Citat:
Ursprungligen postat av
e7andy
Vad är anledningen till att de klagar och skäller på dig? Finns det någon substans i det? Normalfallet är ju att folk sköter sig själva och inte lägger sig i vilka beslut andra människor tar. Gör du något som triggar deras beteende?
Du kanske håller med dem och därför inte säger ifrån. Det är ju svårt att argumentera mot dem om de har rätt.
Ja du. Grejen är väl att familjen och och de tjejer jag har haft alltid lägger sig i och vill veta allt om vad jag gör, varför jag gör något, hur jag tänker, vad jag har för planer och så vidare. Så de är väldigt nyfikna och har alltid starka åsikter om alla val jag gör eller inte gör. Jag antar att de kanske är lite ovanliga och extrema i det fallet. Helst skulle jag vilja ha det som du beskriver, att man sköter sig själv och inte lägger sig i andras beslut.
Frågar du mig så tycker jag att de är överdrivet nyfikna/kontrollerande och ofta lättretliga om jag inte gör som de vill. Frågar du andra sidan så säger de förmodligen att jag gör felaktiva/dåliga val eller att jag retar upp de med flit.