• 1
  • 2
2017-03-10, 16:55
Medlem
korvmagnuss avatar
jo men det var väl nån gång på fredagskvällen som ungkarl när jag åt ett kokt ägg med salt på och lite ljummet kaffevatten till det. Man hade ju inte tid att gå och köpa riktigt kaffe den kvällen för det skulle liras fifa 93 istället
Citera
2017-03-10, 16:57
Bannlyst
Pannkaka tror jag... Spelar inge roll om den har bacon och lingsonsylt på sig.
Citera
2017-03-10, 17:26
Medlem
Den jag äter nu eftersom jag fick syn på denna länken samtidigt http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...farsk-kyckling
Citera
2017-03-10, 17:49
Medlem
klybans avatar
Det var när jag var på väg ifrån England och hade fått matsäck med mig att ha på båten.
Det var vanlig formfranska med sylt mellan, i alla fall trodde jag detta då den första var sylt.
Men andra var det marmite på, och det var väldigt deprimerande för mig då(även lite nu).¨
Trodde först de hade försökt och förgifta mig
Citera
2017-03-10, 18:14
Medlem
NordiskVarulvs avatar
"Dagens" i östersund för 80:-

EN kluven potatis i brunsås med två järpar, samt en grön kvist av okänt slag och ursprung ovanpå.

Ville knulla kocken med en wobbler efteråt.
Citera
2017-03-10, 18:26
Medlem
Det är nog dessa dagar då man inte orkat/glömt handla och käkar makaroner med ketchup
Citera
2017-03-10, 18:34
Medlem
Spliffmeisters avatar
Skolmats varianten på bruna bönor. Ni vet när det ser ut som man har varit dålig i magen i byttan.
Citera
2017-03-10, 18:53
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Pulvermos & ketchup känns som en bra kandidat. Jag "gillar" iofs pulvermos (om man byter ut vattnet mot mjölk & grädde och har smör i samt vitpeppar och salt) och har något till i köttväg men i sin ensamhet och gjord enbart på vatten så är det rätt deppigt att käka.. Ketchup till räcker liksom inte!

Snabbmackisar är ingen höjdare heller om man inte har något till men hellre det än pulvermos.
Citera
2017-03-10, 20:15
Medlem
Bunnys avatar
När jag var barn...pappa kokade ofta stora kastrullen spaghetti...givetvis kokades dom alltför länge och såg ut som vita tjocka korvar där dom simmade runt i botten på kastrullen. Jag anlände ofta sent till middagen...kvar i kastrullen fanns dessa vita maskar till spaghetti, som hade kallnat i den halvcentimeter vatten som blivit kvar i kastrullen efter avhällning och efter att resten av spaghettin ätits upp av dom delar av familjen som kommit i tid till middag. Spaghettivatten antar som nog är bekant för dom flesta en geléartad konsistens när det kallnar. Spaghettin kunde med andra ord lastas upp på tallriken som en ljummen kaka, hälften spaghetti, hälften spaghettivatten. Det micrades (alldeles för kort tid) och åts med smaklös ketchup av billigaste märke och några skivor bränd falukorv, givetvis även den av billigaste smaklösaste märke.
Citera
2017-03-10, 21:36
Bannlyst
Soldatens ärtsoppa direkt från burken var ingen höjdare varken estetiskt eller smakmässigt.
Citera
2017-03-10, 23:34
Medlem
Hade det jävligt tufft ekonomiskt för några år sedan och åt kokt pasta till frukost/lunch/middag ett par månader när det var som värst. Inget salt, inget smör, ingen ketchup, bara kokt pasta och vatten till. Snodde varma koppen och sockerbitar på jobbet några gånger då jag höll på att bli tokig av enformigheten. Minst sagt deprimerande.
Citera
2017-03-10, 23:35
Medlem
mikkelbergs avatar
falukorv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto