• 1
  • 2
2017-03-01, 14:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Sätta in nytt el-uttag vore ju optimalt, men tveksamt om de godkänner det. Har ju eluttag på alla andra tre väggar. Får kolla.

Jag har googlat på "antennkabel-sändare" så att jag slipper dra en 8 meter lång tv-kabel i en ränna, men det tycks inte finnas något. Och finns det så är det väl asdyrt.

Kanske bara får dra den i en kanal ändå.

Vadå godkänner? Det finns ingen regel om hur många vägguttag man får ha.
Citera
2017-03-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vadå godkänner? Det finns ingen regel om hur många vägguttag man får ha.

Bor i hyresrätt så det är fastighetsskötaren som i sin tur måste anlita en elektriker i så fall.
Om de nu vill betala det
Citera
2017-03-01, 15:32
Medlem
Citat:
Finns det trådlösa lösningar? Det visste jag inte. Har du länk till produkt?

Citat:
Jag har googlat på "antennkabel-sändare" så att jag slipper dra en 8 meter lång tv-kabel i en ränna, men det tycks inte finnas något. Och finns det så är det väl asdyrt.
Jag kan inte heller hitta sådan nu men har sett reklam för det och annonser många gånger tidigare. Har för mig att det inte var speciellt dyrt, någon hundralapp. Någon annan kan kanske hjälpa till med en länk. Eller så hör efter där de säljer tv.
Citera
2017-03-11, 20:57
Medlem
Citat:
En elektriker kan dra en utvändig "kulo"-ledning ett nytt fast uttag på önskad plats.

Vad tror ni en elektriker tar för detta, hur lång tid tar det? Det vore intressant att veta hur det går till också, rent tekniskt. Någon elektriker som har lust att förklara?

Jag vill gärna slippa kabelkanal för grenuttag, så överväger detta alternativ.
Citera
2017-03-11, 23:12
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Vad tror ni en elektriker tar för detta, hur lång tid tar det? Det vore intressant att veta hur det går till också, rent tekniskt. Någon elektriker som har lust att förklara?

Jag vill gärna slippa kabelkanal för grenuttag, så överväger detta alternativ.

Hur långt är ett snöre? Man hänger upp ett extra uttag på mindre än en timme. Materialet kostar runt 150:-. Bor du på Östermalm blir det runt 3000:-, i Säffle, kanske hälften eller ännu mindre.

Ska jag förklara hur man spikar kabel och skruvar in skruvarna i väggen som håller uttaget?
Citera
2017-03-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Hur långt är ett snöre? Man hänger upp ett extra uttag på mindre än en timme. Materialet kostar runt 150:-. Bor du på Östermalm blir det runt 3000:-, i Säffle, kanske hälften eller ännu mindre.

Ska jag förklara hur man spikar kabel och skruvar in skruvarna i väggen som håller uttaget?

Jag bor i stockholms innerstad visserligen, men fucking 3000 för det? Aldrig i livet.
Ja, på din ironi så hörs det hur gärna du vill utveckla detta komplicerade ingrepp. Så gärna
Citera
2017-03-13, 01:37
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Jag bor i stockholms innerstad visserligen, men fucking 3000 för det? Aldrig i livet.
Ja, på din ironi så hörs det hur gärna du vill utveckla detta komplicerade ingrepp. Så gärna

Visst, vi låter Håkan och Johan förklara.

https://www.youtube.com/watch?v=MjzNbUoNiQI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in