2017-02-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Hur vet du att du är den ende som uppfyller alla krav?

Jag är ju tyvärr långt från den ända.. Men jag vet att jag har den bästa personligheten för detta arbete. Detta är något jag kommer visa direkt på en intervju också.
Citera
2017-02-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Jag är ju tyvärr långt från den ända.. Men jag vet att jag har den bästa personligheten för detta arbete. Detta är något jag kommer visa direkt på en intervju också.
Har du träffat de andra som är kallade till intervju?
Citera
2017-02-27, 15:46
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Men vad är anledningen att inte anställa mig om jag uppfyller alla krav då?
De kanske gillar ngn bättre eller så ger du ett dåligt intryck. Ingen är garanterad jobb bara för att man är kallad till en intervju.
Citera
2017-02-27, 15:48
Medlem
Citat:
Jag är mycket bra på att skriva personliga brev och i CV't har jag endast sanna saker som kan kollas upp. Jag har ingenting att dölja. De kommer ringa till mina tidigare arbetsgivare också som kommer säga mycket bra om mig.

Detta är jobb i socialt arbete och min personlighet är nästan för bra för att vara sann gällande sådana här typer av arbete. Alla människor som träffar på mig undrar hur jag kan vara så genuin utan att vara falsk.
Inte för att vara sådan, men om du hade varit så bra som du försöker framstå i den här tråden så hade du inte ens startat den här tråden...
Citera
2017-02-27, 15:50
Medlem
Citat:
Inte för att vara sådan, men om du hade varit så bra som du försöker framstå i den här tråden så hade du inte ens startat den här tråden...

Jo, allt eftersom konkurrens alltid lär finnas oavsett..
Citera
2017-02-27, 15:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag är mycket bra på att skriva personliga brev och i CV't har jag endast sanna saker som kan kollas upp. Jag har ingenting att dölja. De kommer ringa till mina tidigare arbetsgivare också som kommer säga mycket bra om mig.

Detta är jobb i socialt arbete och min personlighet är nästan för bra för att vara sann gällande sådana här typer av arbete. Alla människor som träffar på mig undrar hur jag kan vara så genuin utan att vara falsk.

Jaha, men då är det inget mysterium här. Har du alltså kompetens som socionom eller näraliggande? Det är priskrig om socionomer nu, lönerna skenar och många arbetsgivare kan inte få tag på en sådan inom sin budget. Sälj dig dyrt, är mitt råd isf.
Citera
2017-02-27, 15:53
Medlem
Citat:
Jo, allt eftersom konkurrens alltid lär finnas oavsett..
Mitt tips är att inte visa upp den här tråden på intervjun.
Citera
2017-02-27, 15:53
Medlem
Tack för era svar, jag vet nu vad som gäller..

Jag kommer uppdatera tråden om vad jag fått reda på sen.
Citera
2017-02-27, 15:57
Medlem
Citat:
Mitt tips är att inte visa upp den här tråden på intervjun.

Myyyyycket bra tips!!
Citera
2017-02-27, 16:53
Medlem
Citat:

Bara ett gott tips, visa en lite mer ödmjuk sida av dig själv när du är på intervjun. Visst ska du sälja dig själv och göra ett gott intryck, men så mycket du framhäver dig själv i denna tråd kommer det falla tillbaka på dig själv. Och som andra sagt, nej, du är inte garanterad jobb för att du kommit till fyra intervjuer.
Citera
2017-02-27, 17:03
Medlem
Antivalents avatar
Beror på tjänst. Är det som telefonförsäljare har du i princip redan jobbet, de ska bara kolla så du inte är hemlös eller nåt.

Gäller det kvalificerade tjänster så är 1'a intervjun en gallring, därefter kommer utvärderingar osv.
Citera
2017-03-01, 13:36
Medlem
Jag fick jobbet!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här