Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...e-med-30-bilar
Vilken bilhandlare handlar det om? Eventuella motiv? Bilmärken?

Hm märkligt att de inte kan skriva ut vilken bilfirma eller åtminstone vilket område/väg etc, jag har ingen lust att ge mig ut nu för att ta reda på saken, men har hört och sett polishelikoptern snurra här över fyra gånger inatt så att något var på gång visste jag.
Vad jag har kunnat finna på nätet är att det inte står något om att en bensinmack skulle vara i fara/inblandad, så jag tror att vi i alla fall kan utesluta Vallentuna motor som säljer Opel/Citroen och Mitsubishi det återstår dock ett antal andra men ingen som säljer nya bilar vad jag vet.
Var ute på balkongen nyss och det luktar verkligen brandrök så spontant gissar jag att det är någon av firmorna på Fågelsångsvägen, Ricond Ab eller Carson AB. Men det är som sagt en ren gissning det faller lite på att båda verkar ha mer bilar än vad som hitintills har rapporterats om i media.
Det finns även ett antal mindre firmor som handlar med begagnat i närheten.
Det var ju inte länge sedan ett stall brann ner i vallentuna den 13 feb har jag för mig, så kan det var någon pyroman som har börjat härja i krokarna?
En annan tanke är ju det här med beskyddarverksamhet, skottlossningen i Danderyd för ett tag sedan ska ju ha handlat om det då mannen som besköts har en firma inom bilbranschen i Åkersberga, där ska det enligt skvallret vara så att de flesta betalar någon för skydd, sant eller inte vet jag ej men så går skvallret.Ligger det någon sanning i det så kan man ju fundera lite på om något sådant kan ligga bakom detta.
Men det troligaste är väl att någon höll på med något jobb typ svetsning i Fredags och så har det legat och pyrt fram tills nu, åandra sidan så brukar media vara snabba på att basunera ut att det är gasflaskor inblandade och det har de inte gjort och polisen har inlett en förundersökning om mordbrand fast det gör de väl alltid gissar jag.
Nåja det lär komma fram om några timmar vilken firma det är fråga om.