Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 22:51
  #25
Medlem
dknerks avatar
Är ledsen att säga det TS men om du bara är på dag 4-5 så har det knappt eller precis börjat. Men har du gått på relativt låg dos så kommer det nog gå okej efter 2veckor utan större svårigheter fysiskt mer än kraftlöshet.

Har tänt av från diverse opis ett par ggr, tex sub som är lite liknande, hade programmet två år med 24mg/dag. Åkte ur och fick nollad dos på tre dagar. Det tog iallafall 3-5dagar efter nollad dos innan jag blev jävligt dålig har jag för mig.

Fick däromkring avgiftning i en månad. När jag var klar där var min kropp helt kraftlös, magen kraschad, sömnen funkade inte utan hjälpmedel, ingen matlust, illamående, svimmningskänsla när jag stod upp, 120 i vilopuls, svett som rann, rastlöshet utan att kunna göra mer än att gå från soffan till matbordet.

Men efter typ 2månader efter jag var avgiftat var det ok.

Det är det som är förjävligt med metta och sub, det är så satans utdraget. I jämförelse med horset som smäller på och går över snabbt i jämförelse.

Jag hoppas du fixar detta. Men tycker du borde föraöka snåla på flöddret ifall du inte kommit in i riktiga avtändningen riktigt än.
__________________
Senast redigerad av dknerk 2017-03-11 kl. 22:53.
Citera
2017-03-11, 23:35
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
Är ledsen att säga det TS men om du bara är på dag 4-5 så har det knappt eller precis börjat. Men har du gått på relativt låg dos så kommer det nog gå okej efter 2veckor utan större svårigheter fysiskt mer än kraftlöshet.

Har tänt av från diverse opis ett par ggr, tex sub som är lite liknande, hade programmet två år med 24mg/dag. Åkte ur och fick nollad dos på tre dagar. Det tog iallafall 3-5dagar efter nollad dos innan jag blev jävligt dålig har jag för mig.

Fick däromkring avgiftning i en månad. När jag var klar där var min kropp helt kraftlös, magen kraschad, sömnen funkade inte utan hjälpmedel, ingen matlust, illamående, svimmningskänsla när jag stod upp, 120 i vilopuls, svett som rann, rastlöshet utan att kunna göra mer än att gå från soffan till matbordet.

Men efter typ 2månader efter jag var avgiftat var det ok.

Det är det som är förjävligt med metta och sub, det är så satans utdraget. I jämförelse med horset som smäller på och går över snabbt i jämförelse.

Jag hoppas du fixar detta. Men tycker du borde föraöka snåla på flöddret ifall du inte kommit in i riktiga avtändningen riktigt än.

Tack för ytterligera erfarenheter! Vilken dag det är beror lite på hur man ser det. Jag körde ju ct och hade ett litet återfall dag 5 på ca 35% av normal dos, innan dess hade jag haft mkt skit och sömnlösa nätter. Har prövat ct ett par ggr tidigare och första gången kom symtomen en vecka efter men därefter har de kommit snabbare och snabbare. Om man bortser från det lilla återfallet så är jag på dag 9 idag.

Efter att ha kommit hem från baren så slocknade jag ganska omgående under tiden jag höll på med min laptop och vaknade av att jag hade laptopen i golvet, därav att jag är vaken nu. Nu mår jag helt ok och hoppas göra så imorgon när jag jobbet stundar. Som sagt mår jag relativt ok psykiskt för stunden. Mag- och tarmkanalen har kommit igång och funkar fint. Hade en period idag när jag inte ville äta men sen blev jag hungrig och mådde mkt bättre efter lite mat. Hoppas verkligen inte att det ska gå in i ett värre stadium igen, men den som lever får se. Tack för varningen för flöddret. 15 mg och lite alkohol verkade ju räcka för inatt och sen ska jag försöka vara utan ett par dagar framöver då jag är ledig från jobb. Känner mig grymt taggad nu och känner mer och mer positiva saker och tankar komma tillbaka. Lycka till alla ni därute som kämpar! Gonatt...
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2017-03-11 kl. 23:41.
Citera
2017-03-12, 05:19
  #27
Medlem
Dag 5, eller tio beroende på hur man ser det. Pubrundan igår med lite shots och 15mg stesolid var det bästa på länge, kände mig totalt avslappnad och bara njöt. Gick hem sen lite senare än planerat och vaknade av att jag rev ner laptopen från sängen. Fysiskt mår jag tiptop just nu, ingen bakfylla men känner att min koordination är något of pga stesoliden. Kunde inte somna om igår så igen blev det totalt 35 mg för kvällen och möjligtvis att jag sov en timma precis innan klockan ringde men det kan bli en tuff dag. För er som festar på benzo, vad använder ni då för mängder och vad får ni ut av det?
Citera
2017-03-12, 15:44
  #28
Medlem
På jobbet idag var det inte mkt som gick rätt. Mina rörelser kändes okontrollerade och klumpiga och jag hade en allmän sjukdomskänsla i kroppen så de lät mig gå hem vid 9-tiden, började 6.
Har ju knappt sovit natten innan så kommer nu hem och lägger mig ner i sängen av ren utmattning och vaknar sen sex timmar senare. Skönt att sova ut men känner mig fortfarande orkeslös, fast väldigt hungrig.

Men nu har jag ledigt från jobb i två dagar så får hoppas att sjukdomskänslan kan försvinna under den tiden!
Citera
2017-03-12, 19:15
  #29
Medlem
Kan tillägga att jag nu också har tillgång till ca 150 mg Fenemal meda. Kanske det kan funka att sova på? Fråga när hur stor dos som är lagom? Tänkte testa inatt iom att jag är ledig imorgon bara för att se hur det påverkar mig.
Citera
2017-03-13, 08:14
  #30
Medlem
Tog mina fenemal igår och började kika lite film men kom inte så långt utan försökte sova istället. Har inget minne av att det tog särskilt lång tid att somna utan vaknade idag strax innan kl 08. Nu vet jag inte om det är substansen som sitter i kroppen och påverkar fortfarande men idag denna morgon är den första där jag inte känner någon sjukdomsskänsla i kroppen och faktiskt har lite energi. Så jäkla lycklig! Hoppas det håller sig så under resten av dagen nu bara.. Dessutom är jag ledig från jobb imorgon också så ännu en dag att återhämta mig på

Tog ju ca 150 mg fenemal igår och känner mig ok idag till skillnad från när jag tog 35 mg stesolid då jag var helt flummig i kroppen dagen efter. Är 35mg stesolid så mycket mer än 150 mg fenemal eller verkar substanserna så pass annorlunda?
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2017-03-13 kl. 08:47.
Citera
2017-03-14, 16:06
  #31
Medlem
Då är jag inne på dag 7 utan metadon och körde 35mg stesolid igår kväll för att somna. Sov från ca 02 till 13. Kändes ok när jag vaknade men har verkligen noll energi i kroppen, orkar inte göra någonting alls. Får inte ens ro av att ligga ned och kolla på film. Psykiskt är det ändå ok, inte sugen på metadon eller något sånt, vill bara bli pigg i kroppen igen.. Några tips?
Citera
2017-03-14, 16:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Några tips?

tiden läker alla sår... inte vad du vill höra men det e bara att hålla dig från metadonet och gärna andra droger med.
Citera
2017-03-14, 17:38
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurren83
tiden läker alla sår... inte vad du vill höra men det e bara att hålla dig från metadonet och gärna andra droger med.

Tack. Inget mer Stesolid eller nåt annat hemma nu och även om jag haft det hade jag nog inte tagit det för att sova. Känns som att kroppen är helt väck dagen efter..

Och ett tips för er som är i slutstadiet av ATn och har ett badkar hemma. Sjunk ner i ett hett bad, det är det enda som fått mig att riktigt slappna av idag. 2 ggr igår och 2 ggr idag, ljuvligt.
__________________
Senast redigerad av Menlonson 2017-03-14 kl. 17:42.
Citera
2017-03-15, 19:39
  #34
Medlem
theshades avatar
Jag vill gärna påpeka att tiden i sig själv inte läker såren, utan vad man gör med tiden.
Citera
2017-03-15, 23:37
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag vill gärna påpeka att tiden i sig själv inte läker såren, utan vad man gör med tiden.

Så sant, så sant.

Dag 8 nu och dagen på jobbet var först ganska hemsk. Mest på grund av att föregående natt var helt sömnlös. Grejen var att jag sov en massa under dagen igår och var totalt orkeslös och sen när kvällen kom började jag bli lite piggare och hjärnan gick på högvarv vilket ledde till sömnbrist. Men har nu fixat gabapentin och smällde i mig 500 mg på jobb när det kändes jobbigt och det gjorde jobbet lite roligare samt att jag fick lite mer energi. På lunchrasten sov jag som en stock och somnade direkt när jag kom hem från jobb också i ca 4 timmar.

Just nu mår jag relativt bra och ska se om jag kan sova något i natt och sen kolla imorgon om det behövs mer gabapentin eller inte.
Citera
2017-03-17, 22:36
  #36
Medlem
Dag 10. Har använt lite gabapentin på jobbet både igår och idag vilket har hjälpt lite. Känner att orken börjar komma tillbaka och är nästan normal nu. Har till och med varit iväg och tränat ett ordentligt träningspass i eftermiddag och i natt kommer jag sova gott..

Jag känner mig som sagt frisk nu (förutom lite orkeslös ibland) och har absolut inget sug efter opiater så detta blir mitt sista inlägg i denna tråd. Lycka till alla ni andra där ute som försöker sluta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback