2017-03-14, 18:13
Medlem
marcus90_kungs avatar
Kan någon tipsa om en mus där jag kan ställa in hårdheten i knapparna, så att jag måste trycka hårdare för att klicka?

Jag har en nervskada i långfingret, och råkar därför alltid högerklicka. Därför så vill jag att högerklicken gör mer motstånd än vänsterklicken. Tack på förhand!
Citera
2017-03-14, 19:53
Medlem
studioxswes avatar
Varför inte välja en mus som har olika knappar för vänster, mitt och högerknapp? Finns ingen risk att det blir fel då
Citera
2017-03-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Varför inte välja en mus som har olika knappar för vänster, mitt och högerknapp? Finns ingen risk att det blir fel då
Användaren kommer ju fortfarande att råka klicka på den musknapp som långfingret är på - vilket ju normalt är den högra knappen om man är högerhänt.

Jag bara sett möss där man kan ändra längd, bredd samt tyngd. Jag har för med att jag sett en där det gick ställa slaglängd - hur långt man behövde trycka för att få ett klick. Men vet inte hur mycket det påverkade kraften, och jag minns inte vilken mus. Lite tråkigt att sökning på "adjustable buttons" bara verkar ge träff på programmable buttons.
Citera
2017-03-14, 20:29
Medlem
LovePigs avatar
https://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-mamba

inte billigast men du kan justera "clickforce"
Citera
2017-03-30, 14:25
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovePig
https://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-mamba

inte billigast men du kan justera "clickforce"
Tack för tipset! Det är precis vad jag söker. Det tog ett tag för mig att inse varför jag fuckat upp så mycket som jag gjort, men jag kan lova att det är värt varenda krona, oavsett pris!
Citera
2017-04-03, 23:33
Medlem
Kapuffs avatar
Den där musen är förövrigt riktigt skön att spela med.
Citera
2017-04-04, 07:43
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Den där musen är förövrigt riktigt skön att spela med.
Är det hårdvaran, eller mjukvaran man ställer in en med? Skruvar, eller program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in