2017-03-13, 12:11
Medlem
Zokals avatar
Tjo!

Kvick fråga till mina stressade och ångestladdade kamrater!

För 6 månader sen genomjag gick jag några behandlingar för mina acneärr (Väldigt milda men var fåfäng) Iallafall, det blev inte alls som jag väntade mig och efter slipningarna (SOM TYDLIGEN TAR TYP 1 ÅR FÖR O BLI HUDFÄRGAT IGEN) så blev det nästan värre. (Dock blev vissa ärr bättre)

Iallafall, efter mina behandlingar så blev jag besatt, kollade mig i alla speglar, i alla vinklar och i alla möjliga ljus för att se dem så tydligen som möjligt och nästan medvetet få mig själv och må sämre.
Blev helt instängd och spelade dator 14 timmar om dagen och träffade ingen typ.

Har fått tillbaka mitt gamla självförtroende igen och släppt den skiten, men har dock symptom som hänger kvar efter min stress och ångest period.

Det bränner i huden då och då, speciellt när jag blev nervös. Precis som en solbränna, hela den här intensiva stress perioden har gjort min hud väldigt känslig och den blir ofta röd.

Jag har svårt och ligga i sängen, allt min nacke/rygg/lår kommer i kontakt med (Speciellt lakan och kuddar och sånt som genererar värme) så blir det EXTRA varmt, det bränner nästan.

Jag känner att psykiskt sätt så är jag mycket mycket starkare, men har några stress moment kvar.
Bor kvar hos min mamma trots min ålder på 27, och är klar med skolan (Fixade högskolebehörighet)
Så letar lägenhet & jobb nu och jag var att jag och hon stressar sönder varandra.

Notera att jag testat mig för allt annat:
Diabetes, Vitaminbrist, Njure, Lever, Urin, Sockervärde, Sköldkörtel + Massa till.
Och även träffat 3 hudläkare där alla uteslutit rosacea.

Men iallafall, min fråga är.

Har någon haft liknande symptom med sin hud som resultat av en väldigt stressig och intensiv period? (Notera att jag stressade från stunden jag öppna ögonen tills jag gick och la mig)

Och hur lång tid tar det för kroppen att balansera sig igen? (För symptomen att försvnna och min hud för att bli stark igen, eller så kanske det är nerverna i min hud och inte själva huden)
Citera
2017-03-13, 12:48
Medlem
Briasccas avatar
Jag har inte haft dina symptom men kan få klåda i huden om jag är stressad. Det sitter i tills jag slutar att stressa även om jag smörjer mig med mjukgörare. Har haft det i 20-30 år och det är inget problem eftersom jag vet vad det är som drar igång det (stress).
Citera
2017-03-13, 15:05
Medlem
Grailguns avatar
Tyvärr har ännu inte medicinvetenskapen kommit så långt att man kan/vill ta reda på vad diffusa "stressymtom" faktiskt beror på. Läkarna gissar därför vilt. Har eventuellt att göra med skadad "allostas"(hormonsystem) som fuckar upp ungefär "allt" inklusive hudens läkningsförmåga och immunförsvar, och/eller neurologiska skador.

Du har en dålig sits i livet. För att bli lugnare behöver du få jobb och eget boende, men om du ackumulerat så mycket stress så måste jobbet vara något du trivs med för att inte bli sämre.

Diffusa problem kan sakta försvinna över lång tid (tänk år) om man blivit av med stressen. Men inte alltid.
Citera
2017-03-13, 16:26
Bannlyst
av det jag har läst i din trådstart så tror jag att du har aspergers syndrom och du borde kolla upp det genast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in