• 2
  • 3
2017-02-28, 17:07
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carvr
Har som sagt bara sökt arbeten där man inte kräver körkort i platsannonsen och inom yrken där bilkörning inte ingår. Får trots det inte jobbet och har ringt och frågat varför och då fått svaret, "för att du inte har körkort".

Sökt jobb som säljare på Clas Ohlsson. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som säljare på Jysk. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb på den lokala korvkiosken. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som lagerarbetare. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som säljare på Circle K. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Etc.

Den enda jag kan tänka mig av dessa, som svarade att du ej fick det pga körkort är Circle K, de har alltid dock körkortskrav om de har hyrbilar eller liknande.

Mycket svårt att tro att Jysk och Classe inte gav dig jobbet pga körkort, kan det vara så att du ringde och frågade om det var därför, och de sa ja?
Citera
2017-02-28, 19:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Tror du inte jag redan har försökt? Säljare på Clas Ohlsson kräver körkort trots att man inte kör. Den lokala korvkiosken kräver också körkort trots att arbetsuppgifterna är att kränga korv med bröd, samma med städjobbet jag nyss sökte och inte fick. Ringde och frågade varför och fick svaret att körkort krävs trots att jag skulle få åka med en som kör. "Men tänk om han blir dålig när ni är ute på uppdrag eller sjukskriver sig, vem ska då köra hem bilen och hur ska du kunna komma ut till företagen du ska städa på?" Det sistnämnda håller jag med om men inte att körkort ska behövas när man säljer korv eller står i kassan i butik.
Körkort krävs för att det filtrerar bort personer som saknar egenskaper som krävs för att få körkort.
Citera
2017-03-03, 12:42
Medlem
Citat:
Har som sagt bara sökt arbeten där man inte kräver körkort i platsannonsen och inom yrken där bilkörning inte ingår. Får trots det inte jobbet och har ringt och frågat varför och då fått svaret, "för att du inte har körkort".

Sökt jobb som säljare på Clas Ohlsson. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som säljare på Jysk. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb på den lokala korvkiosken. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som lagerarbetare. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Sökt jobb som säljare på Circle K. Stod inget om körkortskrav i jobbannonsen - fick det inte för att jag saknade körkort.

Etc.

Det kan inte vara så att de använt det som en ursäkt till varför de inte vill anställa dig bara? 😊
Citera
2017-03-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Medlet för storstäder är läskigare än så. 15k är snittet om du kör mycket privat med 11 körlektioner. Om man kör bara på körskola som TS ska kan du komma upp i 20-30 lektioner.
Det är helt jävla sjukt .

Fick 10 lektioner betalda av min skola när jag tog körkort. Tog inga mer sedan.

Halva lektionen gick ut på snacka skit i bilen och ta sig till destinationen man skulle köra på .

Folk blir lurade över hela landet , det är skandalöst!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in