2017-02-26, 19:47
Medlem
Köpte en toppmatad tvättmaskin som jag premiärkört idag. Den låter hemskt! Låter en toppmatad mer än en frontmatad ? Hade en frontmatad i gamla hemmet och den lät ju ingenting mot den här skördetröskan! Den hade fått en transportskada som jag skulle få ersättning för då den ansågs inte skulle ha påverkan på funktionen. Nappade på det då den skadade sidan står mot väggen så den syns inte. Men nu blir man fundersam om det är nåt fel på den.. Men dom kanske som sagt låter värre än frontmatade? Själva cetrufugeringen låter inte mycket. Däremot själva tvättande låter högt!
Citera
2017-02-26, 19:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Köpte en toppmatad tvättmaskin som jag premiärkört idag. Den låter hemskt! Låter en toppmatad mer än en frontmatad ? Hade en frontmatad i gamla hemmet och den lät ju ingenting mot den här skördetröskan! Den hade fått en transportskada som jag skulle få ersättning för då den ansågs inte skulle ha påverkan på funktionen. Nappade på det då den skadade sidan står mot väggen så den syns inte. Men nu blir man fundersam om det är nåt fel på den.. Men dom kanske som sagt låter värre än frontmatade? Själva cetrufugeringen låter inte mycket. Däremot själva tvättande låter högt!
Man kan inte generellt jämföra så där. Vilka modeller är det? Vilka prisnivåer? Hur många dB ska de jämförda maskinerna avge? Är det low end, high end eller något mittemellan?
Citera
2017-02-26, 20:03
Medlem
Ziayas avatar
Hos de jag har haft har centrifugering låtit så in i helvete men det andra inte så farligt. Så antar det beror på modell som anv. ovan säger.
Citera
2017-02-26, 20:18
Medlem
Ställ en frontmatad på kant, alltså med baksidan i golvet.
Gör den nu någon skillnad i sitt utförande mot en toppmatad?

Det är samma problem som löses, bara att en är vertikal och den andra är horisontell.
Det finns frontmatade som väsnas en jävla massa också.

Men varför säger du inte vilken modell det handlar om? Då får du ju snabbt svar på frågan om just den modellen väsnas eller inte.
Eller så googlar du på en video för just din modell och lyssnar på den. Låter dom likadant?
Citera
2017-02-26, 20:28
Medlem
Tack för svar. Det är en sådan.

https://www.mediamarkt.se/sv/categor...in-510821.html
Citera
2017-02-26, 20:31
Medlem
Men alltså, jag tror jag har hittat felet nu . Jag tror faktiskt att det är så att trumman slår i kanten, där den buktar lite inåt från skadan. Kör ett sköljprogram nu. Det smäller som f-n i kanten.
Citera
2017-02-26, 20:36
Medlem
woofers avatar
Citat:
Men alltså, jag tror jag har hittat felet nu . Jag tror faktiskt att det är så att trumman slår i kanten, där den buktar lite inåt från skadan. Kör ett sköljprogram nu. Det smäller som f-n i kanten.

Det känndes alltså som en bra ide att behålla en tvättmaskin som har en så pass stor skada att trumman tar i. Det är en jävla smäll den maskinen har fått och det borde väl varit uppenbart att det inte bara är en liten kosmetisk skada?
Citera
2017-02-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Det känndes alltså som en bra ide att behålla en tvättmaskin som har en så pass stor skada att trumman tar i. Det är en jävla smäll den maskinen har fått och det borde väl varit uppenbart att det inte bara är en liten kosmetisk skada?

Jag jag vet, helt korkat. Men det ser verkligen inte mycket ut så jag trodde inte på dom. Men det var rent skitsnack att det inte skulle ha nån inverkan på funktionen. Men det är ju konstigt att den inte smäller när den cetrufugerar. Jag utgår ifrån att dom står för transport och installationen vid byte ?
Citera
2017-02-26, 21:42
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:

Har du tagit bort transportsäkringarna? Finns på frontmatade, osäker om det finns på toppmatade. Haft två toppmatade som jag inte köpt själv nya men de lät inte mycket. Den ena var extremt tyst.
Citera
2017-02-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Har du tagit bort transportsäkringarna? Finns på frontmatade, osäker om det finns på toppmatade. Haft två toppmatade som jag inte köpt själv nya men de lät inte mycket. Den ena var extremt tyst.

Jag han som installerade den tog bort dom. Det var också han som såg att den var tilltryckt. Tyvärr efter han installerat den annars hade dom bara fått hämta den på en gång. Nu bara blev det så omständligt 😏 har skrivit till elgiganten nu att jag vill byta ut den mot en ny så jag hoopas det går smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in