2017-03-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, det gäller att se kombinationen av arv och miljö.

Det är också lätt att glömma bort att vissa invandrargrupper ofta får framgångsrika barn. Exempelvis iranier ställer stenhårda krav på sina barn vad gäller utbildning och det ger resultat. Som en anekdot kan jag nämna två iranska kursare som hade läst igenom all kurslitteratur när vi andra vanliga svenskar knappt hunnit öppna böckerna.

Det är allmänt kännt på universiteten runt om i Sverige att svenskar generellt är lata och att de som presterar toppresultat ofta är från produktiva invandrargrupper.

I andra änden har vi som en kontrast romerna och somalierna.
Mehdi Seyyed är iranier.
Citera
2017-03-10, 16:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tack för det! Verkligen en mysig kille, svartsjuk och aggressiv kvinnomisshandlande bola-torsk. En drömkombination för naiva svenska kvinnor.

Folk på Svt har också laddat ner ser jag.
Ja, och anabola steroider, som det undrats över (hur man nu kan undra över det):

Citat:
Han har uppgett att han har ett missbruk av cannabis och periodvis även av anabola steroider.

(ur domen, 2013)
Citera
2017-03-10, 17:50
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, det gäller att se kombinationen av arv och miljö.

Det är också lätt att glömma bort att vissa invandrargrupper ofta får framgångsrika barn. Exempelvis iranier ställer stenhårda krav på sina barn vad gäller utbildning och det ger resultat. Som en anekdot kan jag nämna två iranska kursare som hade läst igenom all kurslitteratur när vi andra vanliga svenskar knappt hunnit öppna böckerna.

Det är allmänt kännt på universiteten runt om i Sverige att svenskar generellt är lata och att de som presterar toppresultat ofta är från produktiva invandrargrupper.

I andra änden har vi som en kontrast romerna och somalierna.

Svenskar lata? Vi har förvandlat detta land i nordliga europa till ett av dom modernaste, medans dessa "toppinvandrares"länder är i total misär...
Citera
2017-03-10, 17:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Kvinnor är mer positiva till invandring än män statistiskt sett. Kvinnorna bär större skuld än männen till Sveriges multikulturella haveri med ett 50-tal segregerade ghetton runt om i landet. Det som hände Musse och Gabbe hade kunnat hända svenska barn, men det är mer sannolikt att det händer invandrarbarn då aga är mer accepterat i de familjerna. Naiva kvinnor som du får skylla er själva för konsekvenserna för det är främst såna som ni som röstat fram den politiken.

Vad du glömmer i ditt resonemang är att många människor inte har satt invandringsfrågan i första rummet när de röstat. Många har tyvärr röstat främst efter egen vinning, inte minst ekonomiskt.
Något som förklarar varför Reinfeldt kunde härja som han gjorde i en massa år med en helt vansinnig invandringspolitik. En massa män har gjort detta möjligt, moderaterna har haft fler manliga väljare än kvinnor.

Sen kan du fundera på vilka politiker som haft mest makt för att iscensätta och verkställa invasionen. Är det män eller kvinnor? Svar, det är främst män. Vi har bara haft manliga statsministrar.
Alla från Palme till Reinfeldt och Löfven har tyckt att detta har varit SÅ bra för Sverige.
Folkpartiets Bengt Westerberg - en man - rev även upp Luciabeslutet (som dåvarande sosseregering fattade och som skulle minskat invandringen). Katastrofalt minst sagt.
Miljöpartiet som fått en alldeles för stor påverkan på invandringspolitiken sett till antalet väljare har ju både manliga och kvinnliga väljare bakom sig. Deras språkrör består också av både män och kvinnor - samtliga lika vansinniga i sin syn på invandring.
Citera
2017-03-10, 17:57
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Tja, en av killarna pratade ju i avsnitt 1 om hur Fittja var ett helvete, och hur han ansåg Småland vara något slags paradis. Sannolikt hade det varit en bättre placering för dessa personer också, istället för att få för mycket och fel grejer utan motpresentation. Jag tvivlar inte på att de hade kunnat slita riktigt hårt, om de bara fått lära sig tidigt att det är vad som krävs.
Familjen i Småland (Musses och broderns placering) var trygga och snälla, ett paradis för grabbarna säkert. Det skulle varit bra om de fått stanna, jag förstod aldrig varför de flyttades därifrån. Kan tänka mig att bröderna var oerhört jobbiga.

Men det är ju inte så att om man mer eller mindre permanent hamnar i just Småland så går det bra för en. Det finns tusentals vänliga och hyggliga familjer i rymliga villor runt om i Sverige.
Pojkarna tvingades bo med sin våldsamma knarkarpappa, som dessutom påstod att deras mamma var död, vilket senare visade sig inte var sant.

Först fick de alltså leva med att vara "moderlösa", ensamma och utlämnade till en galen och lögnaktig farsa som misshandlade dem, sedan måste de chockats när de förstod att mamman fanns i livet - men inte till för dem, hon hade övergivit dem och struntat i hur det gick (dåligt) för dem.
Uppväxten kunde knappast varit sämre.
Citera
2017-03-10, 18:45
Medlem
Först när Gabbe sa att vi skulle tacka personer som honom tänkte jag nuuu har du målat in dig i ett hörn. Men sen kom en helt rimlig sak att vara tacksam för så: Tack Gabbe för att du rensar ut bland buset!

#FreeGabbe
Citera
2017-03-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vad du glömmer i ditt resonemang är att många människor inte har satt invandringsfrågan i första rummet när de röstat. Många har tyvärr röstat främst efter egen vinning, inte minst ekonomiskt.
Något som förklarar varför Reinfeldt kunde härja som han gjorde i en massa år med en helt vansinnig invandringspolitik. En massa män har gjort detta möjligt, moderaterna har haft fler manliga väljare än kvinnor.

Sen kan du fundera på vilka politiker som haft mest makt för att iscensätta och verkställa invasionen. Är det män eller kvinnor? Svar, det är främst män. Vi har bara haft manliga statsministrar.
Alla från Palme till Reinfeldt och Löfven har tyckt att detta har varit SÅ bra för Sverige.
Folkpartiets Bengt Westerberg - en man - rev även upp Luciabeslutet (som dåvarande sosseregering fattade och som skulle minskat invandringen). Katastrofalt minst sagt.
Miljöpartiet som fått en alldeles för stor påverkan på invandringspolitiken sett till antalet väljare har ju både manliga och kvinnliga väljare bakom sig. Deras språkrör består också av både män och kvinnor - samtliga lika vansinniga i sin syn på invandring.
Ok, ja du har rätt i att många män, trots allt röstat på Moderaterna och sossarna och idioter som Reinfelt, Frigolit och svetsarn är män. Båda könen är väl lika skyldiga även om kvinnor i undersökningar är mer positiva till invandring. Man ska också komma ihåg att hundratusentals manliga invandringskritiker har ju också samlats av Sd som ju inte har haft något reellt politiskt inflytande tyvärr.
Citera
2017-03-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Svenskar lata? Vi har förvandlat detta land i nordliga europa till ett av dom modernaste, medans dessa "toppinvandrares"länder är i total misär...

Nu pratar jag om den unga generationen svenskar. Framförallt 80 och 90-talister. De som byggde landet var mycket produktiva och ambitiösa, ja.
Citera
2017-03-10, 19:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Ok, ja du har rätt i att många män, trots allt röstat på Moderaterna och sossarna och idioter som Reinfelt, Frigolit och svetsarn är män. Båda könen är väl lika skyldiga även om kvinnor i undersökningar är mer positiva till invandring. Man ska också komma ihåg att hundratusentals manliga invandringskritiker har ju också samlats av Sd som ju inte har haft något reellt politiskt inflytande tyvärr.

Ville bara nyansera din bild lite. Är själv kvinna och långt ifrån naiv.

SD får ju inte politiskt inflytande så länge som inte folk gör invandringen till sitt största problem/viktigaste fråga. I olika mätningar så har det ju dock framkommit att folk tycker att SD har den bästa invandringspolitiken.

Naiva/korkade kvinnor som inte har insett invandringskaosets konsekvenser är givetvis ett problem (och motsvarande män likaså).
Det stora problemet som jag ser det är dock de som svikit landet genom att främst rösta utifrån sin egen plånbok. Jag fattar inte hur man kan vara så kortsiktig och ego. Hoppas verkligen att de är nöjda med sig själva nu. I detta är många skyldiga, inte minst alla moderat-män som sagt...
Sen har vi många som röstar på samma parti val efter val, helt oavsett vad som händer i samhället. De röstar som de alltid gjort, som deras föräldrar gjort osv. Gäller inte minst många moderater och sossar.
Citera
2017-03-10, 19:51
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Först när Gabbe sa att vi skulle tacka personer som honom tänkte jag nuuu har du målat in dig i ett hörn. Men sen kom en helt rimlig sak att vara tacksam för så: Tack Gabbe för att du rensar ut bland buset!

#FreeGabbe
Förutsätter en kula i pannan när han är färdig.
Citera
2017-03-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666

#FreeGabbe
Då borde han rensa bort sig själv också med tanke på vad han gjort. Snacka om attvara falsk och inte rannsaka sig själv. Huga vilka hemska blattar, alla utom en.
Citera
2017-03-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Förutsätter en kula i pannan när han är färdig.

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Då borde han rensa bort sig själv också med tanke på vad han gjort. Snacka om attvara falsk och inte rannsaka sig själv. Huga vilka hemska blattar, alla utom en.

Nja, jag tänkte vi kunde skicka ner honom till Duterte som svensk rensa-ut-buset-ambassadör... Sen kan betamales inom polisen åka dit på studieresa/avprogrammering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in