2017-03-12, 18:44
Medlem
"Lönen är provisionsbaserad med garantinivåer, dvs endast provisionsbaserad till du når en viss nivå i ackumulerad försäljning, då låses en garantilön."

Betyder detta att man inte har en garanterad lön utan att man först måste sälja för en viss summa?
Citera
2017-03-12, 19:10
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
"Lönen är provisionsbaserad med garantinivåer, dvs endast provisionsbaserad till du når en viss nivå i ackumulerad försäljning, då låses en garantilön."

Betyder detta att man inte har en garanterad lön utan att man först måste sälja för en viss summa?

Japp.

Fem spänn på att du får höra "såateeeee.... vi tycker inte riktigt att du passar här" strax innan du når den nivån.
Citera
2017-03-12, 19:23
Medlem
Ziayas avatar
Ja. Skippa det! Oseriöst. AF ser det inte som riktiga jobb. Grundlön ska man kunna begära.
Citera
2017-03-12, 21:03
Medlem
Låter lite som Sector Alarm.
Man ska inte jobba för företag som bara kör med provisionsbaserad lön. Väldigt oseriöst.
Om du inte når upp till nivån så får du alltså ingen lön den månaden.
Citera
2017-03-12, 22:26
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Japp.

Fem spänn på att du får höra "såateeeee.... vi tycker inte riktigt att du passar här" strax innan du når den nivån.
Det vore ju inte nån vidare framgångsrik strategi av företaget att göra sig av med de säljare som visar sig duktiga på att åstadkomma något på jobbet. Jag gissar att det snarare är så att nivån man ska nå upp till är överraskande högt satt, att den bara gäller i X månader framåt eller att det finns nån klausul om att om man under X veckor/månader hamnar under den nivånigen, så går man tillbaka till endast provisionsbaserad lön.
Citera
2017-03-12, 22:27
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Ta aldrig ett jobb som saknar garantilön.
Citera
2017-03-12, 22:28
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Det vore ju inte nån vidare framgångsrik strategi av företaget att göra sig av med de säljare som visar sig duktiga på att åstadkomma något på jobbet. Jag gissar att det snarare är så att nivån man ska nå upp till är överraskande högt satt, att den bara gäller i X månader framåt eller att det finns nån klausul om att om man under X veckor/månader hamnar under den nivånigen, så går man tillbaka till endast provisionsbaserad lön.

Jodå, de behåller man. Men i de flesta fall är det nog billigare för dem att bara rotera in nya Rookies.

Jag menar, företag med såna villkor... kom igen, de lär ju inte sälja några seriösa produkter.
Citera
2017-03-13, 02:29
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jodå, de behåller man. Men i de flesta fall är det nog billigare för dem att bara rotera in nya Rookies.

Jag menar, företag med såna villkor... kom igen, de lär ju inte sälja några seriösa produkter.
Håller med, men det är vore likväl inte vidare taktiskt att göra sig av med de säljare som står ut med jobbet och faktiskt säljer bra...alltså borde dom ha andra fula knep för sig för att komma runt garantilönen
Citera
2017-03-13, 11:51
Medlem
Tack för er input! Blir f*ck off till det jobbet
Citera
2017-03-13, 13:08
Medlem
Personligen tycker jag säljare är yrke allt bör vara provisionbasserad lön, som företag är en säljare värdelös som inte säljer och helt bortkastade pengar för företag betala för något dom inte får något tillbaka för.

För bra säljare kan tjäna väldigt mycket, för seriösa företag ger normal ersättning för gamla kunder som företag ha kvar. Alla fall när gäller in house säljare. Externa säljföretag får så klart oftast endast provision en gång per såld.

Min erfarenhet av bransch när gäller sälja skit är dom tar in många ungdomar helt utan arbetserfarenhet samt noll koll om dom ens kan sälja utan dom söker för att testa.

Så logisk inte erbjuda någon fast lön då elle extremt låg för går lätt 100 personer per 1 en riktigt bra säljare. Dom som lyckas brukar inte gnälla så mycket utan mer dom som testar någon månad som inte lyckas sälja något sedan gnäller dom inte tjänade några pengar. NEHE vad tjänade företaget på dig tro då?
Citera
2017-03-14, 13:30
Medlem
Då tycker jag ju detta låter bättre.
"Garantilönen är på 12000kr och man får % på det man säljer. Man får mellan 100kr till 1500kr per såld telefon"

Arbetstiderna är 09:30 till 18:30

Dock så blir det ju ingen stor timlön samt så verkar inte företaget ha så gott omdöme...
https://www.google.com/search?q=more...0d74bbcb08d,1,
Senast redigerad av Avenged93 2017-03-14 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in