Citat:
Ursprungligen postat av
kramiz1
Men det är ju inte alltid skam, det finns ju tex färdig i en Västerbottens av samma märke och kvalitet som den vanliga förutom att kilopriset är typ dubbla av det vanliga...
Ungefär samma som scam. Du tar upp undantagen som bekräftar regeln: De flesta påsar med riven "ost" som folk köper är inte ost. Att även riven västerbottenost är "scam" (till dubbla kilopriset) menar jag som så att ett rivjärn (för en femtiolapp knappt) betalar sig på första påsen riven ost.
Willys hade ett par veckor sedan Västerbottenost (hela bitar) för 49:90 per styck. Bra pris, och rivjärn har väl alla?
För att inte snöa in på ost här i tråden, frågan gällde ju extrapriser generellt på livsmedel, så återupprepar jag det jag sa tidigare: Man ska granska varorna! -Gäller givetvis alltid, men speciellt när det gäller "extrapriser": Så att det inte är en sub-standard-produkt som säljs till extrapris! Granskningen tar inte lång tid, för min del tar det några sekunder per varuslag. Men å andra sidan är jag ganska "nördig" på sådant.