• 1
  • 2
2017-02-28, 22:36
Medlem
Rebali179s avatar
Såg att det inte fanns en Officiell tråd om honom så jag tänkte att vi gör en enda stor tråd om honom.

Här kan ni diskutera allt som har med hans musik
(Blue for Two, Cortex, The Kingdom of Evol och Fläskkvartetten.)
Även hans medverkan i andra band / projekt m.m.

Så kör hårt alla grävare.
Senast redigerad av Rebali179 2017-02-28 kl. 22:39.
Citera
2017-02-28, 22:36
Medlem
Rebali179s avatar
Freddie Wadling vann en Grammis 2017 postumt ikväll

Årets folkmusik/singer-songwriter
Freddie Wadling - Efter regnet

Riktigt härligt
Citera
2017-03-23, 17:20
Medlem
Rebali179s avatar
Freddie Wadlings Skiva Jag Är Monstret kommer visst till Record Store Day 2017 att finnas på Vinyl för första gången. Hoppas att jag kan få tag på ett exemplar. (Köpte hans Visplatta En Skiva Till Kaffet på förra årets Record Store Day)
Citera
2017-04-02, 22:29
Medlem
Rebali179s avatar
Lyssnar på Freddie Wadling - I'm Deranged Vinylen just nu.
En härlig live skiva som jag hoppas på att alla kommer att lyssna på
Citera
2017-04-10, 00:11
Medlem
Pluvioss avatar
Bara jag som har tänkt på att Freddie sjunger typ "creeps" där det borde varit "creep" i "Freaks" samt "comes" där det borde varit "come" i "Ships"? Har inte lyssnat på mycket av honom men det här verkar vara nåt han gör med flit. Har googlat men inte hittat nån info om det här nånstans. Det måste ju vara något känt med honom och hans artisteri eller hur? Han måste ju vara medveten om att det är grammatiskt fel och skriva sina låtar så för att det låter coolt? Någon som vet nåt mer om detta?
Citera
2017-06-20, 09:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvios
Bara jag som har tänkt på att Freddie sjunger typ "creeps" där det borde varit "creep" i "Freaks" samt "comes" där det borde varit "come" i "Ships"? Har inte lyssnat på mycket av honom men det här verkar vara nåt han gör med flit. Har googlat men inte hittat nån info om det här nånstans. Det måste ju vara något känt med honom och hans artisteri eller hur? Han måste ju vara medveten om att det är grammatiskt fel och skriva sina låtar så för att det låter coolt? Någon som vet nåt mer om detta?

har inte tänkt på det men nu när du säger det.
Citera
2017-06-20, 09:53
Medlem
Rebali179s avatar
Sitter och lyssnar på hans skiva Jag Är Monstret på vinyl. (kom till RSD 2017).
jag bara sitter och njuter av skivan. Vilket mästerverk
Citera
2017-06-20, 19:21
Medlem
Black.Lipss avatar
Förutom möjligtvis Bond-plattan, finner jag att andra plattan med Kingdom of Evol vara bland det sämre Wadling tagit del i som primär sångare.
Men, det gör inget, eftersom han bidragit med sin röst och låtskrivande till en mycket större mängd riktigt bra material.
Citera
2017-06-20, 20:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Förutom möjligtvis Bond-plattan, finner jag att andra plattan med Kingdom of Evol vara bland det sämre Wadling tagit del i som primär sångare.
Men, det gör inget, eftersom han bidragit med sin röst och låtskrivande till en mycket större mängd riktigt bra material.

Jag är lite kluven till James Bond skivan. jag gillar den vissa stunder men samtidigt så undrar jag hur det hade låtit ifall tolkningarna hade blivit lite annorlunda . Men det beror på vilket humör man är på.

Men skivan växer varje gång man lyssnar på den
Citera
2017-06-20, 20:05
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Jag är lite kluven till James Bond skivan. jag gillar den vissa stunder men samtidigt så undrar jag hur det hade låtit ifall tolkningarna hade blivit lite annorlunda . Men det beror på vilket humör man är på.

Men skivan växer varje gång man lyssnar på den

Det är Wadling, så det finns ju ett visst värde i musiken, den har sina stunder, som du själv skriver.
Jag såg honom under turnén för den skivan, lyckligtvis var de generösa med annat material och det blev bara några Bondlåtar den kvällen jag såg honom. De funkade avsevärt bättre live, överlag var det en strålande konsert.
Citera
2017-06-20, 20:52
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Det är Wadling, så det finns ju ett visst värde i musiken, den har sina stunder, som du själv skriver.
Jag såg honom under turnén för den skivan, lyckligtvis var de generösa med annat material och det blev bara några Bondlåtar den kvällen jag såg honom. De funkade avsevärt bättre live, överlag var det en strålande konsert.

lyckliga dig som har sett Freddie Wadling Live. själv så hann jag aldrig så jag får nöja mig med live LP.n som kom i början på året
Citera
2017-08-22, 07:42
Medlem
Rebali179s avatar
Freddie Wadling om ”Så mycket bättre" - Nyhetsmorgon (TV4)

https://www.youtube.com/watch?v=eeKr3q8h8eE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in