• 1
  • 2
2017-03-16, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldWass
Min farsa hade många sådana bra snålknep...

Man går alltid på gräsmattor med nya skor för att minska slitaget på dem..
Skriva med ynkligt liten stil med sina pennor för att de ska räcka längre.
Äta kall konservmat.. du behöver varken använda kylskåp eller spis.
Borsta tänderna med salt ist för dyr tandkräm.
Återanvända hushållspapret tills det blir hårt som sten...

Finns säkert många fler knäppa förslag...

Sparar man på sånt billigt som tandkräm behöver man nog psykologisk hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vet en kille som brukade skala bananen inne på Ica innan han gick fram till kassan. Sedan lade han bananen på vågen och kassörskan blev sur. Han hävdade dock alltid att han ju bara åt innanmätet. 🐸

Skulle aldrig gjort det, men jag har full förståelse för hur han tänker. Skalen på bananen är nästan tyngre än själva bananen så man betalar mycket mer för det man trott sig köpt. Samma sak med tex kyckling, så fylls den med så mycket vatten att du nästan betalar för 0,5 kg vatten av 2 kg kyckling, om inte mer.
Citera
2017-03-16, 06:31
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag är nog mera sparsam än snål.
Brukar alltid köpa det billigaste av allt i mataffären. Ibland blir det lite besvärligt att veta vilken matprodukt som är billigast. Tex om 3dl grädde kostar 25 kr men 1 dl kostar 8 kr. Då får jag typ räkna ut att 8*3=24 så då ska jag köpa den grädde som kostar 1 dl.
Har typ haft detta sedan födseln.
Ibland när jag ser en ekologisk produkt som är billigare än en oekologisk produkt så undrar jag om ekologiska produkter är så hälsosamma. Får lite konspirationsfantasier om att man typ häller gift i ekologiska produkter eller så.

Ibland när man är astrött i huvudet och så kan man stå i 5 minuter framför matprodukterna och räkna ut vilken som är billigast.

Om du kollar strax under produktens pris står det ett jämförelsepris.
Citera
2017-03-16, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugi
Om du kollar strax under produktens pris står det ett jämförelsepris.

Förvånansvärt ofta saknas detta jämförelsepris på affärens "egna varor" speciellt om varan har en förpackningsstorlek som avviker lite från "bättre märkens" då blir det extra svårt att avgöra vem som är billigast, mycket märkligt.

Skyltning och placering indikerar dock att man alltid ska tro att affärens egna märke är billigast.
Citera
2017-03-16, 09:46
Medlem
Som-Gjutens avatar
Jag är såpass snål att jag kan ha pengar över till roliga saker såsom träningsprylar och nyttig mat
Citera
2017-03-16, 11:37
Medlem
olasvenssons avatar
Jag är så snål att jag vägrar att fisa.
Citera
2017-03-16, 11:38
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KakJameel
Sparar man på sånt billigt som tandkräm behöver man nog psykologisk hjälp.

Skulle aldrig gjort det, men jag har full förståelse för hur han tänker. Skalen på bananen är nästan tyngre än själva bananen så man betalar mycket mer för det man trott sig köpt. Samma sak med tex kyckling, så fylls den med så mycket vatten att du nästan betalar för 0,5 kg vatten av 2 kg kyckling, om inte mer.

Man kan torka och röka bananskalen istället för att slänga dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in