2017-03-04, 15:57
Medlem
Har haft det här nu ett tag, och vet inte vad jag ska tro. Var hos ungdomsmottagningen för någon månad sen och en läkare fick känna på penis, men antingen lyckades han inte hitta det jag menade, eller så är det inget att oroa sig över.

Men grejen är såhär: Det går som en väldigt tunn, väldigt hård tråd/lina längs med ovansidan av penisskaftet, och löper från roten 10cm-ish och sen kröker ner till vänster för att sen försvinna. Det känns ungefär som en tunn ståltråd/fiskelina direkt under huden. Kan det vara nån slags ådra för lymf-vätska? Någon blodådra lär det inte vara, med tanke på hur tunn den är, och att den inte är mjuk som andra ådror.

Har senaste halvåret eller så känt denna tråd-grej. Verkar dyka upp på olika ställen också om jag inte minns fel. Och samtidigt som detta, så tycker jag att skaftet ibland svullnar upp strax under ollonet ibland vid "action" och diffus smärta kan kännas lite då och då.

Är det någon som känner igen detta till någon nivå i alla fall? Kuk-läkaren borde ha hittat någon form av strukturellt kaos om det nu var fallet? Lite irriterande, då jag aktiv undviker att använda lillen där nere på grund av hur det känns där nere.
Citera
2017-03-04, 16:01
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddyeh
Har haft det här nu ett tag, och vet inte vad jag ska tro. Var hos ungdomsmottagningen för någon månad sen och en läkare fick känna på penis, men antingen lyckades han inte hitta det jag menade, eller så är det inget att oroa sig över.

Men grejen är såhär: Det går som en väldigt tunn, väldigt hård tråd/lina längs med ovansidan av penisskaftet, och löper från roten 10cm-ish och sen kröker ner till vänster för att sen försvinna. Det känns ungefär som en tunn ståltråd/fiskelina direkt under huden. Kan det vara nån slags ådra för lymf-vätska? Någon blodådra lär det inte vara, med tanke på hur tunn den är, och att den inte är mjuk som andra ådror.

Har senaste halvåret eller så känt denna tråd-grej. Verkar dyka upp på olika ställen också om jag inte minns fel. Och samtidigt som detta, så tycker jag att skaftet ibland svullnar upp strax under ollonet ibland vid "action" och diffus smärta kan kännas lite då och då.

Är det någon som känner igen detta till någon nivå i alla fall? Kuk-läkaren borde ha hittat någon form av strukturellt kaos om det nu var fallet? Lite irriterande, då jag aktiv undviker att använda lillen där nere på grund av hur det känns där nere.
Märkligt att du inte ville ha svar? Du får gå dit igen och få svar på frågorna, hittade han något? är det normalt osv
Citera
2017-03-04, 16:09
Medlem
Kanske formulerade mig konstigt. Men jag frågade specifikt om det och om en liten mini-knöl jag känt. Och han lyckades inte hitta något alls.
Vet inte hur en normal penis ska kännas, då jag bara har min att utgå ifrån.. Men ni här med kukar, ni har aldrig känt något som låter likt detta?
Citera
2017-03-04, 17:51
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Kanske formulerade mig konstigt. Men jag frågade specifikt om det och om en liten mini-knöl jag känt. Och han lyckades inte hitta något alls.
Vet inte hur en normal penis ska kännas, då jag bara har min att utgå ifrån.. Men ni här med kukar, ni har aldrig känt något som låter likt detta?
Jag har en kuk och har har haft i snart 25 år

Har haft 2-3 knölar på penis men aldrig någon sträng? Säker att det inte är en blodåder eller liknande? Det är inga artärer du har i din kuk så att du utesluter att det är en ven med motivering "den är liten" klingar dåligt i mina öron..
Uppsök urolog?
Citera
2017-03-04, 18:06
Medlem
Haha, jag använder vener och ådror som synonymer för varandra. Och varför jag utesluter blodkärl är då denna sträng inte syns. Ser ju ytliga ådror och små kärl, och dom är dessutom elastiska. Denna är som sagt väldigt ytlig också, men känns precis som en fiskelina (så pass tunn och hård).

Får ta mig till en urolog igen då. Inte riktigt det roligaste man kan göra.
Såg nåt som kallades lymphocele, och det är liksom ett blockage eller sånt i ett lymfkärl. Det ringer inga klockor? Skulle det ens kunna vara ett möjligt scenario att det handlar om något sådant?
Citera
2024-12-12, 09:08
Medlem
Citat:

Löste sig detta? Vad var det för nåt? Har nyligen upptäckt exakt samma sak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in