• 1
  • 2
2005-12-27, 00:27
Medlem
Kimzans avatar
Tjena tjena!

Har nu äntligen bestämt mig för att köpa ett Xbox! Och såklart så vill jag ha en rejäl hårddisk (har tänkt mig 200GB) och ett bra chip till de, fast jag har ett problem.. Det finns en hel uppsjö av chip att välja mellan. Mitt val står nu mellan dessa 2 paket (antar jag):

http://www.swemods.com/catalog/produ...206/index.html

och

http://www.rejoy.se/index.php?main_p...roducts_id=515

Dom få hundra lappar som skilljer dom åt är inget problem, det är bara själva chippet som är problemet.. Villket av dom är att föredra ?
Kanske inget av dom ? Isåfall, ge mig gärna förslag på andra

Tack på förhand!
KimZan

P.S Hoppas värkligen jag har postat detta på rätt ställe. Om jag inte har det så ber jag om ursäkt och hoppas på en förflyttning till det rätta stället. Tack. D.S
Citera
2005-12-27, 01:06
Medlem
Carradines avatar
Det går att få in en 300GB i XBOX.
Man behöver inte längre chippa utan det går att använda en sk. soft-moddning, men det krävs en del utrustning och kunskap, kanske känner du någon som vet hur detta fungerar.

Fördelen med soft-moddning är ju att du inte riskerar hårdvaran i maskinen och att du slipper köpa ett chip.
Citera
2005-12-27, 01:09
Medlem
Realjoy-sidan ville inte funka för mig, men Xecuter3 är iallafall ett bra chip! Dessutom lämnar Swemods livstids garanti på chippet. De klistrar på ett eget garantisigill över ett skruvhål för att kolla att du inte varit in och själv vållat ett eventuellt problem. Jag skulle köra stenhårt på det paketet.

Egentligen har inte valet av chip någon större betydelse för en normalanvändare heller dessutom. Xecuter3 har dock stöd för det mesta man kan tänkas vilja göra. Det finns tillexempel en ny front att köpa som har en display som kan visa vad du spelar för spel, tittar på för film och så vidare. Skillnaderna på chippen i övrigt är mest att de har plats för olika många biosfiler, om du till exempel vill kunna köra Linux på Xboxen ibland, men spela spel som vanligt också.

Kör på Xecuter3!
Citera
2005-12-27, 09:17
Medlem
Gaffes avatar
Känns lite dyrt att betala 3300kr för gamla Xboxet
Citera
2005-12-27, 11:13
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Känns lite dyrt att betala 3300kr för gamla Xboxet
Trodde först att du skojade men shit, 3300kr för gamla XBOX!?
Jag köpte ett för en månad sen för 2000kr och där räknas en 250GB hårddisk in, softmodda gjorde en polare gratis.
Citera
2005-12-27, 11:39
Medlem
Kimzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Jag köpte ett för en månad sen för 2000kr och där räknas en 250GB hårddisk in, softmodda gjorde en polare gratis.

Känner tyvärr ingen som kan ´softmodda´ tyvärr
Var köpte du detta Xboxet då ?

Och alla andra, tack för svaren. Blir väl Xecuter3 om inget annat dyker upp <kollar på Carradine>
Citera
2005-12-27, 11:58
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzan
Känner tyvärr ingen som kan ´softmodda´ tyvärr
Var köpte du detta Xboxet då ?

Och alla andra, tack för svaren. Blir väl Xecuter3 om inget annat dyker upp <kollar på Carradine>
El-Giganten hade faktiskt "rea-pris" på 1100:- när jag köpte det, kolla på pricerunner.se om du hittar billigare.

Om du inte känner någon som kan softmodda så kanske du kan fråga efter det i någon av de tidigare nämnda butikerna, troligen vill de nog sälja ett chip istället så jag antar att de flesta inte softmoddar, vilket är synd.

Jag kan inte heller hjälpa dig med softmoddningen, om vi går tillbaks till kärnfrågan om vilket chip du ska ha kan jag inte heller hjälpa dig då jag inte kan något om de.
Citera
2005-12-27, 12:08
Medlem
Gaffes avatar
Citat:

Hur funkar softmoddning? Hur går det med nerladdade spel? det kan ju inte funka?
Citera
2005-12-27, 12:13
Medlem
Nystroms avatar
http://www.easygamer.se/product_info...7819d414dca274

Sen köper du en hårddisk. Blir billigare än 3300 iaf
Citera
2005-12-27, 13:08
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Hur funkar softmoddning? Hur går det med nerladdade spel? det kan ju inte funka?
Så som jag förstått det så använder man buggar i diverse spel som när man laddar en specialgjord "save-fil" inträffar en buffer overflow som tillåter ickesignerad kod att köras, denna kod finns då i den hemmagjorda "save-filen" och är i grunden ett litet operativsystem baserat på linux, när detta OS laddats så kan man göra så gott som vad som helst - som tex. att ladda in en dashboard, sedan så fungerar den precis som en chippad X-Box och det fungerar likadant när man för över spel mm.

Allt som allt en ganska imponerande grej att komma på.
Citera
2005-12-27, 13:35
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Så som jag förstått det så använder man buggar i diverse spel som när man laddar en specialgjord "save-fil" inträffar en buffer overflow som tillåter ickesignerad kod att köras, denna kod finns då i den hemmagjorda "save-filen" och är i grunden ett litet operativsystem baserat på linux, när detta OS laddats så kan man göra så gott som vad som helst - som tex. att ladda in en dashboard, sedan så fungerar den precis som en chippad X-Box och det fungerar likadant när man för över spel mm.

Allt som allt en ganska imponerande grej att komma på.

Nån som har erfaranheter av det här? länk med mer info?
Citera
2005-12-27, 13:46
Medlem
godoys avatar
Xbox, 1100:-
HDD 200 GB, 900 :-
Chippning, ~500 :-
Billigare än paketpris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera