Citat:
Ursprungligen postat av
crackhacklack
Hej kära vänner. Nu är det så här att jag stött på ett problem. Jag för några månader sedan upptäckte att däcket hade punktering. Försökte många gånger att pumpa upp däcket till stabilt åk läge men utan framgång, så då bestämde jag mig för att montera bort fälgen och däcket för att sedan kolla om det var i hål i innerslangen med hjälp av mitt badkar. Jag försökte kolla noggrant, men ser inte någonstans att det kommer bubblor, men det lustiga är att innerslangen känns stabil och har luft i sig. Jag vet inte var problemet ligger och nu känner jag mig förvirrad. Jag är en amatör på sånt här, var kan problemet ligga?
Byt ventil mellan fram och bakdäck och se om det blir skillnad. I bland måste man pumpa hårt för att se vart det läcker om hålet är litet.
Att köpa ny slang är billigt. Ha gärna flera slangar liggande. När det blir problem kan du bara ta fram en slang och skifta. Sedan kan du laga slangen i lugn och ro vid senare tillfälle.
Kolla om det ligger gruskorn inne i däcket, på insidan, kan orsaka läckage. Känn också med fingret på insidan av däcket så inget vasst ligger och sticker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Ventilen som läcker?
Förutsätter du har pumpat upp slangen och felsöker i vattenfyllt tvättställ eller liknande.
Sen kan det ja vara usel kvalite på slangen så den "andas" ,har själv en sådan på bakdäcket, den "läcker" ut luft med tiden så ca en ggr i månaden måste man pumpa upp den.
Sista ggr man köper slangar på stormarknaden....

Har slangar från schwalbe. De håller luften jättebra upp till 4 bar. Över fyra bar måste man pumpa då och då.. (rekommenderat tryck är 6 bar)