Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 14:12
  #1813
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stub44
Tyvärr borde vara utvisning för hela släkten, alla pratar om familjen och de tar hand om varandra, bevisligen stammer inte det. så föräldrarnas fel och de borde även de straffas.

kasta ut alla
Citera
2018-01-23, 14:18
  #1814
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur kommer han tas emot i fängelset? Hoppas de alla blir pissade på i fängelset.

För en som inte läst FUP eller följt med riktigt, hur kan en få livstid och de andra endast få 10-14 år?


Läste domen nu. Han är den enda som är dömd för samtliga morden.
Citera
2018-01-23, 14:24
  #1815
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Så Chamoun kom undan med 14. Fick för mig att han hade hunnit fylla 21 när brotten begicks men hade visst fel. Han kommer komma ut vid vital ålder, tidiga 30, och med tanke på hur kall han tycks vara kommer tiden på kåken antagligen bara vara gynnsam för hans karriär.

Inte läst domen än men stämmer det att han bara döms för medhjälp på mordet på Ivan? Var det inte han som avlossade de dödande skotten? Om man inte kan bevisa exakt vem det var borde väl alla dömas för mord. Frågan är om det spelar någon roll för straffet. 14 år är väl max för en som inte hunnit fylla 21?

Adam Boto kommer vi nog också få höra mer ifrån.

De andra som döms för Ivan fick jag bara känslan av var medlöpare när jag läste FUP. Livrädda. Vad hade hänt om Ivan kommit fram till sjukhuset egentligen? Jag tror alla dessa grabbar blivit dödade en efter en i det läget.
Citera
2018-01-23, 14:31
  #1816
Medlem
Stub44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Läste domen nu. Han är den enda som är dömd för samtliga morden.

Konstigt.. Alla borde fått livstid, bara för att bara en var med om alla fråntar inte de andra från att ha mördat. Skulle vara som I USA. 1 mord = Livstid, 3 mord = 3x livstid.

3 mord = 1 livstid (20 år?)
2 mord = 2/3 livstid = 14 år
1 mord = 1/3 livstid = 7 år
Citera
2018-01-23, 14:33
  #1817
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Så Chamoun kom undan med 14. Fick för mig att han hade hunnit fylla 21 när brotten begicks men hade visst fel. Han kommer komma ut vid vital ålder, tidiga 30, och med tanke på hur kall han tycks vara kommer tiden på kåken antagligen bara vara gynnsam för hans karriär.

Inte läst domen än men stämmer det att han bara döms för medhjälp på mordet på Ivan? Var det inte han som avlossade de dödande skotten? Om man inte kan bevisa exakt vem det var borde väl alla dömas för mord. Frågan är om det spelar någon roll för straffet. 14 år är väl max för en som inte hunnit fylla 21?

Adam Boto kommer vi nog också få höra mer ifrån.

De andra som döms för Ivan fick jag bara känslan av var medlöpare när jag läste FUP. Livrädda. Vad hade hänt om Ivan kommit fram till sjukhuset egentligen? Jag tror alla dessa grabbar blivit dödade en efter en i det läget.

Förlåt han blev friad för Ivan-mordet. Dämd för de andra två morden.
Citera
2018-01-23, 14:35
  #1818
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Avskaffa diverse straffrabatter snarast, samt inför ackumulerade straff, typ USA och många andra länder. Ett skämt att nån får 14 år som i praktiken blir högst 5-6 år när man deltagit i flera planerade mord.
Citera
2018-01-23, 14:38
  #1819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Avskaffa diverse straffrabatter snarast, samt inför ackumulerade straff, typ USA och många andra länder. Ett skämt att nån får 14 år som i praktiken blir högst 5-6 år när man deltagit i flera planerade mord.

Kanske du ska läsa på om hur systemet fungerar innan du utalar dig. 14 år är efter åldersrabatt, flera-brotts-rabatt. Sen sitter man av minst 2/3 av tiden. Därmed blir det aldrig 5-6år, jävla stolpskott. Borde vara straffbart att ha så dålig koll.
Citera
2018-01-23, 14:41
  #1820
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektssons
Att vi har en journalistkår insmetad i vänsterextremism, knarkliberalism och islamism som är väldigt bidragande till skiten innebär inte att svenska folket inte är ansvariga.

Om det vore så väl att journalistkåren verkade för knarkliberalism. Det är repressionen som gjort att dessa idioter börjat beväpna sig från första början. Hade de inte haft knark att sälja hade de inte behövt försvara sig, hade de ändå valt en kriminell bana hade det varit mer lönsamt att ägna sig åt rån och annat som givetvis inte är bra men som ändå är mer riskfyllt att syssla med, de hade åkt in i högre utsträckning.

Knarkhandeln göder dessa gäng. Så enkelt är det, med SD:s politik på området, med hårdare tag, skulle drogerna inte på något sätt försvinna. Däremot skulle priserna antagligen trissats upp pga att högre straff ökar risken att föra in, samt att gängen skulle bli mer hänsynslösa.

Tror du Fouad Saleh skulle bangat på att skjuta skallen av dig om du såg han hantera en kasse gräs som skulle renderat i 10 års fängelse om du ringde snuten? Nej.
Citera
2018-01-23, 14:44
  #1821
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Gratulerar åklagaren!
Livstid är faktiskt livstid även i ankdammen Sverige!
Rot in hell Found Saleh samt dom andra dömda djuren!

Egenligen inte. De flesta släpps ut förr eller senare, t o m betydligt värre mördare än den aktuella negern. Men med tanke på de uppsträckta långfingrarna och flinet på negern efter domen är det fullt möjligt att han inte kan tygla sitt negerbeteende och därför aldrig blir utsläppt. Faktum är att jag aldrig sett någon bli dömd till livstid och sedan flina som en idiot. Förmodligen är han korkad t o m med negermått.
Citera
2018-01-23, 14:48
  #1822
Medlem
Jag tycker det är dags att införa dödsstraff i Sverige!
Citera
2018-01-23, 14:50
  #1823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freepali
Men samtliga är födda i Sverige era blåsta fittor. De avtjänar straffet här.

Munir och Amir är inte födda i Sverige!
Citera
2018-01-23, 15:03
  #1824
Medlem
Haveaorgys avatar
WHat!!! förstår mig inte på!! Rager och dem andra är lika skyldiga hur fan kan dem gå fri?
__________________
Senast redigerad av Haveaorgy 2018-01-23 kl. 15:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback