• 3
  • 4
2017-03-23, 10:53
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Nej, det är inte farligt att vara "för snäll".
Egentligen skulle nog fler tjäna på att vara snälla. Men, det är skillnad på att vara snäll och att vara "dum". Så länge du inte utsätter dig för risker så är det ingen fara alls.
Citera
2017-05-06, 16:07
Medlem
Om man är för "snäll" så blir nog risken att folk börjar folk ta en för givet. Däremot går det att visa vad man vill ha med mjuk framtoning.

Ibland vill man kanske ta alla konflikter och vara proper, aldrig göra fel. Samtidigt kanske det blir lite utmattande om man ska vara en sån som "aldrig tar skit" oavsett hur kontraproduktivt det blir, t ex. i situationer kanske det är smartare att göra det!
Citera
2018-02-22, 11:57
Medlem
Jag super och tar droger för att bli av med min alldeles för starka empati, helt ensam helst. Eftersom jag hatar mig själv så mycket att jag mår riktigt dåligt, så min tanke är att ingen ska få må lika dåligt som mig, så i mitt yttersta är jag den bästa vännen så att du ska slippa må dåligt. Vilket lätt gör mig att utnyttja. Vilket gör att jag helst isolerar mig och inte svarar på folks försök att ringa.
Nu är jag lite för full för att artikulera mig bra men skapar kanske en tråd om starka empati störningar nån dag.
Citera
2018-03-16, 02:58
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Att vara snäll är en gåva i sig och var rädd om den ni som ännu är oförstörda där ute. Tyvärr är världen allt utom snäll och som människa får man tidigt lära sig vad smärta är. Stå på er, alla ni som är snälla och ännu sunda känslomässigt. Stå på er! You're a rare breed.

Det är mer regel än undantag att bli utnyttjad när man är snäll och allmänt schysst (nu snackar vi inte mesighet, utan att vilja gott), så tuffa till er där ute och stålsätt er mot allt det så falska och känslokalla som finns. Se igenom illusionen från de som spelar på det som de egentligen är så jävla avundsjuka på, din snällhet. Det är inte något negativt i att vara snäll, men däremot är det ett elände med de som försöker förstöra och förmörka deras hjärtan. Och de som 'bedöms' som snälla har ofta oanade talanger, vilket så klart förvånar vissa.. Enklaste är nog att bara ge fan i att öppna er för vissa och i det också visa lyhördhet, empati och till viss mån också sårbarhet.
Senast redigerad av MrGreyspoon13 2018-03-16 kl. 03:15.
Citera
2018-03-16, 03:19
Medlem
Det inte är farligt att vara snäll. Det är underbart, alla älskar snälla människor sp länge man är det mot ”rätt” personer. Så länge det inte är ”falsk” snällhet. Det du däremot visar är klenhet och dålig självkänsla och ja, då blir man lätt överkörd. Du blir en slagpåse för människor som vill ta ut sin frustration

Jag vet vilken typ av person du är. Och även om du skulle samla mod och säga ifrån skulle du till slut ge dig.

Inte bara att det är farligt, det är oattraktivt och man ser ner på såna, tyvärr.

Jag vet inte hur du ska ändra på dig men du måste ändra på dig. Det handlar om psykisk överlevnad. Ta tag i det nu. Googla dig fram till lösning.

Flickvänner visst, horor är horor. Men tycker jag det är sjukt hur din egna familj kan utnyttja din dåliga självkänsla.

Ta tag i det. Var inte sån. Träna och träna, kommer inte efter en dag

Sen använd sunt förnuft. Att undvika konflikt med flickvännen som tjatar och skäller hela tiden är ett big NO. En påverkad galning på krogen, då kanske man ska undvika det.
Senast redigerad av Balkanpsyko 2018-03-16 kl. 03:28.
Citera
2018-03-16, 03:32
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Det inte är farligt att vara snäll. Det är underbart, alla älskar snälla människor sp länge man är det mot ”rätt” personer. Så länge det inte är ”falsk” snällhet. Det du däremot visar är klenhet och dålig självkänsla och ja, då blir man lätt överkörd. Du blir en slagpåse för människor som vill ta ut sin frustration

Jag vet vilken typ av person du är. Och även om du skulle samla mod och säga ifrån skulle du till slut ge dig.

Inte bara att det är farligt, det är oattraktivt och man ser ner på såna, tyvärr.

Jag vet inte hur du ska ändra på dig men du måste ändra på dig. Det handlar om psykisk överlevnad. Ta tag i det nu. Googla dig fram till lösning.

Flickvänner visst, horor är horor. Men tycker jag det är sjukt hur din egna familj kan utnyttja din dåliga självkänsla.

Ta tag i det. Var inte sån. Träna och träna, kommer inte efter en dag

Tillåt mig le. Du vet inte ett jävla skit om vilken typ jag är och vem fan skulle ta ett råd av ett fuckin' Balkanpsyko? Just saying? Och vem har sagt att det handlar om mig? Vadå 'falsk snällhet'? Visste du ens en promille av mitt liv så skulle du inte uttrycka dig så. Tro mig, jag är inte så värst snäll, men jag har vänner som blivit jävligt överkörda. Fan, lägg ner
Senast redigerad av MrGreyspoon13 2018-03-16 kl. 03:47.
Citera
2018-03-16, 05:07
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Jag upprepar alltså vad som tidigare sagts i tråden. Det är en gåva att vara snäll, men tuffa till er och sätt ner foten!
Citera
2018-03-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreyspoon13
Tillåt mig le. Du vet inte ett jävla skit om vilken typ jag är och vem fan skulle ta ett råd av ett fuckin' Balkanpsyko? Just saying? Och vem har sagt att det handlar om mig? Vadå 'falsk snällhet'? Visste du ens en promille av mitt liv så skulle du inte uttrycka dig så. Tro mig, jag är inte så värst snäll, men jag har vänner som blivit jävligt överkörda. Fan, lägg ner

Vem är du? Har jag ens citerat dig?
Citera
2018-03-18, 04:12
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Vem är du? Har jag ens citerat dig?

Sorry, var lite mycket då jag skrev det där. Nej, ingen citation gjord. My fault.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in