• 1
  • 2
2017-03-10, 18:51
Medlem
Hej.

Jag har problem i senaste tiden med att jag ångrar och känner skuldkänslor för det lilla minsta sak. Ja hittar alltid saker och ting som jag tänker att jag gjorde fel(trots att jag i de flesta fall inte gjort fel, iaf inte avsiktligt gjort fel).

Jag vet att ångerkänslor är bra och är mänskliga men det jag har är inte alls normalt och de besvärar mer än vad man kan ana.

Det har blivit så mycket att jag ibland får ångest att ta beslut eller göra saker med anledningen att jag är rädd att jag kommer ångra det senare och få de dära långdragna ångerkänslor.

Så frågan är vad jag ska göra för att minska sina ångerkänslor? Och vet någon vad dessa kan riktigt bero på? Tvångstankar? Låg självsäkerhet? Pga tidigare trauma?
Senast redigerad av ASTIROS 2017-03-10 kl. 18:53.
Citera
2017-03-10, 18:51
Medlem
Atarax.
Citera
2017-03-10, 18:53
Medlem
DarkOceans avatar
Lyrica
Citera
2017-03-10, 18:58
Medlem
Oyveys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensocialidiot
Atarax.

Atarax fungerar inte öht. TS skulle lika gärna dricka ett glas mjölk.
Citera
2017-03-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oyvey
Atarax fungerar inte öht. TS skulle lika gärna dricka ett glas mjölk.
Om man överdoserar och får sova några timmar, jo
Citera
2017-03-10, 19:04
Medlem
Oyveys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensocialidiot
Om man överdoserar och får sova några timmar, jo

Vad pratar du om? Vill TS sova så finns det en hel del andra grejer som är mycket bättre. Gör atarax en ens trött? Tveksamt.
Citera
2017-03-10, 19:23
Medlem
DarkOceans avatar
Håller med mjölk funkar bättre än atarax
Citera
2017-03-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Håller med mjölk funkar bättre än atarax
Ja och heroin är mycket bättre, fy fan vad jag hatar mitt liv, jag har ångest från morgon till kväll och tänker på droger hela tiden, dont do drugs kidz...
Citera
2017-03-10, 19:33
Medlem
zz01s avatar
Nu var det ånger och inte ångest om jag förstod tråden rätt?

Jag ångrar att jag gjorde ett dåligt val för snart 15 år sedan. Detta har genom åren skapat ångest men det var ju inte det tråden handlade om.
Citera
2017-03-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zz01
Nu var det ånger och inte ångest om jag förstod tråden rätt?

Jag ångrar att jag gjorde ett dåligt val för snart 15 år sedan. Detta har genom åren skapat ångest men det var ju inte det tråden handlade om.

Ja tråden handlar om ånger och inte om ångest.

15 år sedan? Det är lång tid. Nu vet jag inte vad du ångrar över, det kan vara något som är normalt att ångra över. Själv ångrar jag saker som jag inte borde ångra eller känna skuldkänslor för.
Citera
2017-03-10, 19:44
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASTIROS
Ja tråden handlar om ånger och inte om ångest.

15 år sedan? Det är lång tid. Nu vet jag inte vad du ångrar över, det kan vara något som är normalt att ångra över. Själv ångrar jag saker som jag inte borde ångra eller känna skuldkänslor för.

Precis. Och det blev livsavgörande för mig i slutet. SÅ jag ångrar det idag som skedde för 15 år sedan. Ett extremt dålig val. Mitt eget fel som förföljer mig nu och tills jag är död.
Citera
2017-03-10, 19:58
Medlem
Ryggradsluss avatar
Du står nu utom skuld. Dina misstag har gjort dig till en bättre person. Var trevlig i forts och gör dig inte illa mer än du förtjänar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in