• 1
  • 2
2017-03-09, 01:25
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASTIROS
Tack för tipset, provade sidan men kunde tyvärr fortfarande inte ta beslut efter det. Nummret blev ojämn, alltså gör det inte.
Ja, men då funkade ju slumpen en gång, för med hjälp av slumpen tog du ju beslutet att inte fortsätta med slumpen i ditt vidare öde (gör det inte) :-)

Ska man spinna vidare på det så gillar jag nog slump ganska mycket. Alltså att man försöker att göra saker som: "inte beror på vad som hänt tidigare, och eventuella avvikelser inte kan förklaras med medvetna handlingar"

Slump är då ett sätt att "släppa kontrollen" och bara vara så att oväntade saker händer och man inte behöver känna skuld. "Fri"
Men det är svårt när allt ska vara kontrollerat känns det som. Dock de få gånger som jag slumpmässigt fladdrar runt i tillvaron är väldigt sköna. Liksom följa känslan just då.

Kasta mynt och sånt är väl då den mest extrema formen av slumpmässigt beteende.
Senast redigerad av Begntt 2017-03-09 kl. 01:55.
Citera
2017-03-09, 02:50
Medlem
onelostsouls avatar
Prova att singla slant (men inte om allt).
Citera
2017-03-09, 07:55
Medlem
Citat:
Det jag mest tänker över och har ångest inför är att "tänk om den där beslutet är bättre" "tänk om du ångrar dig efteråt". Tyvärr har jag lätt o ångra saker och lätt att älta över fel beslut.

Remember that life´s greatest lessons are usually learned at the worst time and from the worst mistake. Your best teacher is your mistake. You cant make same mistake twice. The second time you make it, its no longer mistake, its a choice. Mistakes = Experiences !
Citera
2017-03-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Ja, men då funkade ju slumpen en gång, för med hjälp av slumpen tog du ju beslutet att inte fortsätta med slumpen i ditt vidare öde (gör det inte) :-)

Ska man spinna vidare på det så gillar jag nog slump ganska mycket. Alltså att man försöker att göra saker som: "inte beror på vad som hänt tidigare, och eventuella avvikelser inte kan förklaras med medvetna handlingar"

Slump är då ett sätt att "släppa kontrollen" och bara vara så att oväntade saker händer och man inte behöver känna skuld. "Fri"
Men det är svårt när allt ska vara kontrollerat känns det som. Dock de få gånger som jag slumpmässigt fladdrar runt i tillvaron är väldigt sköna. Liksom följa känslan just då.

Kasta mynt och sånt är väl då den mest extrema formen av slumpmässigt beteende.

Håller med dig i allt du säger. Mycket skönt att låta ödet/slumpen bestämma i många saker(och inte alla) och "lita på ödet". Tack för tipset!
Citera
2017-03-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onelostsoul
Prova att singla slant (men inte om allt).

Ska göra!
Citera
2017-03-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Self-Actualization
Remember that life´s greatest lessons are usually learned at the worst time and from the worst mistake. Your best teacher is your mistake. You cant make same mistake twice. The second time you make it, its no longer mistake, its a choice. Mistakes = Experiences !

Sant! Tack
Citera
2017-03-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ja det borde jag faktiskt göra. Funderat på KBT. Dock är väntetiderna långa :/

Hjälper medicin mot sådant och är det något ni rekommenderar? Är det tex bra att ta lugnande ibland av typen benzo?

rök en spliff? hjälper med mina panikattacker och mitt självhat iaf, så kanske hjälper med din beslutsångest
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in