2003-07-19, 13:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Okej jag har läst några av puttes inlägg tänkte precisera min kritik samt svara på den person som lovprisade honom.

Fred. 18 juli. Putte rekommenderar 10 mg dianabol i 70 dagar samt efter kuren, clomid och tribulus. Okej putte du svänger dig med lite kunskap men jag undrar om du fyller ut på egen hand eller bara läser på diverse bodybuildar sidor. 5mg dianabol är ungefär den dos som behövs för att ersätta din endogena testoproduktion. 70 dagar är ungefär 9 veckor. Så långt är allting bra, men du speciferar inte dos intervall eller korrekt halveringstid och i såfall varför detta är viktigt att veta. I mitt svar till en nybörjare 18 juli förklarar jag varför. Clomid är en korrekt men bör tas under hela kuren. 9 veckor är en lång kur även om man intagit på hur man intagit dianabol endast på morgonen, orkar inte förklara detta just nu men ska göra detta vid ett annat tillfälle. Det är dock avgörande vilken tidpunkt dianabol intagits för vilken påverkan den har på den testikulära axeln och lh-prod. Tribulus. Det finns ingá som helst bevis för att denna rot skulle ha någon effekt på endogen testoprod, Den avlidne Dan Duchaine testade detta 1997 med en försöksperson som vars blod test analyserades.

Tisd. 10 dec. Putte" vet du inte att clomid är en tjej hormon?" Okej Putte jag kan förstå att du vill sänka nivån på snacket så att en del människor förstår att det inte är bra, men du låter som en pappa som talar om för sin son att man blir blind av att onanera. Avskräckande men tursamt inte sant. Anti östrogener såsom clomid, nolvadex agerar genom att sänka den estrogena aktiviteten i kroppen. Ja alla människor har både östrogen och testosterone i kroppen : D. Anti östrogenet utövar sin aktivitet antingen genom att reducera östrogenet eller den aktivitet av östrogenet som finns närvarande. Clomid binder sig vid vissa receptorer och agerar som ett milt östrogen och blockerar effekten av östrogent överskott så att tex gynokomastia kan undvikas. Clomid utövar också en effekt på hypofysen som ökar utsöndringen av Lh som signalerar till lydigcell att producera mer testosterone. Clomid är alltså ingen tjej hormon och Putte vet inte vad han snackar om.

Påståendet att det tar 1,5 år för den endogena testoprod. att återhämta sig. Ja vad ska man börja. Återhämtningen är dos relaterad, tidsrelaterad preparatrelaterad, individuell, I nummret 2 nummret 1995 New english journal of medicine behandlas försökspersoner med testosterone enahate i doser upp till 400mg per vecka under 8 veckor. Clomid användes inte och heller inte hcg eller nåt annat preparat. Två månader efter avslutad behandlig hade alla normala testvärden.
Det är tyvärr så som Oscar Wilde en gång sa "Det finns två sorters människor i denna värld. Ledare och följeslagare". Vad du är råder det ingen tvekan om och vad putte är eller vill vara finns råder det heller ingen tvivel om. Ni förtjänar varandra. Till er andra, Bli er egen ledare och ansträng eder lite att åtminstone kolla upp vad det är som ni stoppar i er. Detta säger jag särskilt till "Hjälp min task har krympt".
Som sagt det är puff, puff, PASS
Citera
2003-07-19, 16:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Coolaid vilken jävla tönt du är! Väx upp!
Citera
2003-07-19, 16:17
äldre konto (old)
Ej medlem
instämmer totalt med inlägg ovanför...

Årkar inte ens förklara men dina löjliga "wanna´be´proffessor i aas" stämmer inte alls, årkar inte ens förklara för dom e så fel. kanske putte årkar jobba ner sig för att förklara men inte jag...

och nötskalle, clomid är ett syntetiskt östrogen vilket generellt skrivs ut av läkare för att starta ägglossningen hos kvinnor som desstuom stimulerar hypofysen att frigöra mer “gonadotropin” så att en snabbare och högre frigörelse av FSH (Follicle Stimulating Hormone) och LH (Luteinizing hormone) inträffar. Detta resulterar i en upphöjande endogen (kroppens egna testosteron nivå).

och hormonerna i kroppen är rubbade efter en kur och det tar generellt 1,5 år för att återställa hormonerna. men din idiot, tro vad fan du vil, vem fan bryr sig om vad du tror är rätt när du e så jävla trög i huvet och låtsas att du kan något. putte är en tung person i sveriges största byggar forum så ditt piss luffe snack tror jag ingen bryr sig om precis. du kan nog försöka skriva vad du vill, men dom smarta byggarna som brukar aas vet att han knappast är "puff,puff, pass" utan du är en jävla tönt.

men tro och gör vad fan du vill, du märker om några år vem som hade rätt.
Citera
2003-07-19, 16:18
äldre konto (old)
Ej medlem
till colaid: tönt jävel!
Citera
2003-07-19, 17:30
äldre konto (old)
Ej medlem
jooo säkert putte e säkert en okkunig amatör!!!

du powerboard e Sveriges största byggar församling & var ett tag scandinaviens största byggar församling dumjävel!
och PUTTE är en av ledarna där din jävla amatör jävel. visst säkert infon kommer från dopingjouren yea right..

och du hade fan ingen anning om att det var syntetiskt östrogen så spela inte smart PUCKO

visst, spela du bara att du e sååå erfaren och smart byggare...NOT!!!

visst säkert vi tror alla attd u kan mer än en av ledarna på sverioges överlägsta största byggar församling samt en av scandinaviens ledande...

man e bra dum om man tror på det.. yea right
Citera
2003-07-19, 17:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tänker inte slänga skit på något och inte heller försvara någon. Men jag tycker det är väldigt bra med kunniga personer på området som delar med sig av sina kunskaper till dem som inte kan lika mycket. Det är i alla fall därför jag skriver här. Jag vill ha svar på mina frågor.
Ok, två väldigt kunniga personer retar sig på varandra men i slutändan så är det bättre med två som har olika åsikter än bara en då man själv kan ta åt sig allt och sortera ut den vettigaste informationen.
Så en stor eloge till er båda, oavsett om ni är vänner eller fiender.
Citera
2003-07-19, 17:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Flykten från friheten, varför man vill följa en ledare

Intressant att höra att xxxl blir så upprörd över kritiken av putte. " Min pappa är minsan störst, starkast och smartast i hela sverige". Ledsen om jag slår sönder din illusion. Putte skriver 15 juli. "Varför skall du bara använda clomid eller nolvadex syfte?"

Okej Putte och XXXL då tar vi det en gång till..Nej föresten detta är ju meningslöst. Om ni nån gång får upp skallen ur bulkdrycken så läs följande vetenskapliga undersökningar om Clomid eller nolvadex och varför nolvadex kan användas fördelaktigt utan anabola steroider :idea:

P.s
XXXL Din pappa är en "Has been".

1. Hormonal effects of an antiestrogen, tamoxifen, in normal and oligospermic men. Vermeulen, Comhaire. Fertil and Steril 29 (1978) 320-7

2. Disparate effect of clomiphene and tamoxifen on pituitary gonadotropin release in vitro. Adashi EY, Hsueh AJ, Bambino TH, Yen SS. Am J Physiol 1981 Feb;240(2):E125-30

3. The effect of clomiphene citrate on sex hormone binding globulin in normospermic and oligozoospermic men. Adamopoulos, Kapolla et al. Int J Androl 4 (1981) 639-45
Citera
2003-07-19, 19:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Flykten från friheten, varför man vill följa en ledare

Citat:
Ursprungligen postat av coolaid
Intressant att höra att xxxl blir så upprörd över kritiken av putte. " Min pappa är minsan störst, starkast och smartast i hela sverige". Ledsen om jag slår sönder din illusion. Putte skriver 15 juli. "Varför skall du bara använda clomid eller nolvadex syfte?"

tönt.. jag irriterar mig på att dig för du spelar att du e någon alan ballan. Du kunde lika gärna dratt din meningslösa kritik mot vem som helst, av den anledningen irriterar jag mig på dig, för du e en sån tönt.

Spela inte att du e någon du inte är, allså en som tror sig vara "störst,starkast,smartast i hela sverige".

Vore du så stor byggare som du tror du är så skulle du lätt kännt till puttes och hans erfarenhet samt pb.

förstår du vill ha sista ordet, likt den fjortis du är. så låter dig få den också.
Citera
2003-07-20, 15:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Till puttes fanclub

Citat:
Ursprungligen postat av coolaid
Tribulus. Det finns ingá som helst bevis för att denna rot skulle ha någon effekt på endogen testoprod, Den avlidne Dan Duchaine testade detta 1997 med en försöksperson som vars blod test analyserades.

Menar du att det inte finns belägg för att Tribulus terrestris kan öka testosteroproduktionen?

Gör en enkel sökning på www.PUBMED.com så kanske du lär dig något.

/DeadSquat
Citera
2003-07-20, 16:45
äldre konto (old)
Ej medlem
coolaid: Jag respekterar dina åsikter därför att var och en har rätt till att skapa sig en uppfattning om saker och ting. Dessvärre måste jag meddela dig att du drar alldeles för förhastade slutsatser angående Puttes erfarenheter och kunskaper. Att påstå att Putte är en "finnig femtonåring" utan kunskaper var nog det lägsta jag någonsin hört på ett diskussionsforum. Jag förstår dock att du tar till personangrepp för då sakargumenten tryter brukar personangreppen hagla tätt. Enkel försvarsmekanism som du säkert förstår.

Jag postar sällan på detta forumet men går gärna in och läser ibland när jag får tid. Dock har jag aldrig sett eller läst något liknande som du just skrivit som är helt taget i luften. Dessutom rena sakfel som avslöjjar dina kunskaper i ämnet. Utan att berätta för mycket om vem Putte är i verkligheten kan jag lugnt påstå att han förmodligen väger det dubbla av din vikt (om det nu skulle vara ett bevis på kunskap). Vidare skulle jag vilja påstå att han är en av de mest respekterade kunskapskällorna vad gäller "fakesmarknaden" i Europa och USA.

Du sa att du saknade källor från Putte. Jag skulle rekommendera dig att du tar och registerar dig på Norden största byggarforum PowerBoard och läser lite om vad Putte skrivit där. Då får du också källor svart på vitt. PowerBoard är för närvarande stängt för nyregistreringar men hör gärna av dig via PM här så fixar jag ett konto åt dig. På PB hittar du även XXXL och andra "tunga" namn i "byggareliten" som du precis har gett dig in i diskussion med.

Ett gott råd är att du tänker igenom dina argument innan du yppar dem.

Vänligen,
manne

http://powerboard.rockarfett.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in