• 1
  • 2
2017-02-27, 13:31
Medlem
raasks avatar
Tjena!
Jo det är såhär att jag har väldigt klen och gles skäggväxt ut med kinderna och jag vill väldigt gärna ha heltäckande skägg längs ansiktet samt en liten bit ner på halsen.
Har läst på lite om produkter som hjälper till osv men det känns som om det endast handlar om att få skägget att växa temporärt. Jag är ute efter en permanent lösning.

Alla seriösa tips är mycket välkomna.
Mvh
Citera
2017-02-27, 13:33
Bannlyst
Testosteron och att bli äldre är nog det enda som funkar.
Citera
2017-02-27, 13:34
Medlem
elmhedens avatar
Öka testosteronhalten i kroppen, alltså träna.
Citera
2017-02-27, 13:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raask
Tjena!
Jo det är såhär att jag har väldigt klen och gles skäggväxt ut med kinderna och jag vill väldigt gärna ha heltäckande skägg längs ansiktet samt en liten bit ner på halsen.
Har läst på lite om produkter som hjälper till osv men det känns som om det endast handlar om att få skägget att växa temporärt. Jag är ute efter en permanent lösning.

Alla seriösa tips är mycket välkomna.
Mvh

Man kan göra en hårtransplantation.
Såg en dokumentär om en kille som gjorde det i England. Gick på 30.000 kronor.
Men vilket tätt skägg han fick!!
Citera
2017-02-27, 14:37
Medlem
raasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Öka testosteronhalten i kroppen, alltså träna.
Tränar 5-6 går i veckan!

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Man kan göra en hårtransplantation.
Såg en dokumentär om en kille som gjorde det i England. Gick på 30.000 kronor.
Men vilket tätt skägg han fick!!

Det är det jag tittar på men det låter dyrt för lite jävla skägg egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Testosteron och att bli äldre är nog det enda som funkar.

Jag är 24.
Citera
2017-02-27, 14:49
Medlem
Harbards avatar
Skäggväxten fortsätter att växa och utvecklas tills man är 30 någonting. Tyvärr så är det inte alla som får en rejält skägg, har med gener att göra.
Citera
2017-02-27, 15:04
Medlem
raasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Skäggväxten fortsätter att växa och utvecklas tills man är 30 någonting. Tyvärr så är det inte alla som får en rejält skägg, har med gener att göra.

Jo jag vet att det är genetiken som är boven i dramat. Tänkte mest om det fanns något sätt att få nya hårsäckar att börja växa och få de jag har att växa snabbare.
Men antar att det är raka sig med rakhyvel varje dag som gäller?
Citera
2017-02-27, 15:33
Medlem
Harbards avatar
Att raka sig hjälper inte någonting, det är en myt. Skägget växer bättre om man låter det vara, det utvecklas som sagt hela tiden och tillslut så får du fin skäggväxt
Citera
2017-02-27, 15:48
Medlem
raasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Att raka sig hjälper inte någonting, det är en myt. Skägget växer bättre om man låter det vara, det utvecklas som sagt hela tiden och tillslut så får du fin skäggväxt

Så om jag bara låter det växa så kommer det att börja växa snabbare?
Citera
2017-02-27, 15:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Så om jag bara låter det växa så kommer det att börja växa snabbare?

Skägget kliar något förbannat! Jag står faktiskt inte ut, och inte mina flickvänner heller...
Bäst att raka sig några gånger per vecka, om man inte vill bli totalt "galen"...
(Förstår att alla skäggtyper som blir "galna i skallen", titta bara på "skäggkulturerna". Jag får fnatt efter några dagar bara med skäggväxt.. Kliar dygnet runt!!)

"Gilette the best a man kan get"... hehe..

"Husfarstips": Ett dygn "gammal" skäggstubb funkar utmärkt för att klia sig med. Nästan som sandpapper!

Ditt skägg växer bra nog, oroa dig inte.
Citera
2017-02-27, 16:01
Medlem
raasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Skägget kliar något förbannat! Jag står faktiskt inte ut, och inte mina flickvänner heller...
Bäst att raka sig några gånger per vecka, om man inte vill bli totalt "galen"...
(Förstår att alla skäggtyper som blir "galna i skallen", titta bara på "skäggkulturerna". Jag får fnatt efter några dagar bara med skäggväxt.. Kliar dygnet runt!!)

"Gilette the best a man kan get"... hehe..

"Husfarstips": Ett dygn "gammal" skäggstubb funkar utmärkt för att klia sig med. Nästan som sandpapper!

Ditt skägg växer bra nog, oroa dig inte.

Kliande står jag ut med. Det kliar inte heller mycket alls så länge jag inte håller på att pillar i det
Citera
2017-02-27, 18:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Kliande står jag ut med. Det kliar inte heller mycket alls så länge jag inte håller på att pillar i det

Alla har vi olika upplevelser! Min upplevelse av skägg som jag låter växa är som en "kliande ylletröja".
Lustigt nog slutar "ylletröjor" att klia efter några timmar/ halv dag... Men skägget gör det INTE!

Tja, det är nog mitt problem egentligen, men tänkte att jag åtminstone skulle slippa "kliande" halsduk av ylle, när jag odlade skägg. Men "tji fick jag där"! -Skägget kliade mer..

Alla har inte samma negativa problem som jag, så jag önskar lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in