2017-03-10, 22:40
Medlem
Har under veckan (startade i söndags), haft hosta (började som "vanlig" hosta utan slem), övergick sedan (i tisdags tror jag) till att börja hosta upp slem, vitt tjockt sådant, ibland lite grönaktigt.
Idag har det kliat i ena lungan, svårt att beskriva men det känns ungefär som att det kliar på insidan utav lungan.

Jag har inte varit förkyld, röker ej, ung och frisk annars.

Ska jag oroa mig över att det är lunginflammation?
Citera
2017-03-10, 23:53
Medlem
ingen ?!
Citera
2017-03-10, 23:55
Medlem
Hostar man grönt slem bör man gå till hälsocentralen.
Citera
2017-03-11, 00:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Har du feber?

Hosta kan man ha länge utan att det är farligt. Men efter ett par veckor bör du gå och hälsa på farbror doktorn.
Citera
2017-03-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Har du feber?

Hosta kan man ha länge utan att det är farligt. Men efter ett par veckor bör du gå och hälsa på farbror doktorn.

Nope, frisk i övrigt, men hostan e jobbig som fasen, och kliandet i högerlungan börjar bli lite väl jobbigt.
Citera
2017-03-11, 00:03
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag vet, hosta är skitjobbigt. Men om inte de receptfria hostmedicinen från Apoteket hjälper så boka tid på VC så du får starkare medicin som hjälper upp slemmet.
Citera
2017-03-11, 00:06
Medlem
Memmajemmas avatar
Men tror inte det är lunginflammation för då hade du haft feber, svårt att andas och mer påverkad. Säkert nåt virus du ändå fått i dig som retar bronkerna.

Hoppas du kryar på dig!
Citera
2017-03-12, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Har under veckan (startade i söndags), haft hosta (började som "vanlig" hosta utan slem), övergick sedan (i tisdags tror jag) till att börja hosta upp slem, vitt tjockt sådant, ibland lite grönaktigt.
Idag har det kliat i ena lungan, svårt att beskriva men det känns ungefär som att det kliar på insidan utav lungan.

Har du husdjur? Tex hund som du gosar med? Hundar kan få lungmask från räv som du sedan blivit smittad med..., men gå till vc och låt dr kolla på dig.
Citera
2018-03-02, 22:05
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish

Synd att det inte var något allvarligt!

Herrejösses. Har du aldrig varit sjuk? Gå till VC (vet att tråden är skitgammal)
Citera
2018-03-02, 22:09
Medlem
Kan utvecklas till det.
Hade lunginflammation för några år sedan i samband med en kraftig förkylning.
Började precis som för dig (slemhosta/kliande lungor) och några dagar senare fick jag feber och började svettas.
Det blev tungt att andas.
Gick till doktorn och fick penicillin. Blev bra på en vecka.
De ville röntga, men jag avböjde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in