2017-03-06, 12:59
Avslutad
Du ska inte snacka så mycket om hat när det är du som vill släppa in kulturer och religioner som vill kriminalisera och ibland kasta ut bögar från hustak. Inte nog med det så vill du att vi ska anpassa oss.

Sluta dra bottenlösa paralleller om nazismen. Du vet inte ens vad det är. Den argumentationen saknar grund och fungerar bevisligen inte.

Nejdu... Vi tror på demokrati, opartisk media, jämlikhet och yttrandefrihet. Du vet som det varit i Sverige sedan 50-talet. Varför är det negativt att vilja bevara det?!
Citera
2017-03-06, 13:01
Medlem
Flufffens avatar
Tar man inte folks oro på allvar så kommer denna oro utvecklas till hat. Ignorerar man problemen tillräckligt länge så blir allt fler personer varse om problemen och gruppen "högerextremister" blir större. "Hatet" är en produkt av eran polarisering och ovilja att ta tag i problemen. Skyll er själva, ni har varnats för detta under en väldigt lång tid men det var bekvämare att kalla oss rasister. Nu är du förvånad, är du hög?
Senast redigerad av Flufffen 2017-03-06 kl. 13:03.
Citera
2017-03-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Det finns problem i Stockholm, absolut, åtminstone i vissa förorter men rent generellt ser vi i Stockholm en bubblande global internationell multikulturell storstad som fungerar bra.

Integrationsproblem finns också och integrationspolitiken måste prioriteras och förbättras något enormt, framförallt då genom språk och utbildning.
Bubblande, brinnande, våldtäkter och misshandel, fräcka brutala smash and grabb rån mitt i staden. Svart ekonomi. Taxichaufförer som lurar och bedrar. Romer som tigger, bedrar, stjäl, rånar.

De flesta vill nog slippa denna bubblande stinkande mångkultur. En stad där man inte kan röra sig många meter utan att bli antastad av tiggare. En stad där unga män från Marocka och Afghanistan tagit över gatubilden, knarkar och rånar.
Citera
2017-03-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Varför jämför du med judar. Judar brände inte bilar, kastade inte sten, sköt, mördade, misshandlade och våldtog inte.

Du blandar ihop det min vän, att reagera på våld och kriminalitet, asylbedrägerier och brutalt missbruk av sociala system, har inte ett skit med rasism att göra.

Det är sådana som du som är på den onda sidan, folk som mörklägger, ljuger och förnekar den massiva brottslighet som invandrare förpestar Sverige med.

Jag ska försöka vara tydligare:

Jag ser likheter med smutskastningen mot invandrarna/flyktningarna, främlingsfientligheten, rasismen och hatet mot invandrare här och nu i Sverige jämfört med hur det gick till när nazisterna växte sig oerhört starka i Tyskland (även om då judehatet var i fokus).

Nu när det gått så långt att gemene man eller kvinna smutskastar och rajlerar i generaliserande nedvärderande termer mot invandrarna, då har det f-n gått jävligt långt.
Senast redigerad av msthlm37 2017-03-06 kl. 13:05.
Citera
2017-03-06, 13:03
Avslutad
Citat:
Nej du, det här att ni provocerande börjar kalla rasistmotståndare för anti-vita kommer inte gå hem, så djävla dumma är vi inte. Bland det mest sinnessjuka resonnemang jag någonsin hört.

Med det är möjligt att de judevänliga under nazityskland blev kallade Tyskhatare, mycket möjligt som en jämförelse.

Du är antidemokrat och svenskhatare. Jag ser dig som ond och kommer vara min fiende när kriget bryter ut. Jag kommer kämpa för Sveriges. Antingen är du med eller emot. Enkelt.
Citera
2017-03-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Bubblande, brinnande, våldtäkter och misshandel, fräcka brutala smash and grabb rån mitt i staden. Svart ekonomi. Taxichaufförer som lurar och bedrar. Romer som tigger, bedrar, stjäl, rånar.

De flesta vill nog slippa denna bubblande stinkande mångkultur. En stad där man inte kan röra sig många meter utan att bli antastad av tiggare. En stad där unga män från Marocka och Afghanistan tagit över gatubilden, knarkar och rånar.

Du kan knappast bo i Stockholm om du skriver så här. Det finns absolut problem och överdriven segretation i vissa förorter, ja, men exceptionellt överdrivet sett till helheten.
Citera
2017-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du är antidemokrat och svenskhatare. Jag ser dig som ond och kommer vara min fiende när kriget bryter ut. Jag kommer kämpa för Sveriges. Antingen är du med eller emot. Enkelt.

Ett helt sjukt och mycket skrämmande sätt att resonera på, du ursäktar ditt egna högerextrema synsätt genom att kalla dina "motståndare" för anti-vita?
Citera
2017-03-06, 13:07
Bannlyst
Citat:
Serru, det vi börjar se nu är smutskastning mot invandrarna och flyktingarna i en skrämmande stor skala. T.o.m. äldre damer på stan som intervjuas av TV pratar nu generaliserande nedvärderande skit om invandrarna.

Påminner tyvärr skrämmande mycket om judehatet som utvecklades under nazisttyskland. När hatet nu börjar nå gemene man, ja, det är f-n i mig skrämmande.

Ingen bryr sig om ditt skitsnack. Det är S, V, MP, C, L, och M som förstört Sverige.
SD kommer bli största parti. Kanske ser vi NMR i riksdagen. När etablissemanget ljuger folket rakt i ansiktet blir detta konsekvensen.
När man inte erkänner att etniska Svenskar existerar fast man erkänner alla andra folkgrupper, då är något riktigt fel.
Vi kommer inte ge oss förrän mainstreammedia krossats.
Vi kommer inte ge oss förrän objektivitet och fakta tas på allvar.
Vi kommer inte ge oss förrän Svenskar blir ett erkänt folk.
Vi kommer inte ge oss förrän Sverige får en sund invandringspolitik.
VI kommer inte ge oss förrän stenkastning, massvåldtäkter, gängvåld, Taharrush, Jihadism och hedersvåld utrotats från Sverige.
Vi kommer inte ge oss förrän Sverige anammat nationalism, och avfärdat den globalistiska agendan.

Där har du det. Sverige är i förändring. Slut upp på rätt sida.
Citera
Medlem
SverigeVan88s avatar
Om vi hade kunnat prata om vissa saker öppet och utan fördömelse skulle vi inte vara i den situation vi nu befinner oss i. Invandring och integration mm debatterades bättre i början av 2000-talet tex Göran Persson mdfl debatterade slöjförbud etc. Bara att ha en sån debatt höll man vissa lugna och utan att stigmatisera vissa ämnen.

Fler exempel: är bara ett fåtal personer på vänsterkanten som vågat diskutera invandring och brottslighet och inte endast säga att deras enda motiv är av socioekonomiska förhållanden.

Jag skulle låta bli att vara höger militant muppa-jävfel om folk kunde vara mindre skitnödiga när man diskuterar visa saker.
Ja det är osvenskt att sticka ut hakan o strunta i konsensus-kulturen.

Finns fölk på båda sidor som är beredda att diskutera med varandra men det är för polariserat för att inleda konstruktiva samtal.
Tycker både de "onda & goda" har så olika begrepp och synsätt att det är omöjligt att närma sig varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Serru, det vi börjar se nu är smutskastning mot invandrarna och flyktingarna i en skrämmande stor skala. T.o.m. äldre damer på stan som intervjuas av TV pratar nu generaliserande nedvärderande skit om invandrarna.

Påminner tyvärr skrämmande mycket om judehatet som utvecklades under nazisttyskland. När hatet nu börjar nå gemene man, ja, det är f-n i mig skrämmande.
Serru, det vi börjar se nu är smutskastning mot svenskar som tröttnat på invandrare och flyktingarna i en skrämmande stor skala. T.o.m. äldre damer ur regeringen som intervjuas av TV blåljuger om brottsligheten och förnekar det välkända faktum att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottslighet och speciellt sexbrott.

Det är fan i mig skrämmande när hjärntvättade PK-ister beskyller de som vågar stå upp för sanningen för att vara rasister.

Citat:
Nu kör vi; Detta har jag hanterat Måndag- fredag denna vecka: Våldtäkt, våldtäkt, grov våldtäkt, överfallsvåldtäkt, utpressning, utpressning, övergrepp i rättssak, olaga hot, våld mot polis, hot mot polis, narkotikabrott, grovt narkotika brott, mordförsök, våldtäkt igen, utpressning igen och misshandel.

Misstänkta gärningsmän; Ali Mohamad, Mahmod , Mohammed, Mohammed Ali, igen , igen , igen Christoffer...va är det sant. Ja ett svenskt namn smög sig in i utkanten av ett narkotikabrott, Mohammed, Mahmod Ali, igen och igen.
Citera
2017-03-06, 13:10
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Du kan knappast bo i Stockholm om du skriver så här. Det finns absolut problem och överdriven segretation i vissa förorter, ja, men exceptionellt överdrivet sett till helheten.
Allt det här stämmer, där jag bor är det nästan en smash and grab i det lokala centrumet varannan vecka. Du måste bo i ett skyddat område bland en majoritet svenskar, antingen i ett villaområde eller i ett dyrt bostadsrättområde, eller i innerstan.
Citera
2017-03-06, 13:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Du säger att SD inte står för svenskhet, då betyder det att du har en definition på vad svenskhet är, vad är din definition på svenskhet? Existerar svenskhet i din värld? Man har ju förstått det som att det inte finns något svenskt - Ja om man ska tro på vad innerstadsfolk från Stockholm säger.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Kan du ge exempel på vad som är skrämmande? Att någon skriver "Jävla blattejävel" eller att någon bekymmersamt skriver "Jag orkar inte mer, varför måste vi, vårt lilla land, ta emot ett så stort antal människor från hela världen av alla länder i EU". Alltså går allting inom ramen för "häpnadsväckande" för att de vädrar minsta kritik mot mångkulturalism? Kunde du vara mer specifik på vad det är som är skrämmande? Allting som är invandringskritik, eller tonen vissa har när det kommer till just t.ex. invandringspolitiken? Nyfiken på att höra.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Väldigt mycket hat, där håller jag också med dig. Men man måste komma ihåg att väldigt många folk är arga av helt vettiga skäl, en person kanske har en mamma på ett äldreboende som blir serverad kall mat, medan flyktingar på boenden demonstrerar för att de inte får (enligt dem) rätt mat. En person kanske har en släkting som blivit slagen, antastad, dödad, bedragen eller vad det nu kan vara av en invandrare, en annan kanske bara helt enkelt är trött på att betala världens högsta skatter för att senare inte få något tillbaka, sjukvården är hårt nergången som ett exempel - Allt detta kan vara källor för ilska och "hat". Och jag måste säga att jag kan förstå mångas ilska, som ibland kan bli extrem. Sedan måste man fråga om du överhuvudtaget bryr dig om all slags hat? Att SDare står för hat på nätet kan stå för dig, men hat yttrar sig på många sätt. Att utländska människor är grovt överrepresenterade i sexbrottsstatistiken är också ett typ av hatbeteende. Vilket är värst egentligen?

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

För att knyta ihop allt det du har skrivit ovan hittills, du säger att SD och "andra högerextrema" står för väldigt mycket hat och du tycker det liknar nazismens Tyskland...

Men SÄPO är av en annan åsikt:

Citat:
Största hotet kommer från vänster
Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige. Det hävdar Säpo.

http://www.sydsvenskan.se/2013-12-18/storsta-hotet-kommer-fran-vanster

Vet du något som inte SÄPO vet? Antagligen kommer också några av de större hoten från religiös extremism. Att jämföra dagens Sverige med dåtidens Tyskland är fruktansvärt okunnigt. Judarna hade varit en del av Tyskland i hundratals år, de hade arbetat, jobbat, dött för Tyskland och varit precis som vilka andra tyska medborgare som helst - Förrän man bestämde sig för att bli av med dem. I Sverige har en politik förts, där befolkningen inte direkt fått alla korten på bordet, inte fått något att säga till om i frågan (förrän på senare tid) och på bara 30 år har Sverige delat ut över 2 miljoner medborgarskap till utländska människor. Man kan väl säga lite att den inhemska befolkningen i Sverige blivit totalt överkörda av makten - Just för att det är en fråga om en politik som har en väldigt stor inverkan på människors liv och samhället i helhet.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Har i stort sätt besvarat detta redan. SD pekar väl främst ut politiker som stått för den politiken. Men det är klart att man har en sträng hållning mot Islam, det går inte att förneka. Men ska man inte få påpeka Islams brister som religion?

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

Det finns säkert många förklaringar till det, en förklaring till det kan väl vara att de som bor på landsbygden har en annan "koppling" till Sverige och sina rötter, kanske man har haft familj som bott på landsbygden sedan flera generationer tillbaka och av den anledningen bildar man en annan känsla till landet och vad Sverige är - Till skillnad från en storstadsbo som antagligen själv har förfäder som flyttat in till huvudstaden i och med urbaniseringen för längesedan, men att man då "förlorat kontakten" med sina förfäders trakter. Ska sägas också att detta är inte något fenomen som bara är begränsat till Sverige, det ser ut så i nästan alla andra EU-länder med - Att i storstäderna röstar man vänster osv. En sak är dock säker, Stockholm har enorma problem med kriminalitet och överfall av alla de olika slag. Vilket är enormt bekymmersamt.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Nej vem har sagt att han vill ha något att göra med högerextrema? Det är väl bara media och vänsterfolk som varit av den uppfattningen hittills?

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

Nej, Stockholm är överlag inte så bra. Det är faktiskt ganska otryggt i Stockholm, läs om vad som hänt i Järfälla de senaste veckorna, kvinnor som blir våldtagna och indragna i bilar. Rånöverfall, bilbränder osv. Men inte förvånande att höra från en stockholmare att allting minsann är bra i staden.

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

De värsta farorna som Sverige står inför i nuläget är terrordåd, jag kan ha fel men jag tror att det är en större fara just nu. Vad ska man göra för att motverka och förhindra terrordåd? Ge ut hus, bidrag och "hjälp" till hemvändande terrorister från Syrien - Som den ledande rödgröna regeringen i Stockholm stad vill. Det är om något skrämmande.

->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in