Hej, i förrgår innan jag gick och la mig så kändes min mage konstigt och på natten så vaknade jag med extrema smärtor (krampliknande) i den nedre högra sidan av magen som även strålade bak i ryggen (8-9 på
mankoskis skalan).
Jag låg och vred mig i ett par timmar i hopp om att det skulle släppa, vilket det inte gjorde, så tjejen fick köra in mig till akuten.
Väl där så misstänkte dom blindtarmsinflammation då det gjorde som ondast när dom tryckte på blindtarmen, men under tiden som vi väntade på alla provsvar så sjönk smärtan under loppet av några minuter från 8-9 till runt 4, detta kombinerat med att jag inte hade någon feber och då bara ett av alla prover visade en lätt infektion så skickade dom hem mig, men sa till mig att åka in om jag får feber (över 38.5) eller smärtan blir lika intensiv igen.
Från 16-24:00 igår så hoppade min kroppstemperatur mellan 37.5-38.4 och jag hade ett lätt illamående, men jag struntade i att åka in igen då smärtan inte blev värre och då jag inte översteg 38.5.
Idag så har tempen legat under 37.5 hela dagen, smärtan är runt 2-4 när jag rör mig/sitter och 0 om jag ligger på ryggen, trycker jag dock i området där blindtarmen sitter eller om jag för höger ben upp mot bröstet så gör det väldigt ont men avtar snabbt när jag slutar.
Så jag undrar, kan en blindtarmsinflammation bete sig såhär?
Gjorde läkarna rätt som skickade hem mig? Av det jag har förstått efter en hel del sökande så är det en tredjedel som inte får feber och dom som får det får bara en mild (37-38, högre när den spricker), och den uppfattningen som jag fick var att ett högt CRP värde och feber var det som dom lade mest tyngd på.
Mvh