är en enorm reform som genomsyrar alla föreställningar och alla relationer.

Exakt. Fullständigt löjlig trådstart. Tiggeriet är en styggelse, for a starter. Dessa "ååååh"-plågostönanden precis fucking överallt, lyckligtvis har jag en moralisk spärr som gör att jag inte slår kvinnor men kan inte garantera att jag i framtiden inte får ett spel och slår ihjäl någon av dessa "män" med spelade funktionshinder ... såg häromdagen en 60-någonting skrynklig zigenarkärring med en skylt "hjälp mina 3 barn"...

Rånad? Råkat ut för våld? Inbrott? Nej, tack och lov, varken av invandrare (skrev först "inbrottare" - that´s a fun freudian slip... ) eller inhemsk ohyra.

Rånad av stat och kommun för att finansiera folkutbytesprojektet??? JA!!! Mer än de genomsnittliga 40-50k per år som det kostar varje arbetande svensk att utplåna "Sverige".
Citera
2017-10-02, 22:25
Medlem
TS tycks ha en inställning att man bara ska bry om sig själv? Är det så TS?

Man ska alltså inte bry sig om det omgivande samhället, bara man själv lyckas klara sig undan förfallet?

Om jag ser någon stackare bli trakasserad av invandrare så ska jag väl bara tassa därifrån med svansen mellan benen och vara glad att det inte är jag som blir utsatt....

Skön inställning!
Citera
2017-10-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Levnadsstandard - det har påverkat mitt barn, som nyligen bytte dagis, där det visade sig att 50% av ungarna inte kan svenska! Dom går inte ens i separat klass, utan blandas med dom svenska barnen vilket påverkar utvecklingen och lärandet för de svenska barnen. Något som jag finner totalt oacceptabelt och gör mig fly förbannad! Svenska barns utveckling hindras alltså som ett resultat av invandringspolitiken. Jag märker också en tydlig segregation på lekplatser, muslimska familjer sitter för sig själva och pratar arabiska, och dom svenska är på ett annat hörn. Ungarna pratar inte svenska, utan leker bara med varandra och pratar arabiska, dom är också märkbart vildare och ohyfsade. Ibland vill min unge inte ens vara på en lekplats för att det bara är araber där. Sjukvården har blivit mer ansträngd och inte lika lättillgänglig som förr.

Mig personligen påverkar det psykiskt, jag ser stadsbilden förändras, fler och fler arabiska kiosker dyker upp, arabiska blir allt vanligare, och jag känner mig mindre och mindre som hemma. Jag vill ha referenspunkter som är svenska, inte arabiska. Stämningen blir väldigt snabbt obehaglig om man bara av misstag råkar stöta sig med de arabiska grupperingarna. Och givetvis alla nyheter man tar del av varje dag är påfrestande.

Jag bor i en mellanstor stad i norrland.

Fy vad hemskt.
Citera
2017-10-03, 08:22
Medlem
PlutoJs avatar
Trådstartarens frågeställningar kan vara mycket svåra att besvara. Jag är intresserad av aspekten "hur mycket bättre hade jag haft det utan den förda invandringspolitiken." Givetvis förutsätter det att sagda politik är och har varit till men för landet och den enskilde.
Citera
2017-10-03, 08:51
Medlem
smoerreboms avatar
Jag hatar verkligen välbärgade sossar som argumenterar på det sättet som TS frågar i tråden. Det handlar i mestadels om att Sverige blir allt mer segregerat och det det är inget annat än ett vidrigt hyckleri av en sosse att bara förneka sånt som inte sker på hans bakgård. Socialdemokratin har förlorat sin själ och blivit ett cyniskt röstfiskarparti som likt demokraterna låtsas inkludera minoriteter och fattiga men som egentligen skiter fullständigt i dessa människor
Citera
2017-10-03, 12:13
Medlem
Jag bor i en mindre stad där vi har stor invandring men samtidigt en större social kontroll.

Bor i hyresrätt där det bor en del invandrare, men numera är det kav lugnt. Bodde vägg i vägg för några år sedan med riktiga kaosmänniskor, ett rent helvete.

Ekonomiskt, ingen påverkan, har efter Reinfeldt regimen fått det mycket bättre ekonomiskt, har en ekonomisk höjning på 1500 kronor som lyfter en hel del och jag får därmed en större trygghet och stadga i mitt liv.

Personligen är jag inte drabbad av invandrarproblemet, det finns inga invandringsproblem där jag bor, vi har ingen snedfördelning så som i Stockholm ekonomiskt.

Bostadsbrist ja, den är stor som överallt annars, så därför stannar man där man bor helt enkelt oavsett om man trivs eller inte, huvudsaken är att man har tak över huvudet, i övrigt kommer kaosmänniskor inte få flytta in på min del av området jag bor i eftersom det ligger granne med ett trygghetsboende.

Jag bor i en fördelaktig trakt, stan är byggd så att rika och fattiga tvingas mötas hela tiden, på stan, i affärerna.
Sedan sätts inte problemmänniskor i ett enda område utan de fördelas ut över hela stan, därför kan inte missbrukare härja som de vill eftersom de i så fall får klagomål mot sig.
Tiggeriet har helt försvunnit här och från stora delar av länet eftersom de fick ytterst lite pengar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in