Citat:
Ursprungligen postat av
sluskjohan
Bankerna är helt efterbliven. Jag fick inte ens samla mitt blanco och bolån till ett lån efter jag var sjukskriven en längre period. Har ett hus som är värt ca dubbelt så mycket som mitt bolån & blanco är tsm. Dom sa att det var osäkert, osäkrt att sänka min kostnad med 600kr Skojar dom eller? Fan sa att jag köpte huset som en investering och jag har inga planer på bo där resten av livet osv. På 11 månader gick huset upp i 150.000 men det duger inte enligt dom. Det handlar altså om att jag ska spara 600kr/mån utan att ens låna mer pengar av dom. Störde mig så enormt mycket på deras skitsnack om risker hit och dit. Dom skulle förlora ca 100kr i ränta varje månad om dom godkänner.
Mitt tips till både dig och TS, kolla er om efter ny bank. Att samla dina lån under ett avtal är alltid fördelaktigt..
TS, om banken har orimliga kalkyler, prata med en bank som tänker istället för att hålla sig till kalkyler. Jag har stött på bättre hjälp på t.ex. Handelsbanken än Nordea och Swebank. Att vara hårda på kalkylerna utan att titta på personerna är extremt dumt av banken. (t.ex. kan jag låna mer på mitt lokala kontor av den enkla anledningen att jag arbetar inom en industri som inte lär gå på knäna de närmsta 20 åren, samtidigt som jag är nyexad, så jag lär kunna öka min inkomst åtminstone 5-10.000 de närmsta 4-5 åren). Har en vän som är läkare som hade långt under "rätt" lön, men på rätt bank kan du som läkare få extremt stora lån, med fördelaktig ränta, av den enkla anledningen att den enda risken banken tar är att personen inte längre kan utöva sitt arbete. Som läkare lär du nämligen aldrig stå arbetslös.