2005-12-29, 00:57
Medlem
Kimzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikado
Om du ska göra det själv så är ett smartXX chip väldigt lättinstallerat samt att du inte har en massa krims-krams på utsidan.

Jag försökte först bara använda ett man sätter fast med poggo-pins (heter det så)... men fick aldrig det att fungera så jag bytte till SmartXX

Okey, hur sätter man på de ? E de lödning som gäller ? (SmartXX'et då alltså)
Citera
2005-12-29, 13:43
Medlem
fLxs avatar
Dvd-brännare i datorn, så slipper du stoppa i en ny hd, bara bränna allt du ska ha.. spel, musik och film...

saaar vi
Citera
2005-12-29, 14:24
Bannlyst
Att hålla på och bränna skivor är bara jobbigt.

En fråga om man softmoddar xboxen hur för man över filerna från datorn till xboxen då? Usb adapter via handkontroll porten då eller?

Isf vore det lysande.
Citera
2005-12-29, 14:38
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundkennel

En fråga om man softmoddar xboxen hur för man över filerna från datorn till xboxen då? Usb adapter via handkontroll porten då eller?

Isf vore det lysande.
På samma sätt som om du hade chippat den, nätverkskabel!
Citera
2005-12-29, 14:40
Bannlyst
haha visst fan..Glömde bort det.
Citera
2005-12-29, 20:55
Medlem
fLxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundkennel

Isf vore det lysande.

Så du tycker det är mindre jobbigt och ha massa sladdar dragandes till hubbar och annat. En sak kan vi vara överens om, det blir inte snyggt.
Citera
2005-12-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzan
Okey, hur sätter man på de ? E de lödning som gäller ? (SmartXX'et då alltså)

Det som är jobbigt är att lödda d0 tråden eftersom det är så satans smått på undersidan av huvudkortet.

På själva LPC bussen löddar du fast en Pinhead som du sedan trycker fast chippet i mycket enklare än så kan det inte bli

Det chip jag har är smartXX v2 (www.smartxx.com)

När hårdvaran är fixad börjar jakten på bios för chippet och os för xbox:en
Citera
2005-12-29, 22:06
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLx
Så du tycker det är mindre jobbigt och ha massa sladdar dragandes till hubbar och annat. En sak kan vi vara överens om, det blir inte snyggt.
Det är ju bara en kabel som man använder när man överför saker vilket man gör en del i början och sedan kanske en gång i veckan, jag lägger undan kabeln när jag inte använder den, ser lika snyggt ut som alla andra X-Box:ar fast utan dussintals fula brända skivor liggandes överallt.
Citera
2005-12-29, 22:41
Medlem
Ufojesuss avatar
Softmoddade en XBOX med http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=443489 <-- denna guide senast igår, gick snabbt & fungerade alldeles utmärkt. Behövs inga minneskort, spel eller annat krimskrams för att få igång det, bara en dator med CD-brännare. Intruktioner till hur man fixar en större hårddisk med modden finns i tråden. Lycka till.
Citera
2005-12-29, 23:08
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Softmoddade en XBOX med http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=443489 <-- denna guide senast igår, gick snabbt & fungerade alldeles utmärkt. Behövs inga minneskort, spel eller annat krimskrams för att få igång det, bara en dator med CD-brännare. Intruktioner till hur man fixar en större hårddisk med modden finns i tråden. Lycka till.
Jättebra länk, tack!
Citera
2005-12-30, 00:19
Medlem
Kimzans avatar
Säkert dödsbra me allt de där men de hade jag aldrig pallat göra! lägger hellre ett par hundra spänn mer och får ett chip installerat
Citera
2005-12-30, 16:59
Medlem
Nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikado
Det som är jobbigt är att lödda d0 tråden eftersom det är så satans smått på undersidan av huvudkortet.

På själva LPC bussen löddar du fast en Pinhead som du sedan trycker fast chippet i mycket enklare än så kan det inte bli

Det chip jag har är smartXX v2 (www.smartxx.com)

När hårdvaran är fixad börjar jakten på bios för chippet och os för xbox:en

Kör det chippet på min xbox men det är exakt samma montering på dom billiga chippen som på smart xx v2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in