Citat:
Ursprungligen postat av
skvallertacka
Jag undrar här hur många på forumet som faktiskt påverkats av vår invandring i reell bemärkelse och inte bara på något subjektivt känslostadium.
Har vår invandringspolitik påverkat dig:
- Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=
- Bostadsmässigt? (din bostad, din boendesituation, bostadsområde har försämrats pga invandringen)
- Levnadsstandard? (invandringen har påverkat din vardag till det sämre?)
Ekonomiskt - nej, det kan jag inte påstå.
Bostadsmässigt - svårt att säga, men antagligen. Det är mycket svårare att få tag på boende nu för tiden.
Levnadsstandard - det har påverkat mitt barn, som nyligen bytte dagis, där det visade sig att 50% av ungarna inte kan svenska! Dom går inte ens i separat klass, utan blandas med dom svenska barnen vilket påverkar utvecklingen och lärandet för de svenska barnen. Något som jag finner totalt oacceptabelt och gör mig fly förbannad! Svenska barns utveckling hindras alltså som ett resultat av invandringspolitiken. Jag märker också en tydlig segregation på lekplatser, muslimska familjer sitter för sig själva och pratar arabiska, och dom svenska är på ett annat hörn. Ungarna pratar inte svenska, utan leker bara med varandra och pratar arabiska, dom är också märkbart vildare och ohyfsade. Ibland vill min unge inte ens vara på en lekplats för att det bara är araber där. Sjukvården har blivit mer ansträngd och inte lika lättillgänglig som förr.
Mig personligen påverkar det psykiskt, jag ser stadsbilden förändras, fler och fler arabiska kiosker dyker upp, arabiska blir allt vanligare, och jag känner mig mindre och mindre som hemma. Jag vill ha referenspunkter som är svenska, inte arabiska. Stämningen blir väldigt snabbt obehaglig om man bara av misstag råkar stöta sig med de arabiska grupperingarna. Och givetvis alla nyheter man tar del av varje dag är påfrestande.
Jag bor i en mellanstor stad i norrland.