2017-03-17, 16:45
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Jag undrar här hur många på forumet som faktiskt påverkats av vår invandring i reell bemärkelse och inte bara på något subjektivt känslostadium.

Har vår invandringspolitik påverkat dig:

- Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=

- Bostadsmässigt? (din bostad, din boendesituation, bostadsområde har försämrats pga invandringen)

- Levnadsstandard? (invandringen har påverkat din vardag till det sämre?)

Ge gärna exempel, och om möjligt, var någonstans i Sverige detta har hänt. Inte direkt på adressnivå men gärna stad och område i staden. Om det inte känns bekvämt, så iaf område i Sverige?

Jag vill inte göra mig skyldig til korspostning, så istället för att upprepa vad jag redan skrivit så länkar jag till befintlig tråd. (FB) Känner ni någon personligen som överfalls-våldtagits av utomeur./utomvästerländska?

Utöver detta så bidrar invandringen kraftigt till bostadsbristen och därmed de upptrissade bostadspriserna vilket gjort att jag tvingats betala överpris för min nuvarande bostad efter att jag flydde från ett blatteghetto. Jag bor i Stockholm.
Senast redigerad av sylvia.borin 2017-03-17 kl. 16:48.
Citera
2017-03-17, 17:36
Medlem
Personligen inte så mycket då jag bor i en kommun som inte riktigt har några dåliga områden utom möjligen två som man ändå aldrig är i och speciellt inte kvällstid, inte för att det är farligt utan man har ingen anledning och det är inget Rinkeby direkt.

Hur jag påverkats just personligen är väl att man varit nära att råka illa ut när man varit ute sent av gäng och en gång var det ganska nära att det hände något. Romen vid Ica är ju en del av Sveriges invandringspolitik utom EU-regler. Sedan är det mycket som händer runt omkring mig som man läser och hör om fler incidenter med våld och bilbränder ett fåtal i kommunen dock, sedan så stöter man på dryga invandrare som inte borde vara här, är man i vissa områden och centralt i city känns det inte som Sverige längre och som sagt så läser man och hör om saker som händer och jag är inte ute sent själv lika mycket efter det jag beskrev. I mitt område kom det hit ett invandrargäng och rånade någon för några månader sedan. Annars så långa vårdköer osv. har man råkat ut för.

Så mitt dagliga liv som det ser ut nu så har jag drabbats väldigt lite men jag fattar hur läget är i Sverige och hur det ser ut för andra och att det snart även kan bli dåligt i min kommun och att Sverige inte är var det var en gång i tiden. Även om jag klarat mig väldigt bra vilket beror mycket på mitt umgänge och att jag undviker en del platser sent och inte har något boende just i mitt kvarter så betyder inte det att situationen i Sverige är bra eller att det inte kan bli sämre i framtiden.
Citera
2017-03-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag vill inte göra mig skyldig til korspostning, så istället för att upprepa vad jag redan skrivit så länkar jag till befintlig tråd. (FB) Känner ni någon personligen som överfalls-våldtagits av utomeur./utomvästerländska?

Utöver detta så bidrar invandringen kraftigt till bostadsbristen och därmed de upptrissade bostadspriserna vilket gjort att jag tvingats betala överpris för min nuvarande bostad efter att jag flydde från ett blatteghetto. Jag bor i Stockholm.

Det är nog mycket sådant man kommer drabba av. Om man inte är ute vissa tider själv kanske man i bästa fall är säker från att misshandlas eller rånas om man inte bor i ett ghetto men långa köer på akuten, bostadsbristen, höga skatter, polisen har inte tid osv. är väldigt svårt att slippa. Det där som Reinfeldt sa om att det inte kommer finnas resurser till någonting utom invandringen stämde verkligen.
Citera
2017-03-17, 17:42
Medlem
Citat:
Jag undrar här hur många på forumet som faktiskt påverkats av vår invandring i reell bemärkelse och inte bara på något subjektivt känslostadium.

- Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=

- Bostadsmässigt? (din bostad, din boendesituation, bostadsområde har försämrats pga invandringen)

Ge gärna exempel, och om möjligt, var någonstans i Sverige detta har hänt. Inte direkt på adressnivå men gärna stad och område i staden. Om det inte känns bekvämt, så iaf område i Sverige?
Det beror på vad du menar med påverka? Jag tycker att det har blivit för mycket bara. Mer av våra skattepengar ska gå till att bekämpa kriminalitet när de egentligen något annat gott. Vilket är tragiskt. Sedan känner man sig inte trygg längre. Jag kom i tjafs med en dåre av arabisk ursprung igår pgr av en parkering. Idioten visade ingen hänsyn till mig. Han snodde min parkeringsplats. Jag skällde ut honom givetvis men till ingen nytta han vägrade flytta sig
Citera
2017-03-17, 17:47
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:

Har du sett vad den statliga utgiften för migration är? Då ser direkt att alla som betalar extremt hög skatt i Sverige finansierar invandringen.

Citat:

Hela bostadsmarknaden är i kris i princip hela landet då politiker fyllt på med horder av araber och negrer som naturligtvis skattebetalarna får finansiera.

Citat:

Den har påverkat allas levnadsstandard till det sämre pga ovanstående.

Då har vi inte ens börjat att resonera kring all kriminalitet.
Citera
2017-03-17, 17:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Vilken otroligt naiv trådstart. Alla har påverkats av invandringen alla! På alla plan!
Tar bara exempel

Mindre tillgänglig sjukvård, inkompetent doktor, gäller vårdcentraler, sjukhus, språkliga förbistringar, liksom apoteksbiträden med bristande kompetens. Iransk apotekskultur.
Citera
2017-03-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vilken otroligt naiv trådstart. Alla har påverkats av invandringen alla! På alla plan!
Tar bara exempel

Mindre tillgänglig sjukvård, inkompetent doktor, gäller vårdcentraler, sjukhus, språkliga förbistringar, liksom apoteksbiträden med bristande kompetens. Iransk apotekskultur.
Jepp så är det.
Citera
2017-03-17, 19:36
Medlem
NS_14s avatar
Naturligtvis har det påverkat på ett eller annat sätt. Nu hade jag förmånen att växa upp i ett Sverige som fortfarande hade åtminstone ett ben kvar i det gamla folkhemmet och med tydliga minnen om hur det var. Polarisering och raskonflikter existerade inte eftersom det helt enkelt inte fanns någon plattform för det. Givetvis fanns det konflikter, och ett och annat upptåg, men vid en närmare jämförelse blir det närmast parodiskt hur nivåerna på konflikterna skjutits fram till följd av ett antal ideologiskt motiverade beslut. Jag kan bara beklaga svenska ungdomar som växer upp i detta (utan några andra referenspunkter) och förbannar den möjliga framtid brorsdottern går till mötes.

Det är sålunda nödvändigt att lyfta fram den föränderliga diskurs och det samtalsklimat som präglat 90-talet och framåt. Det i sig är en påverkan som inte märks på samma sätt som övriga faktorer. När vi skall diskutera svenska framsteg inom ramen för vårt folk och land bör utgångspunkten alltid vara att de inre förutsättningarna tryggats (tryggt och säkert land med framtidstro), men istället diskuterar vi främmande terrorister som krigat och slaktat barn, och om huruvida dessa har rätt eller inte att rehabiliteras på svenskens bekostnad. Vilket de ju uppenbarligen har Det klart att det påverkar.

1) Ekonomiskt. Väljer att skjuta den frågan på framtiden sedan jag arbetar inom den privata sektorn med hyfsat stabil löneutveckling. Vi konkurrerar som regel inte på samma marknader som de "invandrare" som är skadliga för oss. Nu kan man visserligen hävda att man skall tåla konkurrens (och det skall man) men den är redan såpass hård att argumenten för att man skall livstidsfinansiera en eventuellt hårdare potentiell konkurrens någon gång i en obestämd framtid (som dessutom i många fall inte kommer gagna det gemensamma) får sägas vara mycket svaga.

2) Bostadsmässigt. Som många andra får jag lägga tusentals mer pengar på inbrottsskydd, ombyggnad av fastigheten med ett mer striktare digitalt säkerhetssysten med porttelefoner osv. som läggs direkt på hyran. Skäggbarn har nyligen flyttat in och det har bland annat skjutits i området, störande moment med en förhöjd ljudnivå och klargörandet att de inte gör någonting på dagarna annat än att lyfta bidrag och kommunicera på arabiska med varandra. Har fått flytta till följd av den ohållbara situationen. Det klart det påverkar.

3) Levnadsstandard. Har försämrats drastiskt. Allt är mera stökigt, högljutt, flottigt, bråkigt och smutsigt. Med zigenare i varje gathörn äventyras mina krav på perfektion, ordning och reda. Det är odisciplinerat, billigt och estetiskt mindre tilltalande. Det skriks lite mer, hysterin är lite större, det luktar lite sämre, känslan av billighet och vitlök brer ut sig. Alla skjutningar och våldsdåd som varit här har (även om det inte drabbat mig personligen) drabbar mig indirekt då känslan av otrygghet och oro bland allmänheten slår tillbaka mot en. Diskussioner som måste tas av ofta politiska skäl och de konflikter som följer på det. Det klart det påverkar.

Liberaler (marxister också förstås men vi håller oss till deras snävt individuella perspektiv) brukar som regel tro att om man inte: skjutits, misshandlats eller våldtagits/rånats, så är allt frid och fröjd. Nu är liberalism mer att betrakta som en livsfarlig sinnessjukdom så riktigt så enkelt är det inte. Alla påverkas vi på något sätt i långt mer negativ bemärkelse (vid sidan om det uppenbart negativa i dessa tre exempel) än den kortsiktiga glädjen det innebär i att uppleva en positivt avvikande kulturyttring
Senast redigerad av NS_14 2017-03-17 kl. 19:43.
Citera
2017-03-17, 20:34
Medlem
docentdisciplins avatar
Det är problematiskt i förskolan för min son. De flesta "pedagogerna" pratar inte "ren" svenska utan svenska med brytning och har ett begränsat ordförråd. Cirka 80% av barnen har en annan etnisk bakgrund än "etnisk svensk", de pratar sålunda också svenska med dåligt ordförråd/brytning. Det ser ut så på de flesta förskolor här i området (nordvästra Stockholm) så man kan liksom inte byta skola hursomhelst.

Det har blivit svårt att få bra hjälp på vårdcentralen motsv. Många läkare har bristfälliga språkkunskaper och kunskaper i medicin.
Citera
2017-03-17, 23:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Ekonomiskt - nej, det kan jag inte påstå.

Bostadsmässigt - svårt att säga, men antagligen. Det är mycket svårare att få tag på boende nu för tiden.

Levnadsstandard - det har påverkat mitt barn, som nyligen bytte dagis, där det visade sig att 50% av ungarna inte kan svenska! Dom går inte ens i separat klass, utan blandas med dom svenska barnen vilket påverkar utvecklingen och lärandet för de svenska barnen. Något som jag finner totalt oacceptabelt och gör mig fly förbannad! Svenska barns utveckling hindras alltså som ett resultat av invandringspolitiken. Jag märker också en tydlig segregation på lekplatser, muslimska familjer sitter för sig själva och pratar arabiska, och dom svenska är på ett annat hörn. Ungarna pratar inte svenska, utan leker bara med varandra och pratar arabiska, dom är också märkbart vildare och ohyfsade. Ibland vill min unge inte ens vara på en lekplats för att det bara är araber där. Sjukvården har blivit mer ansträngd och inte lika lättillgänglig som förr.

Mig personligen påverkar det psykiskt, jag ser stadsbilden förändras, fler och fler arabiska kiosker dyker upp, arabiska blir allt vanligare, och jag känner mig mindre och mindre som hemma. Jag vill ha referenspunkter som är svenska, inte arabiska. Stämningen blir väldigt snabbt obehaglig om man bara av misstag råkar stöta sig med de arabiska grupperingarna. Och givetvis alla nyheter man tar del av varje dag är påfrestande.

Jag bor i en mellanstor stad i norrland.
Senast redigerad av Hexen666 2017-03-17 kl. 23:26.
Citera
2017-03-18, 05:53
Medlem
scoremaxs avatar
Ekonomiskt? (dvs, du har fått en löneminskning eller förlorat stora summor pengar pga invandringen=
Beror på
Vid tre tillfällen har jag sökt hjälp vid arbetsförmedlingen i modern tid..
Det har exempelvis handlat om att jag hade 80% arbete, och ville ha hjälp med ett lastbilskort då jag var garanterad 100%.
Jag fick vid alla tre tillfällena avslag pga att pengarna skulle gå till insatser rakt av för Nyanlända i olika former.

Men det är okej, då jag är väldigt mycket emot bidrag och omfördelningspolitik, och anpassar mig ändå.

Inte nu, då jag bor på landet.
Tidigare bodde jag i ett "Område" och det fanns tydligt avgränsade optiska indikationer om vilka som bodde var.
Om man hade ögon att se med, så räckte det att runda en hörna, så låg det sop-påsar (airborne från balkonger) på gatan, narkotikahandeln är vanlig, och sedan jag flyttade därifrån har på rak arm ur minnet två mord och stenkastning på Polis skett på området, och gripande av ytterligare mördare (mordet utfört på annan plats), samt några personrån.

Beror på hur man ser det.
Det har ju blivit bättre, iomed att jag gjorde någonting åt det.
MIN levnadsstandard har inte blivit sämre, men jag är man i praktisk ålder, och anpassar mig efter omständigheterna.

I ett av mina jobb märker jag dock väldigt tydligt, hur resurser tas från ganska svaga grupper som faktiskt inte kan prata för sin sak, för att istället stoppas in i ett hål som är bottenlöst.
Det finns en överrepresentation inom vissa grupper av människor som aldrig kommer att uträtta någonting vettigt, utan bara belastar samhället med bidrag & brott, men det finns också dom som bryter upp ur det.

Det här är riktiga män & kvinnor från alla möjliga grupperingar som inser vansinnet med Svenska SJW:s och beter sig ärofyllt.

Dom sköter sitt jobb.
Dom hjälper sin nästa.
Dom har hög moral gentemot sin familj.

Problemet är primärt dumma Svenskar.

Notera nu att jag är Libertarian.
"Extremliberal" som vissa skulle kalla det.

Det innebär alltså att det är två sidor av saken:

Å ena sidan skiter jag fullständigt i det Folkhem/SosseSverige som många längtar tillbaks till.

Å andra sidan så är Sverige av idag, med sitt Högskattesystem, verkligheten som den ser ut nu.
Svarar jag ur det perspektivet så är det alltså ett JA, jag ser negativa effekter av invandringen.

Skolan har påverkats negativt också.
Stök, och oerhörda resurser som läggs på Tolkar vid föräldramöte osv.
Man måste se det för att tro, just hur jävla mycket det handlar om.
Vill du vara stödperson för diverse klientel, så är det ersättning med 1500/h för att sitta och försöka vara en förebild för slynglar från dysfunktionella familjer osv..(oavsett etnisk gruppering).

Jag kan verkligen inte förstå hur Sverige går ihop ekonomiskt.
Senast redigerad av scoremax 2017-03-18 kl. 05:57.
Citera
2017-03-18, 06:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Pistol mot huvudet - i gröna bolagets bil. En bil invandrare klarade inte av ett rondellmöte och tog fram pistol. Förvisso gav jag dem ett finger, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in