Citat:
Ursprungligen postat av
ADD-jag
Har varit i exakt samma situation. Kunde glömma bort att äta, sova. Det som slukade mest energi var allt tänkande, onödiga sådana. Jag behövde rutiner och någon som bekräftade det jag gjorde ett tag. Lätt att man tappar bort sig själv och blir bekväm i skiten.
Som värst levde jag otroligt destruktivt. Detta var första gången jag flyttade hemifrån, vid 18 års ålder. Diskhon var proppfull och på min lediga tid efter jobben visste jag inte hur jag skulle gå tillväga med all lediga tid. Slutade med att jag sov hela dagarna och var uppe hela nätterna, ångesten var äckligt extrem vid detta läget, pizzakartonger och smuts. Var helt handfallen, behövde flytta hem igen, ta om allting från början.
Rutiner, ts. Rutiner.
Jo jag va där själv . Fallfärdiga möbler mm . Slängdes , sålde en hel del av lyx som va hemma. Köpte nya möbler o lever enkelt nu . Boende stödet är här två gånger i veckan ..och de har aldrig varit stökigt hemma. Dock så fort de blir lite disk eller lite damm här hemma så får jag halvt panik o måste städa. Så för mig e de alltid stökigt även när de e rent 😔.
Tappa rutinerna när jag diskutera med öppenvården sist
.
Dom förlängde min sjukskrivning att jag vill börja arb träna. Men dom lyssnar inte på det. Dom behöver få gjort utredningen först 😏