Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 03:15
  #1
Medlem
xglad123solxs avatar
Hej, jag drömmde en film?

är detta vanligt, har det hänt er? hur ska man tolka det hjälp


Karaktärena ändrade skådespelare lite ologiskt men hoppas det går att hänga med, filmen är både tecknad och vanlig, det är lite slumpmässigt.

Drömmen:

Filmen/drömmen inleds med ett det zoomas in på en roddbåt, i en liten sjö runt om en mystisk, dimmig och mörkgrön skog. Titeln visar sig redan nu: THE MASTER BAITER.
De är Homer Simpson(spelad av Adam Sandler) och Bart som fiskar utanför ett kärnkraftverk.
Homer dricker en massa öl så han märker inte när Bart gör ett spratt och sätter fiskekroken i Homers kalsonger.
Homer drar iväg ett kast med all världens kraft och hela klockverket flyger med, det sprutar blod över hela luften och panik utbryter. Homer (Adam sandler) skriker för livet men inget ljud hörs, istället zoomas det ut och man ser blåa fåglar fly platsen i brådska.

Den oranga, radioaktiva, treögda fisken sväljer det nya betet(homers klockspel) och efter en lång kamp så lyckas Bart tillsammans med Homer veva in fisken och nu är det bråttom till sjukhuset.

Homer är halvt medvetslös så Bart får köra till sjukhuset, men han krashar in i massa fruktstånd, kör över människor och polisen jagar dom. Men som tur är lyckas dom förlora taket på något vis och en rocket launcher finner sig in i deras bil. De kan spränga poliserna och tar sig till sjukhuset.

Opperationen blir lyckad, allt ser normalt ut förutom att de lyser lite grönt om Homers fastsydda paket, men de är inget att bekymra sig över.

Senare i hemmet när Adam Sandler(spelad av McLovin) runkar så blir han tagen på bar gärning av några läskiga inbrottstjuvar, samtidigt som han får utlösning. Men till allas förvåning så visar det sig att hans radioaktiva kuk skjuter ut superspermier som bekämpar brott deras utseende påminner lite om Powerpuffpinglorna. Tjuvarna blir bunda och skickade till polisen!

Några veckor går och huvudpersonen som nu är Jim Carrey är inne på en bank för att växla pengar eller något (han är en förskitig/hederlig blyg medborgare).
Ja... det blir såklart ett bankrån, med gisslandrama... Jim Carrey får den lysande ideen att smygrunka, men det är super svårt när alla gamla tanter, barnfamiljer och så vidare tittar. Han försöker gömma sig bakom en kaktus men gör illa sig, en dagstidning men han blir upptäkt av en liten unge. Gisslanddrammat blir galet, folk börjar bli skjutna, Jim Carrey har inte längre ett val, han drar av sig byxorna och börjar runka bland de döda kropparna. Men innan han lyckas komma så kommer polisen och media med direktsändning in och Jim blir tagen med byxorna nere!!

De skriver om pyskot Jim Carrey i alla tidningar, hans fru lämnar honom, han åker i fängelse. Hans liv är helt förstört och han gråter en massa i fängelset. När allt hopp verkar borta så träffar han Morgan Freeman(han är spelad av nått slags munspelande djur med oranga fängelsekläder). De blir vänner och Jim blir åtsagd av Freeman att följa med och skala potatis i ett hörn, men det är ett bakhåll!! å neej. De sliter av huvudpersonens bägge armar och han dör nästan.

Huvudpersonen är nu armlöse Charlie Sheen som sitter i sin cell halvdöd typ, men Bart(Jesse Pinkman) kör in i cellen och räddar honom!

Charlie Sheen måste dölja sin identity eftersom han nu är på flykt från lagen och skapar darför superhjälte masken/identiteten: THE MASTER BAITER.

Han besegrar alla möjliga brott med sina super spermier, fast det är alltid awkward och väldigt krångligt för han måste lyckas komma på offentliga platser genom att hoppa in i grejer osv(han är ju armlös). Han blir mycket uppskattad av staden och får stadens nyckel av borgmästaren, men kan inte ta emot den eftersom han har ju inget att hålla den med. Han blir jätte arg och bestämmer sig för döda Morgan Freeman och hans onda fängelsegäng som växer sig starkare och starkare för var dag.

Efter ett träningsmontage så är det äntligen dags att besöka tjuvarnas nya hide out i slummen, men då ringer väckaklockan och jag vaknar.

Kommer inte ihåg exakt när, men ibland så buade publiken och sånt (de va i en biosalong) ibland så spelade jag även kameramanen i filmen.
Citera
2017-03-15, 03:48
  #2
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xglad123solx
Hej, jag drömmde en film?

är detta vanligt, har det hänt er? hur ska man tolka det hjälp

Oh Yes!

Jag råkar ut för sådant jämnt och ständigt när jag kör långtids vakenhet på efedrin och booze och skall sova efter 36 timmars total vakenhet.
Filmerna börjar dock spilla igenom till mitt medvetande långt innan jag faktiskt går och lägger mig efter ett sådant race.

Förr (när jag var 20+) kunde det gå 48 timmar innan minnen från filmer började spilla ut i min upplevda verklighet, men NU när jag är 40+ så brukar sådana minnen börja kontaminera min Vakna Verklighet redan vid 30-timmarsstrecket.


Får jag fråga hur gammal du är?
Citera
2017-03-15, 04:36
  #3
Medlem
När jag sover med teven på och det t.e.x är en krigsfilm så brukar jag drömma om krig och drömmen blir typ som en film som jag är med i.
Citera
2017-03-15, 08:35
  #4
Medlem
Manu79s avatar
jag drömde att jag låg i min säng inatt och drömde att jag låg i min säng inatt och drömde
Citera
2017-03-21, 21:11
  #5
Medlem
korvmagnuss avatar
har hänt att jag drömt skräckfilmer lite då o då
mest om mördarclowner och mördardockor, lite som den i dead silence.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback