• 1
  • 2
2017-03-15, 22:47
Medlem
Jag kan börja!

Jag är så snål........ så jag väntar till efter jul med att köpa julskinkan. Köpte på 80% rabatt i år!

Din tur!
Citera
2017-03-15, 23:06
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag är inte snål alls. Strör cash omkring mig. Andra däremot...

(FB) Dina snålaste medmänniskor!

(FB) Det snålaste ni varit med om?
Citera
2017-03-15, 23:06
Medlem
think2acts avatar
Jag är så snål att jag gråter varje gång jag går på toa.
Citera
2017-03-15, 23:17
Medlem
jag är så snål att jag skiter i ett durkslag efter en tacokväll
Citera
2017-03-15, 23:25
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag är så snål att jag valt att inte ha några pengar för jag vill inte förlora dom.
Citera
2017-03-15, 23:26
Medlem
Browngreeneyess avatar
Torkar mig med tunna pappersskivor och stjäl pant ifrån mina roomies...
Citera
2017-03-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Torkar mig med tunna pappersskivor och stjäl pant ifrån mina roomies...

Äter fiberrik mat så att det inte blir lika kladdigt när man bajsar, och därmed behöver jag inte slösa så mycket toapapper.

Har även gjort lite research och det visar sig att man kan återvinna en stor del av sitt bajs, om man filtrerar det. Resulterar i runt 10% fiber som inte har brytits ner i tarmen, vilket man kan använda för att tillverka pappersmassa. Jag funderar på att köpa en papperspress så att jag kan tillverka mer toapapper på detta vis. Borde resultera i att man går plus minus noll i toapapper, vilket betyder att man inte behöver köpa det från affären.
Citera
2017-03-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypokrit
Äter fiberrik mat så att det inte blir lika kladdigt när man bajsar, och därmed behöver jag inte slösa så mycket toapapper.

Har även gjort lite research och det visar sig att man kan återvinna en stor del av sitt bajs, om man filtrerar det. Resulterar i runt 10% fiber som inte har brytits ner i tarmen, vilket man kan använda för att tillverka pappersmassa. Jag funderar på att köpa en papperspress så att jag kan tillverka mer toapapper på detta vis. Borde resultera i att man går plus minus noll i toapapper, vilket betyder att man inte behöver köpa det från affären.

Glöm inte majsen i tacos nu förfan
Citera
2017-03-16, 01:18
Medlem
Min farsa hade många sådana bra snålknep...

Man går alltid på gräsmattor med nya skor för att minska slitaget på dem..
Skriva med ynkligt liten stil med sina pennor för att de ska räcka längre.
Äta kall konservmat.. du behöver varken använda kylskåp eller spis.
Borsta tänderna med salt ist för dyr tandkräm.
Återanvända hushållspapret tills det blir hårt som sten...

Finns säkert många fler knäppa förslag...
Citera
2017-03-16, 01:53
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Vet en kille som brukade skala bananen inne på Ica innan han gick fram till kassan. Sedan lade han bananen på vågen och kassörskan blev sur. Han hävdade dock alltid att han ju bara åt innanmätet. 🐸
Citera
2017-03-16, 02:08
Medlem
EghtLeggeds avatar
Jag är nog mera sparsam än snål.
Brukar alltid köpa det billigaste av allt i mataffären. Ibland blir det lite besvärligt att veta vilken matprodukt som är billigast. Tex om 3dl grädde kostar 25 kr men 1 dl kostar 8 kr. Då får jag typ räkna ut att 8*3=24 så då ska jag köpa den grädde som kostar 1 dl.
Har typ haft detta sedan födseln.
Ibland när jag ser en ekologisk produkt som är billigare än en oekologisk produkt så undrar jag om ekologiska produkter är så hälsosamma. Får lite konspirationsfantasier om att man typ häller gift i ekologiska produkter eller så.

Ibland när man är astrött i huvudet och så kan man stå i 5 minuter framför matprodukterna och räkna ut vilken som är billigast.
Citera
2017-03-16, 03:08
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vet en kille som brukade skala bananen inne på Ica innan han gick fram till kassan. Sedan lade han bananen på vågen och kassörskan blev sur. Han hävdade dock alltid att han ju bara åt innanmätet. 🐸
Känns som att ett sånt beteende ibland nästan är befogat, som när apelsinerna har centimetertjockt skap...gissat att minst 50% av det man betalar för då går bort som skal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in