Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-08, 17:15
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/kultur/eldfesten-direktsands-i-ar

"I Sverige har eldfesten blivit en uppskattad folkfest och symbol för mångfald och integration för många, och årligen kommer stora artister från mellanöstern för att uppträda i Kungsträdgården. I år har SVT bestämt att direktsända festligheterna, som produceras av Riksteatern."

Är det bra att direktsända en symbol för mångfald och integration?
Citera
2017-03-08, 17:19
Medlem
Framtyrs avatar
"Är det bra att direktsända en symbol för mångfald och integration?"

Svt's uppdrag är ju att sprida multikulti propaganda, konstigt vore det om de ägnade sig åt annat.

Tycker jag om att våra politiker journalister osv säljer ut vårt land och ersätter vårt folk med främlingar? Nej.. Har jag något att säga till om? Nej..
Senast redigerad av Framtyr 2017-03-08 kl. 17:22.
Citera
2017-03-08, 17:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Eldfest är det väl varenda dag i mångkulturella områden redan? Så vad ska detta vara bra för?
Men visst, det följer ju bara SvTs agenda att sända sådant här.
Citera
2017-03-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

"I Sverige har eldfesten blivit en uppskattad folkfest och symbol för mångfald och integration för många, och årligen kommer stora artister från mellanöstern för att uppträda i Kungsträdgården. I år har SVT bestämt att direktsända festligheterna, som produceras av Riksteatern."

Ja, det är helt ok att både ställa till med festen och sända den i TV.

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Eldfest är det väl varenda dag i mångkulturella områden redan? Så vad ska detta vara bra för?
Men visst, det följer ju bara SvTs agenda att sända sådant här.

Jo men nu har dom alla samlat sig och eldar så det brinner.
Citera
2017-03-08, 18:16
Medlem
Ryggradsluss avatar
Ja det är bra. Börja älska! Du vinner på det.
Citera
2017-03-08, 18:51
Medlem
Bra SVT gräv ner er i skyttegravarna ordentligt så svensken vet vilka ni är när de slutligen rushar över fältet
Citera
2017-03-08, 19:05
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Eftersom licensbetalarna tycker att mångfald är bra så är det väl rätt att kanalen dom betalar för också sänder sådana inslag.

Om någon licensbetalare är missnöjd med SVT:s utbud men ändå fortsätter att betala TV-avgift så tycker jag att man förtjänar att betala för att bli matad med propaganda.

Har man inte civilkurage nog att inte betala TV-avgift så är man en människa som inte är värd att leva fri.
Citera
2017-03-08, 19:12
Medlem
de.Montforts avatar
Hur ser det ut med sexuella trakasserier under eldfesten? Om riksteatern står som arrangörer gissar jag att vi skattebetalare står för notan. Folkfest betyder att en stor del av befolkningen känner till eldfesten och tar sig dit. Jag kan hävda att 98% aldrig hört om denna folkfest Hur har uppslutningen sett ut för tidigare år?

Arbetare för public service kan få det. Känna sig extra goda när arbetarna häller upp rödtjut och slår på tv:n för totalt mys i sin lägenhet där ingen granne är utomeuropeisk.
Citera
2017-03-08, 20:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Om SVT vore konsekventa bör dom vara lika pigga på att normkritisera/förändra/modernisera denna tradition som tex. när Lucia ska firas...
Citera
2017-03-08, 20:58
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Eftersom licensbetalarna tycker att mångfald är bra så är det väl rätt att kanalen dom betalar för också sänder sådana inslag.

Om någon licensbetalare är missnöjd med SVT:s utbud men ändå fortsätter att betala TV-avgift så tycker jag att man förtjänar att betala för att bli matad med propaganda.

Har man inte civilkurage nog att inte betala TV-avgift så är man en människa som inte är värd att leva fri.

Licensbetalarna tycker att mångfald är bra, hahahaha den var bra.
Mångfald är jättefint så till vida du inte råkar uppvisa lite mångfald gällande åsikter.
Åsiktsmångfald är inte bra, det är ont. När det gäller åsikter är enfald bra. Ju mer multikulti desto bättre.
Citera
2017-03-08, 21:22
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Nu förstår jag inte - på vilket sätt symboliserar denna fest integration? Är detta en fest som svenskar och invandrare firar tillsammans?
Citera
2017-03-08, 21:30
Medlem
Sammansvetsats avatar
Eldfest, vafan är det? Valborg vet jag vad det är däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in