Citat:
Ursprungligen postat av
elbrujo
Det låter trevligt och normalt. Vuxna människor kan träffas under sådana förhållanden. Det fittiga, som jag blir helt vansinnig på är att massinvandringen av dessa människor omöjliggör det svenska, det nordiska, i vår kultur.
För ett tag sedan besökte vi en badanläggning i Danmark. Så gott som enbart danska och svenska besökare, gemytligt och lugnt, inget stök, inga tafsare. Så harmoniskt att man nästan fick en nostalgisk tår i ögat!
Det som slog mig när jag satt där i bubbelpoolen (tillsammans med ett otal för mig helt okända människor) var hur naturlig och i grunden oerotisk vår nordiska badkultur är. Man bara njuter av vattnet och värmen. Samtalar i lågt tonläge. Motionerar på ett behagligt sätt. Visar hänsyn till övriga besökare så att alla får lugn och ro.
Har man vuxit upp med detta så ter sig ju alla de här grottmännisko-incidenterna helt obegripliga. Vem kommer ens på tanken att exempelvis glo på folk helt ogenerat i en simhall (om man är över tre år gammal)? Eller ragga, det finns väl betydligt sensuellare mötesplatser för sådant?
För att inte tala om bråken och stöket och övergreppen, varför i den här typen av miljö? För att man har badkläder på sig eller vad? VAD???
Kunde vi kanske få fortsätta att ha det okomplicerat, eller är det för mycket begärt???