2017-04-27, 14:28
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Jag blir inte klok på era idiotiska tolkningar av en väldigt simpel video

Zaida och Sharp agerar medföljsamt dom beväpnade männen som efter att ha gått med Z och S en kort stund får Z och Sharp att sätta sig på marken. Männen, kameramannens ton är vänlig och lugn, extremt avslappnad.

När dom sitter ner lyssnar Z på vad männen säger till paret och ser Z missnöjd ut, förståeligt, med tanke på hur dom blivit ledda hit och sedan sätade av män med gevär hängande vid sidan.

Shap blir skjuten och zaida kravlar extremt snabbt åt kamerans högra kant, sedan hör man ett skott, det korta kvinnliga skriket, en paus, två skott till, varsitt riktade åt S och Z, sedan ser man Z ligga skjuten.
Citera
2017-04-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Eller också uppsnappad från strömmen när någon skickat den över 2G, vilket ger en komprimerad miniatyrversion anpassad för 2G. Vad jag läst tidigare i tråden finns inte 3G i Kongo, bara 2G. Det är förmodligen inte en film tagen från den aktuella mobiltelefonen, utan en uppsnappad signal via UN's underrättelsetjänst (som förmodligen har kontroll över allt tekniskt i Afrika på ett eller annat sätt).

Det kan vara Z's egen mobiltelefon som använts vid filmandet exempelvis. Kanske Z själv som varit "snäll" och visat hur man spelar in film, eftersom hon visste att nu skulle de dö. Hon var inte dum, det lilla naiva blåögda halvsvenska flickebarnet.

Nej, fel, det är någon som håller i telefonen, siktar med den och spelar in.
Citera
2017-04-27, 14:40
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trust
I filmen skjuts först killen sedan Zaida. Kameran är efter det riktad mot marken och man ser att killens fötter rör på sig. Varvid två skott till kommer, när kameran sedan panorerar är han blir han blodigare o blodigare i ansiktet. Troligtvis från huvudskott.

Eftersom det inte är planerat kommer någon på i efterhand att de kan tjäna pengar på huvudet alternativt att gärningsmännen hoppas på en belöning men eftersom filmen är av så kass kvalité blir de tillbaka-skickade för att hämta bevis varvid halshuggningen sker.

1. Han ligger ned och har ansiktet lägre ned än fötterna.

När man blir skjuten genom en lunga kommer blodet som pumpas till lungan att fortsätta att fylla luftvägarna.

Kolla Neda-videon.

https://www.liveleak.com/view?i=947_1276261808

När man skjuter någon med grovkalibriga vapen i huvudet så skadas det parasympatiska nervsystemet och hjärtat slutar att pumpa blod ögonblickligen.

Om man däremot skulle pepprat honom i ansiktet när han ändå låg lutad nedåt skulle det varit som när man avblodar ett djur. Det är bara att öppna så sköter gravitationen resten.

2. Bevisteorin låter rimligare än att det skulle handla om ren häxkonst, dock förutsätter det i princip att de skulle gjort sig ovän med krigsherrar eller högt uppsatta inom just denna guerilla. Det tyder på storhetsvansinne eller helgonkomplex. Överensstämmer det med dödsoffrens övriga gärningar måntro?
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-04-27 kl. 15:03.
Citera
2017-04-27, 14:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Lite mera lokala källor, förstås färgade av opposition mot Kabila:

* Området Sharap/Catalán besökte kontrollerades av FARDC, inte av Kamuina Nsapu

* De personliga tillhörigheterna befinner sig på (nån sorts) rikskriminal i Kinshasa. Inklusive Sharps gps-utrustade armbandsur.

* Kamuina Nsapu saknade helt motiv att ha ihjäl dem - tvärtom vittnar flera direkta källor unisont för skribenten att Kamuina Nsapu hade en mycket mera positiv syn på Monusco än på FARDC.

Detta ovan från "källor nära utredningen".

Skribenten pekar också på hur Lambert Mende vid flera tillfällen kommit med exakta uppgifter, utan att verifiera dem, som var de försvann (vid bron över Moyo). HUr kan han ha vetat det?

Vidare citerar skribenten en belgisk säkerhetsexpert som säger att de två absolut inte var naiva personer som negligerade säkerheten, utan kände väl till Kongo. "Absolut inga kamikaze".

Skribenten nämner att det är många experter han/hon talat med som tror att alltsammans är iscensatt av regimen, "une mise en scène macabre".

Skribenten pekar också på att när man två dagar innan kropparna "hittades" "avslöjade" att 42 poliser blivit halshuggna av Kamuina Nsapu, men ingen minnesceremoni hölls, inga identiteter avslöjades. Avsikten var uppenbar: Förbereda opinionen på att kropparna skulle hittas, som av en slump, två dagar senare.

Myndigheterna vill inte alls tala om hur de kommit över filmen, säger bara (utan att röra en min) något om "den vetenskapliga polisens skarpsinnighet". Vilket skribenten återger med ett sort My ass! tydligt läsbart mellan raderna.

http://www.congosynthese.com/news_reader.aspx?Id=20509

Jag tror han har rätt. Som jag skrivit tidigare så tror jag att man lurat med sig några nyttiga idioter som talade tshiluba och styrt ut dem i röda hårband, haft med en eller två polisagenter som filmat, för att sedan gripa allihop men låta agenterna och några lokala poliser som visste för mycket fly/bli eliminerade.
Citera
2017-04-27, 14:52
Medlem
Ett råd i all välmening, ge fan i att titta på videon, den är bara skrämmande och tragiskt.

Däremot skulle den kunna användas i syfte att få folk att förstå hur det fungerar i ett stort antal länder där det råder krig, klanmentalitet, kriminalitet, diktatur mm.
Videon är ju ganska rätt på och tyvärr har vi skiten här hemma i Rinkeby, Södertälje, Örebro, Malmö, Göteborg, Örebro, Hässelby, Norrköping osv.
En fet jävla väckarklocka om hur det ser ut i 70-80% av världen. Ni kan fylla i procenten själva...

Men jag antar folk står på kö för åka till Tredje Världen för "hjälpa till"....
Ivrigt påhejad och med Miljöpartiets välsignelse åkte denna svenska tjej ner till Afrika
för att utreda sexualbrott i FN:s regi, utbildad expert som hon var?, eller??
Alla jävla "orättvisor" i Sverige ledde till att hon begav sig till Afrika på Humanistsafari för att göra en insats i Mänsklighetens Namn.
En amatörmässig insats av FN och fler kommer!
Citera
2017-04-27, 14:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Eller också uppsnappad från strömmen när någon skickat den över 2G, vilket ger en komprimerad miniatyrversion anpassad för 2G. Vad jag läst tidigare i tråden finns inte 3G i Kongo, bara 2G. Det är förmodligen inte en film tagen från den aktuella mobiltelefonen, utan en uppsnappad signal via UN's underrättelsetjänst (som förmodligen har kontroll över allt tekniskt i Afrika på ett eller annat sätt).

Det kan vara Z's egen mobiltelefon som använts vid filmandet exempelvis. Kanske Z själv som varit "snäll" och visat hur man spelar in film, eftersom hon visste att nu skulle de dö. Hon var inte dum, det lilla naiva blåögda halvsvenska flickebarnet.

Kinshasa talar om "den vetenskapliga polisens skarpsinnighet" så uppsnappad från strömmen verkar inte helt tokigt. I alla fall inte UN.

Jag tror ju för min del att de har originalkvalitet också. Men den vore förstås inte trovärdig att publicera.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-04-27 kl. 15:00.
Citera
2017-04-27, 15:01
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Jag blir inte klok på era idiotiska tolkningar av en väldigt simpel video

Zaida och Sharp agerar medföljsamt dom beväpnade männen som efter att ha gått med Z och S en kort stund får Z och Sharp att sätta sig på marken. Männen, kameramannens ton är vänlig och lugn, extremt avslappnad.

När dom sitter ner lyssnar Z på vad männen säger till paret och ser Z missnöjd ut, förståeligt, med tanke på hur dom blivit ledda hit och sedan sätade av män med gevär hängande vid sidan.

Shap blir skjuten och zaida kravlar extremt snabbt åt kamerans högra kant, sedan hör man ett skott, det korta kvinnliga skriket, en paus, två skott till, varsitt riktade åt S och Z, sedan ser man Z ligga skjuten.

Exakt så.
Uppenbarligen kommer första skottet ganska överraskande men inte mer än att Z snabbt finner sig och försöker fly.
Man ser ju även att första skottet på mannen är direkt dödande rätt i pallet, medan Z får ett rygg/bukskott och som inte dödar omedelbart.

Inte första gången de gör detta. De ser till att de sitter ned för att inte kunna ställa till något, skjuter mannen först och överraskande och Z hinner inte ens en meter. Männen är hela tiden helt lugna och inte ett spår av upphetsning.
Citera
2017-04-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Männen är hela tiden helt lugna och inte ett spår av upphetsning.
mm, vilket tyder på att detta var nog inte första gången de avrättat civila.
Citera
2017-04-27, 15:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
En annan skribent:

"Om till och med den mest obildade kongoles förstår att de påstådda Kamuina Nsapu som skall ha massakrerat de två FN-experterna är i sold hos den sittande regimen, att de blivit utstyrda för just det här tillfället, då förväntar man sig att det internationella samfundet, med alla sina experter och kompetenser, förstår det ännu bättre".

Fruktansvärda övergrepp sker hela tiden i Kongo, framförallt i östra delen. Men ingen gång har regimen visat sig så handlingskraftig och snabb att reda ut någonting som den här gången, fortsätter skribenten.

http://benilubero.com/video-dassassi...t-de-kinshasa/
Citera
2017-04-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Ett råd i all välmening, ge fan i att titta på videon, den är bara skrämmande och tragiskt.

Däremot skulle den kunna användas i syfte att få folk att förstå hur det fungerar i ett stort antal länder där det råder krig, klanmentalitet, kriminalitet, diktatur mm.
Videon är ju ganska rätt på och tyvärr har vi skiten här hemma i Rinkeby, Södertälje, Örebro, Malmö, Göteborg, Örebro, Hässelby, Norrköping osv.
En fet jävla väckarklocka om hur det ser ut i 70-80% av världen. Ni kan fylla i procenten själva...

Men jag antar folk står på kö för åka till Tredje Världen för "hjälpa till"....
Ivrigt påhejad och med Miljöpartiets välsignelse åkte denna svenska tjej ner till Afrika
för att utreda sexualbrott i FN:s regi, utbildad expert som hon var?, eller??
Alla jävla "orättvisor" i Sverige ledde till att hon begav sig till Afrika på Humanistsafari för att göra en insats i Mänsklighetens Namn.
En amatörmässig insats av FN och fler kommer!

Men vi vet inte vems fel detta var? Hon som var ignorant och hade ingen aning om vad hon handskades med, eller om det var FN´s fel. Jag menar, ingen förväntar sig ( i sin värsta mardröm ) att bli avrättad och hemskickad till Sverige utan ett huvud- annars hade de aldrig åkt ned dit, givetvis.
Sett flertal videoklipp med henne nu och har en negativ åsikt om henne, skulle kunna säga X,Y och Z men det känns fel att svartmåla döda människor. Å andra sidan, hennes död kan användas (vare sig folk vill det eller inte ) att förhindra andra feminister ifrån att åka på självmordsresor.
Tänker på den där kristna familjen vars dotter åkte ned till Syrien på humanitär resa och blev kidnappad,våldtagen och mördad av ISIS... blir förbannad att hon ej stoppades innan hon for iväg.
Citera
2017-04-27, 15:15
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Exakt så.
Uppenbarligen kommer första skottet ganska överraskande men inte mer än att Z snabbt finner sig och försöker fly.
Man ser ju även att första skottet på mannen är direkt dödande rätt i pallet, medan Z får ett rygg/bukskott och som inte dödar omedelbart.

Inte första gången de gör detta. De ser till att de sitter ned för att inte kunna ställa till något, skjuter mannen först och överraskande och Z hinner inte ens en meter. Männen är hela tiden helt lugna och inte ett spår av upphetsning.

Just detta talar emot att de har genomfört en våldtäkt. Kan tänka mig att mordiska mördare som bara går på instinkter är mer uppspelta och upphetsade än dessa män i videon som enligt mig är lejda mördare som bara gör ett uppdrag.

Kroppsspråket hos Z är väldigt öppet när hon sitter ned vilket också tyder på att de inte har förgripit sig på henne innan filmen. Jag påtalade igår att skjortan och byxorna var hela och rena och då sa någon att hon kunde ha blivit våldtagen på ett rent bord eller liknande, men hennes kroppsprål talar emot detta.

Har gått en utbildning i Karlsborg inom kidnappning och hur man ska agera så jag vet lite om hur Z (som också har gått den utbildningen) tänkte.
Senast redigerad av BaraBiffen 2017-04-27 kl. 15:17.
Citera
2017-04-27, 15:20
Medlem
barabiffen så vad tror du skadan i ansiktet var?
kanske självförvållad när hon försökte fly och slog sig när hon föll/trilla?
att hon käftade emot afrikanerna som hon gjorde i Sverige mot svenska män?
en missvisande färgpixel som får det att se ut som en skada i ansiktet för kameran är skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in