2017-03-15, 10:54
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tja
Har nu sett att jag får tillbaks en rejäl summa på återbäringen. Däremot har jag en skuld till Kronofogden på hälften av summan jag ska få, och det ska dras från summan om jag förstått rätt så jag ska alltså få utbetalt halva min återbäring. Däremot har jag en del inkasso-skulder som jag betalar. Är det så att Inkasso-skulder kan komma att betalas med återbäringen utan mitt tillstånd?
Citera
2017-03-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Tja
Har nu sett att jag får tillbaks en rejäl summa på återbäringen. Däremot har jag en skuld till Kronofogden på hälften av summan jag ska få, och det ska dras från summan om jag förstått rätt så jag ska alltså få utbetalt halva min återbäring. Däremot har jag en del inkasso-skulder som jag betalar. Är det så att Inkasso-skulder kan komma att betalas med återbäringen utan mitt tillstånd?

Nej tyvärr är det inte så. Även om det borde vara så.
Citera
2017-03-15, 11:00
Medlem
500ghzs avatar
Nej, endast KFM kan göra det.
Citera
2017-03-15, 11:00
Medlem
Lillemannens avatar
Nej, inkassobolag kan inte göra någon utmätning.
Citera
2017-03-15, 11:01
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tackar för svar!
Citera
2017-03-15, 11:55
Medlem
Däremot så vore det ju läge att inbetala summan du får tillbaks till inkassoskulderna. Skulle det inte vara skönt att kunna göra rätt för sig ? Alla som är vårdslösa med pengar kommer inte med i Lyxfällan eller får skuldsanering !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in