Citat:
Ursprungligen postat av
Travbana
Du köpte din lägenhet för 500k och du pröjsar 11k i månaden i boendekostnad? wtf...
Yes, Avgift 5790:- Lån 2000:- El 2000:- (Frånluftsvärmepump för uppvärmning). Sen sophämtning/va ca 1200:- per månad.
Bor mer eller mindre i en villa med avgift är ett parhus med fram och baksida alla "lägenheter" har egna värmesystem osv så är precis som att äga en villa förutom att jag inte behöver bry mig om taket eller fasaden får problem.
Anledningen att jag valde att köpa detta är för att det är sånära villa jag kan komma och för att köpa en villa där jag vill bo får man lägga ca 2-2,5 miljoner. Och det är svårt om nästan inte omöjligt att få ett sånt lån för mig då jag inte hade någon insats att starta med. Detta är mitt första boende som jag lyckades köpa i 27års åldern hann inte hoppa på tåget innan det började rusa satt säga.
Hur som helst, har hört mycket gott om handelsbanken så har bokat ett samtal med deras rådgivare på mitt lokala bankkontor (mindre ort) förhoppningsvis vill de ha mig som kund då min genomsnittslön är bra mycket högre än de flesta på denna ort.
Idiotin är enorm när man inte får låna med sambo, fast utan står fast vid att jag fortfarande tycker det är sjukt framförallt när sambo inte ens har något betalningsansvar.
Det som jag absolut förstår är ifall man inte får låna UTAN en sambo.. Inte tvärtom...