• 1
  • 2
2017-03-09, 00:33
Medlem
Hej!
Har problem att jag inte kan ta viktiga beslut, har ångest över att välja fel och det för att jag blir förvirrad och förtvivlad. Känns som att exakt 50% av mig vill ta ena beslutet och 50% den andra och då vet jag icke vad jag ska göra.

Vet någon hur jag blir kvitt med det här och vad som orsakar detta? Låg självkänsla? Tvångstankar?
Citera
2017-03-09, 00:35
Medlem
Dark_drivers avatar
kan ha med tvångstankar att göra och ångest
Citera
2017-03-09, 00:41
Medlem
du kanske borde prata med någon? med hjälp av en psykolog hade du säkert kunnat ta dig framåt.
Citera
2017-03-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
kan ha med tvångstankar att göra och ångest

vet du hur man blir av med detta?
Citera
2017-03-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
du kanske borde prata med någon? med hjälp av en psykolog hade du säkert kunnat ta dig framåt.

Ja det borde jag faktiskt göra. Funderat på KBT. Dock är väntetiderna långa :/

Hjälper medicin mot sådant och är det något ni rekommenderar? Är det tex bra att ta lugnande ibland av typen benzo?
Citera
2017-03-09, 00:48
Medlem
Det jag mest tänker över och har ångest inför är att "tänk om den där beslutet är bättre" "tänk om du ångrar dig efteråt". Tyvärr har jag lätt o ångra saker och lätt att älta över fel beslut.
Citera
2017-03-09, 00:48
Medlem
Begntts avatar
Ta en tärning 1-2-3 = ta beslut 1.
= 4-5-6 ta beslut 2.

Problemet med tärningskastning kan bli att du inte följer beslutet på det första kastet utan börjar att kasta flera gånger och inte kan ta ett beslut eftersom den visar olika olika gånger.

Har du ingen tärning ta en kortlek.
Röd = beslut 1.
Svart = beslut 2.

Problemet med kortleken kan bli att du drar flera gånger och inte kan ta ett beslut eftersom den visar rött ibland och svart ibland.

Ett mynt och krona/klave funkar oxå men om du flippar den flera gånger så.........
Citera
2017-03-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Vet inte.

Ta en tärning 1-2-3 = ta beslut 1.
= 4-5-6 ta beslut 2.

Problemet med tärningskastning kan bli att du inte följer beslutet på det första kastet utan börjar att kasta flera gånger och inte kan ta ett beslut eftersom den visar olika olika gånger.

Har du ingen tärning ta en kortlek.
Röd = beslut 1.
Svart = beslut 2.

Problemet med kortleken kan bli att du drar flera gånger och inte kan ta ett beslut eftersom den visar rött ibland och svart ibland.

Ett mynt och krona/klave funkar oxå men om du flippar den flera gånger så.........

Kan vara klokt sätt faktiskt. Låta det till ödet liksom...

Någon som provat det och fungerat?
Citera
2017-03-09, 00:55
Medlem
Begntts avatar
Ja, men det faller alltid på att jag kastar flera gånger. Då kör man 3 av samma är man inte nöjd med dom tre kör man 5 gånger. O.s.v Annars verkar ödet vara en ok idè.

Ett till ex.
Jämn siffra gör det.
Ojämn gör det inte.
Senast redigerad av Begntt 2017-03-09 kl. 00:57.
Citera
2017-03-09, 01:03
Medlem
xD du påminner ju om mig ju!!
Citera
2017-03-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Ja, men det faller alltid på att jag kastar flera gånger. Då kör man 3 av samma är man inte nöjd med dom tre kör man 5 gånger. O.s.v Annars verkar ödet vara en ok idè.

Ett till ex.
Jämn siffra gör det.
Ojämn gör det inte.

Tack för tipset, provade sidan men kunde tyvärr fortfarande inte ta beslut efter det. Nummret blev ojämn, alltså gör det inte.
Citera
2017-03-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suigat
xD du påminner ju om mig ju!!

Så du har samma problem? Har du blivit hjälpt av något/någon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in