Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 17:21
  #1
Medlem
Jag höll på i 3 månader innan jag tröttnade för att allt va så jävla tråkigt. Typ 40 personer som trängdes o gjorde massa löjliga grejer som hade passat bättre på ett fyspass. Visst måste man träna för att bli bättre men det borde ändå finnas matcher för nybörjare också.
Citera
2017-03-11, 18:36
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag höll på i 3 månader innan jag tröttnade för att allt va så jävla tråkigt. Typ 40 personer som trängdes o gjorde massa löjliga grejer som hade passat bättre på ett fyspass. Visst måste man träna för att bli bättre men det borde ändå finnas matcher för nybörjare också.
Klart att det finns nybörjarmatcher, men bara det faktum att du lessnade efter endast tre månader tyder ju på att du inte har tålamodet att träna upp dig i nån vidare matchform.

Dessutom kan det ju även ha varit så att dina tränare inte tyckte du var redo för match efter endast tre månader, vilket låter som ett klokt beslut i mina öron. Även fast det är nybörjarmatcher ska man ju ha i åtanke att det inte är alldeles riskfritt.
Citera
2017-03-11, 19:44
  #3
Medlem
Brottinators avatar
Det är helt individuellt när man är redo. Jag tränade och tävlade i brottning på elitnivå i många år innan jag började köra mma. Den första submissiontävlingen gick jag så fort jag kunde ett par submissions och vann den enkelt.

Den första shoot fighting-matchen gick jag dock alldeles för tidigt enligt mig själv, men jag lyssnade på mina tränare som tyckte jag var redo. Tror jag hade hållt på 6 månader då. Lyckligtvis kunde jag vinna matchen genom submission i första ronden, trots vääldigt bristfällig slag/spark-teknik.

Det gjorde ju dock att mina tränares uppfattning förstärktes och jag fick gå en till match ett par månader senare. Denna gång mötte jag dock en duktig boxare som snabbt slog mig på käften och jag tappade fattningen, istället för att brottas ville jag ge igen, vilket straffade sig. Förlorade i första ronden efter två nedslagningar.

Jag tror inte att många tränare skulle låta någon utan erfarenhet av någon kampsport, gå match efter bara tre månader.
Citera
2017-03-11, 20:15
  #4
Medlem
mytologis avatar
Har ingen erfarenhet alls inom MMA, men rent spontant känns det ju som att tröttnar man efter tre månader ska man nog fundera på något annat.
Tror inte det önskas folk som bara vilö puckla på någon, utan istället folk som är genuimt intresserade.

Men vad fan vet jag? Skål på er horor!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback