• 3
  • 4
2017-03-15, 15:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaSvensson64
Tack för länken . Ööuuhm dum fråga kanske? Men vad är det för källa på diagrammet ?
http://hypotek.swedbank.se/rantor/hi...tor-2008-2016/
Citera
2017-03-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det finns andra varianter, när du bott i ditt hus ett tag så kan du göra en ny värdering med hjälp av en mäklare och få ett nytt marknadsvärde. T.ex. du köpte huset för 1.500.000 och har ett lån på 1.250.000 och ett topplån på 100.000 Du gör en ny marknadsvärdering och mäklaren kommer fram till att huset är värt 2.000.000 du tar då det pappret med dig till banken och förhandlar om lånet och bakar in topplånet i huslånet då du nu kommer under 85%

Tack så hjärtligt för svaret , det är sådana här svar som är mer än guld värda för ett allmänt förvirrat par som oss. Känns som David mot Goliat med bankerna men svar som ger en positiv energi som detta är fantastiska! Keep it up med idéer som kan hjälpa, är otroligt tacksam
Citera
2017-03-15, 19:45
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar ❤ Nej såhär med facit i hand klart man borde "gjort sinläxa" mer . Har dock lite lässvårigheter eller de vi läser (exempelvis husekonomi )fastnar inte, föröker läsa och lära och tror de kan bli finemang med denna tråd . De här med topplånet att du inte hade något kvar, det är pga av att du betald av de , eller finns det andra varianter?? Ber om ursäkt för vår okunskap och tackar för alla goda miner och positiva svar !
Anledningen att jag inte har topplån är att jag sålde en bostadsrätt och la in en stor peng i huset. Ja härligt att man lär så länge man lever👏🏻
Citera
2017-03-15, 19:58
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Där gissar du helt rätt! Ska kolla lite mera exakt på försäkringar med priser så återkommer en summa vad jag har "sparat"
Tack för svaret!

Nu gjorde du samma misstag igen. Priset (eller räntan) som bank och försäkringsbolagen uppger är ett erbjudande, inget annat. Det är alltså inte detta pris du bör betala.
Citera
2017-03-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Anledningen att jag inte har topplån är att jag sålde en bostadsrätt och la in en stor peng i huset. Ja härligt att man lär så länge man lever👏🏻

Snyggt jobbat. Gratulerar 👍
Haha ja det var tanken som sagt med tråden då bankbesöket redan skett. Hur tänker du med ditt hus? Drömhuset du har hittat och tänker bo där resten av livet ? 😊
Tack för svar!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in