• 1
  • 2
2017-03-15, 17:12
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/stoc...-till-sjukhus/

någon som vet mer? mycket som händer där nu, många kriminella snorungar som börjat ta över.
Citera
2017-03-15, 17:12
Medlem
KiaWs avatar
Lite citat:
Citat:
En maskerad man gick till knivattack mot en annan man nära en lekpark Solberga i södra Stockholm på onsdagseftermiddagen.
Offret blödde mycket, men ska ha gått flera hundra meter för att hitta hjälp.
Citat:
Den sårade mannen har förts till sjukhus med ambulans. Skadorna uppges inte vara livshotande.
Citera
2017-03-15, 17:19
Medlem
klippadintungs avatar
Chilenare, Somalier och nordafrikaner är det som oftast härjar där. Mord, misshandel, våldtäkter, gruppvåldtäkter och enorm knarkförsäljning. Detta är ett av de värsta områdena så pass nära Stockholm City.
Citera
2017-03-15, 17:28
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janovichh164

någon som vet mer? mycket som händer där nu, många kriminella snorungar som börjat ta över.

Det gör ju ingenting om du citerar lite och gör en unvislänk, det är liksom ingen jävel som vill gå in på en sån där horsida som expressen.se.

Står det var det ägde rum?
Citera
2017-03-15, 17:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det gör ju ingenting om du citerar lite eller gör en unvislänk, det är liksom ingen jävel som vill gå in på en sån där horsida som expressen.se.

Står det var det ägde rum?
Verkar ha skett på gångvägarna bakom Sulvägen, kanske nedåt lekplatsen. Jag trodde det var tobaksaffären på Folkparksvägen som blivit rånad, stod ett par polisbilar där vid tretiden men tydligen inte.
Citera
2017-03-15, 17:31
Medlem
klippadintungs avatar
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...del-Stockholm/
Citera
2017-03-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippadintung
Chilenare, Somalier och nordafrikaner är det som oftast härjar där. Mord, misshandel, våldtäkter, gruppvåldtäkter och enorm knarkförsäljning. Detta är ett av de värsta områdena så pass nära Stockholm City.

Eeeeh, har du överhuvudtaget varit i Solberga någon gång? Jag som ung tjej boende i Solberga känner inte igen din beskrivning överhuvudtaget. Det bor mest pensionärer och barnfamiljer i Solberga, utblandat med en och annan harmlös alkis och numera även en del unga hipsters. Det byggs otroligt mycket i Solberga och bostadsrättspriserna är nästan i nivå med resten av Hägersten. Jag kände mig betydligt mindre trygg när jag bodde i innerstan än en kväll i Solberga.
Nä, Solberga är verkligen inget skitställe utan en rätt lugn och trevlig, lummig förort.
Citera
2017-03-15, 17:37
Medlem
KingsBishops avatar
Den lekpark som finns i området är parkleken kristallen.
Så jag antar att det är där det har skett?

Unvis.it länk
Citera
2017-03-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cantstandya
Eeeeh, har du överhuvudtaget varit i Solberga någon gång? Jag som ung tjej boende i Solberga känner inte igen din beskrivning överhuvudtaget. Det bor mest pensionärer och barnfamiljer i Solberga, utblandat med en och annan harmlös alkis och numera även en del unga hipsters. Det byggs otroligt mycket i Solberga och bostadsrättspriserna är nästan i nivå med resten av Hägersten. Jag kände mig betydligt mindre trygg när jag bodde i innerstan än en kväll i Solberga.
Nä, Solberga är verkligen inget skitställe utan en rätt lugn och trevlig, lummig förort.

Haha då är du väl blind eller något. som han säger, är det mestadels somalier och turkar eller liknande som säljer narkotika öppet runt om i älvsjö och solberga torget samt kiosken. Står och hänger om kvällarna med bandanas över ansiktet och tuggar. Efter skjutningen på solberga hagväg så var det lugnt ett tag PGA all snutspan. Nu har dom börjat visa sig mer och mer med sin försäljning. Blivit frågad flera ggr helt öppet om jag vill köpa gräs eller koks av folk som står och hänger i solberga.
Åldern på grabbarvarierar väl från 16-20+.
Senast redigerad av janovichh164 2017-03-15 kl. 17:54.
Citera
2017-03-15, 18:42
Medlem
Avspärrat vid dagiset Sulvägen. Så där någonstans det hänt
Citera
2017-03-15, 18:55
Medlem
Citat:
Haha då är du väl blind eller något. som han säger, är det mestadels somalier och turkar eller liknande som säljer narkotika öppet runt om i älvsjö och solberga torget samt kiosken. Står och hänger om kvällarna med bandanas över ansiktet och tuggar. Efter skjutningen på solberga hagväg så var det lugnt ett tag PGA all snutspan. Nu har dom börjat visa sig mer och mer med sin försäljning. Blivit frågad flera ggr helt öppet om jag vill köpa gräs eller koks av folk som står och hänger i solberga.

"Ha ha"....Nej, inte blind, eller något annat vad det nu kan tänkas vara.
Att du blir erbjuden att köpa narkotika säger en del om dig faktiskt. Jag blir inte erbjuden droger, Jag blir inte heller misstänksam mot alla kids med bandana och antar att de är ligister.
Vidare så är Solberga rätt stort, Älvsjö är en knutpunkt och som sådan drar den till sig folk från hela Söderort.
Jag känner inte igen beskrivningen av Solberga som förort som ett skitställe där kriminella styr och folk blir mördade och våldtagna på löpande band, gör man det har man hängt för länge med foliehattarna på Flashback.
Citera
2017-03-15, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Torget i Älvsjö är en sak men var menar du med "solberga torget samt kiosken"; torget vid Tempo (om det heter så fortfarande)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in