2017-03-07, 13:12
Medlem
Hej,

Jag frsker just nu g ner i vikt och behver tips p vad som r de nyttigaste alternativen, som man ven blir rejlt full p. Jag tnker d typer av cider eller longdrinks eller annat som finns p systemet. Det ska innehlla s lite socker och kalorier som mjligt.

Jag gillar inte l eller vin och brukar dricka vodka och cola zero, men eftersom jag ftt minnesluckor och snedfyllor lite fr ofta p sistone vill jag ha tips om annat att dricka som r smalt och innehller lite kalorier.
Citera
2017-03-07, 13:43
Medlem
pandaees avatar
"Skinny Bitch" sprit och mineralvatten (smaksatt ), men det var vl kanske inte sprit du efterskte... alltid undrat varfr kalorisnla/sockerfria cider inte r en strre grej.
Citera
2017-03-07, 13:45
Medlem
Hembrnt o citronvatten😊
Citera
2017-03-07, 14:10
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin5111
TS...
Rdvin! Relativt lite socker (jmfrt med vitt vin och framfr allt l och cider som gr dig fet) och relativt lite alkohol per liter (som starksprit som gr dig fet).

En grej som jag tror vissa tnker fel r att det finns dliga och bra sorter men tyvrr ger bde socker och alkohol fett p magen. Kan du minimera det till ingenting s r det givetvis det bsta fr figuren..

Skiter man i det r nog rdvin bst. Annars vet i fan om starksprit kanske r det bsta?
Senast redigerad av LittleFish 2017-03-07 kl. 14:14.
Citera
2017-03-07, 14:12
Medlem
GastonLeMans avatar
Vargtass. Hembrnt lingondricka.
Citera
2017-03-07, 14:13
Vitt, torrt vin.
Eller snaps, som du inte behver dricka mycket av, om mlet r att bli full.
Citera
2017-03-07, 21:02
Bannlyst
absinth
Citera
2017-03-07, 22:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyslinne
absinth
+1

Du behver bara ca 10 cl av detta fr att bli full vilket innehller mindre kcal n de flesta andra alternativ. Gr bara inte misstaget att elda socker och hlla p. D blir det genast fler kcal.
Citera
2017-03-07, 22:36
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyslinne
absinth

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
+1

Du behver bara ca 10 cl av detta fr att bli full vilket innehller mindre kcal n de flesta andra alternativ. Gr bara inte misstaget att elda socker och hlla p. D blir det genast fler kcal.
Det behver vl inte ndvndigtvis vara absinth? Vilken alkohol som helst med hg alkoholhalt funkar lika bra.
Citera
2017-03-07, 23:22
Medlem
Gregory.Houses avatar
Sprit blandad med cola zero?
Citera
2017-03-08, 06:53
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det behver vl inte ndvndigtvis vara absinth? Vilken alkohol som helst med hg alkoholhalt funkar lika bra.
Sjlvklart r det s. Eller vodka fr den delen. Alla drycker dr kcal enbart kommer frn alkoholen och inte andra ingredienser s som kolhydrater eller socker.

Men det r roligare om man skriver absinth som tips.
Citera
2017-03-08, 13:09
Medlem
vikingrods avatar
Som andra skrivit s r bra hembrnt bst. Har en dunk med 75% hemma. Behver inte mycket fr att bli lagom full.
Blanda i lite lingondricka om du inte gillar det rent, d fr du vargtass. Klassisk Norrlndsk grogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in