• 1
  • 2
2017-03-13, 14:34
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Mm man önska man kunde sluta göra såna där impulsiva jobbiga beslut som får konsekvenser senare 😏. Idiotiskt o sluta med antidepressiv utan o rådgöra först
Klara man sig utan piller är det bra.
Citera
2017-03-13, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Har varit i exakt samma situation. Kunde glömma bort att äta, sova. Det som slukade mest energi var allt tänkande, onödiga sådana. Jag behövde rutiner och någon som bekräftade det jag gjorde ett tag. Lätt att man tappar bort sig själv och blir bekväm i skiten.

Som värst levde jag otroligt destruktivt. Detta var första gången jag flyttade hemifrån, vid 18 års ålder. Diskhon var proppfull och på min lediga tid efter jobben visste jag inte hur jag skulle gå tillväga med all lediga tid. Slutade med att jag sov hela dagarna och var uppe hela nätterna, ångesten var äckligt extrem vid detta läget, pizzakartonger och smuts. Var helt handfallen, behövde flytta hem igen, ta om allting från början.

Rutiner, ts. Rutiner.

Jo jag va där själv . Fallfärdiga möbler mm . Slängdes , sålde en hel del av lyx som va hemma. Köpte nya möbler o lever enkelt nu . Boende stödet är här två gånger i veckan ..och de har aldrig varit stökigt hemma. Dock så fort de blir lite disk eller lite damm här hemma så får jag halvt panik o måste städa. Så för mig e de alltid stökigt även när de e rent 😔.
Tappa rutinerna när jag diskutera med öppenvården sist
.

Dom förlängde min sjukskrivning att jag vill börja arb träna. Men dom lyssnar inte på det. Dom behöver få gjort utredningen först 😏
Senast redigerad av Jens86 2017-03-13 kl. 15:01.
Citera
2017-03-13, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Klara man sig utan piller är det bra.

Jojo men ändrar man på egen hand på sin medicin utan o meddela psykiatrin så kan dom ju klia sig i huvudet o undra varför jag tappar.
Citera
2017-03-13, 18:17
Medlem
-vaas-s avatar
Jaha okej, och klagar jag hos snuten på slynor med borderline tar de dem i försvar och går på mig?

Aja, människor med personlighetsstörningar har något som kan kallas "soul loss" - delar av dem har dött och fastnat hos andra människor som traumatiserat dem där de tillslut blivit så fragmenterade deras inre är fyllt av enkom plågsamma saker de tillslut inte 'finns' internt.

Ungefär som tjejer som blir våldtagna - den som gör det stannar kvar i deras psyke permanent efter det där det som kan rent empiriskt beskrivas som ett biologiskt minns av den som skadade dem är mer att det uppstått en slags länk till någon som fragmenterat själen; där en del av dem är fast hos en annan.

Där tillräckligt mycket sånt sliter isär själen - där om det blir för mycket det blir detta som blir kluster B-personlighetsstörningar där det blir som en automatisk tingest bara.

Grejen med folk som har lite 'soul loss' är att de blir lite som zombies eller vampyrer - rovdjur - som kopierar sina upplevelser på andra och skadar andra - kalla det "projektiv identifikation" eller vad du vill där människor som är skadade skadar andra som ett sätt att få lättnad från sina egna problem.

Vad de gör är att de på sätt och vis livnär sig på band till andra, de skapar trauman genom att först öppna en slags dörr till andra för att få in en fot (..i deras hjärta <3) när murarna är sänkta - sen försöka fucka upp personen totalt så den finns kvar i dem sedan och mentalt är bunden till dem - för människor är energitjuvar som kan få kraft av att andra tänker på dem. Där det som kallas personlighetsstörda idioter är en slags 'entitet' (dumt ordval); men de får kraft och existerar utifrån att skapa den där typen av band som dränerar den som råkar ut för det på 'livskraft'.

Du har fått lite "soul loss" av en annan person som själv har fått det där du i stort sett blir parasiterad på genom ett slags spirituellt band som drar din kraft.
Citera
2017-03-14, 07:31
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Jojo men ändrar man på egen hand på sin medicin utan o meddela psykiatrin så kan dom ju klia sig i huvudet o undra varför jag tappar.
Var stark psykiskt och klara dig utan antidepp.
Citera
2017-03-14, 14:43
Medlem
sensi76xxs avatar
Hej
Det kan inte vara så att du har ADD? Jag har det och innan jag fick den hjälp som behövdes mådde jag nått liknade som du beskriver. Kan du inte ta ork till att få tid hos vårdcentralen och gå vidare därifrån. Det kommer ta en jävla lååång tid men och det kommer att krävas en dal av dej själv. Det går att leva med psykiska åkommor om man bara vill lite själv med. Har du ingen som kan hjälpa dej?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in